Вартість проїзду до дач у 33-й маршрутці від 24 травня зросла до 10 грн. Пільгового проїзду не буде — соціальна картка тернополянина не діє.
Такий неприємний сюрприз найбільше обурив пенсіонерів. А саме вони складають левову частку тих, хто користується послугами перевезення у 33 маршрутці. Літні люди нарікають, що якщо до дачі їде подружжя, в обидва боки заплатити 40 грн бодай 10 разів на місяць – це суттєво вдарить по кишені. А при мізерній пенсії люди просто не будуть в змозі оплатити поїздку на дачу.
І нехай відстань не надто велика, близько 4 км пішки літнім людям теж не під силу.
Що говорять у міськраді? Чому перевізник погрожував розірвати договір і не погоджувався їздити за менше як 14 грн за один квиток? Що каже керівництво дачного кооперативу і хто запропонував брати десятку за проїзд в один кінець, з’ясовували журналісти «20 хвилин».
Перевізники погрожували розірвати договір, бо їм не вигідно возити літних осіб за 7 грн. І тепер за 4 км проїзду платитимемо по 10 грн, нарікає пенсіонер.
Тепер рахуємо: кожна літня людина, щоб поїхати на дачу і назад, має сплатити 20 грн, що у порівнянні з минулим роком вдвадцятеро більше, — каже пан Анатолій, який раніше їздив до дач безкоштовно. — Таке враження, що міська рада Тернополя робить все, щоби пенсіонери рахували за щастя те, що їм пропонують.
Усі дачні перевезення здійснюються на підставі договірних відносин між перевізником та головами дачних кооперативів, в результаті чого сторони укладають відповідні договори, зазначає речниця міськради Мар’яна Зварич.
У перевізника своя правда. Керівник ТОВ «Назар-транс» Іван Миськів, а саме він здійснював перевезення за 33-м маршрутом, нарікає: дорога туди не те що погана — її там взагалі немає. Зараз дозволено перевозити лише «сидячих» пасажирів. От і виходить — до дач їдуть хоча б сидячі, назад — пуста маршрутка. Працювати в таких умовах не те, що нерентабельно, а й неможливо взагалі.
Дороги немає, в одну сторону люди їдуть, в іншу — ні. Так званих заробітків ледь вистачає на паливо, — каже Іван Миськів. — А ремонт самих автобусів? А запчастини? Вони ламаються частіше через відсутність дороги. А зарплата водієві? Ми написали листа дачним кооперативам, повідомили, що розриватимемо договір на перевезення. Вони відреагували і самі запропонували збільшити вартість проїзду до 10 грн. Працюємо.
Не відремонтують найближчим часом дорогу, а її нема за що поки ремонтувати, перевізник відмовлявся за діючих умов возити пасажирів. Врешті зійшлись на ціні квитка у 10 гривень. Причому пільговий проїзд тут не діятиме. Так буде від 24 травня і до 15 жовтня.
У перший рейс від «Збруча» 33 маршрутка вирушає о 7 ранку. Останніх пасажирів з дач забирають о 19.30 (повний графік роботи маршруту див у довідці наприкінці тексту – прим. авт.).
Ольга Соколишин, голова дачного кооперативу «Ветеран», почувши про претензії людей, дивується: якщо би зовсім перестали їздити маршрутки – пенсіонерів таке влаштувало б?
— Перевізники взагалі відмовились здійснювати рейси на дачі через нерентабельність — і це справді так, — каже Ольга Соколишин. — Дійсно, дорожнє покриття погане, пасажирів їде мало. Вони поставили умову: або возитимуть людей по 14 грн, або розривають договір.
Минулої суботи, 15 травня, у «Ветерані» провели загальні збори. Це питання було в переліку. Більшість виступили проти ціни квитка у 14 грн, але погодились, аби людей возили за 10.
Врешті шукали компромісу із перевізником і зійшлись на ціні квитка в один бік у 10 грн. А як проведуть ремонт дороги і зміниться ситуація з обмеженням через коронавірус щодо кількості перевезених пасажирів — тоді вже звертатимуться до перевізника, аби зменшував ціну.
Поки що вартість проїзду у 33-й маршрутці в один бік обійдеться у 10 гривень.
Графік руху маршрутного автобуса №33*:
Від Збруча: 7:00, 8:00, 9:00, 10:00, 14:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00.
Від дач в напрямку «Збруча»: 7:30, 8:30, 9:30, 10:30, 14:30, 16:30, 17:30, 18:30, 19:30.
* Від 24 травня до 15 жовтня 2021 р.
Читайте також У Тернополі знімають часове обмеження на проїзд пенсіонерів за віком
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер