Як тернополянам оформити субсидію через «Дію»? Перевірили «20 хвилин»

Як тернополянам оформити субсидію через «Дію»? Перевірили «20 хвилин»
  • Заяву про отримання субсидії на оплату комунальних послуг вже можна подати на порталі «Дія». Для цього вам знадобиться ґаджет, інтернет та електронний підпис.
  • Як жителям Тернопільщини оформити субсидію вдома і чи користуються тернополяни державною підтримкою – ми дізнавалися.

Від першого жовтня 2022 року виплати житлових субсидій здійснює Пенсійний фонд України. А з першого грудня 2022 року працівники Пенсійного фонду України вже і приймають заявки та документи, призначають пільги та субсидії.

Мільйони на субсидію

Субсидія – фінансова допомога споживачам від держави, яку надають на відшкодування витрат за оплату водопостачання, водовідведення, теплопостачання, газопостачання, електропостачання та вивезення побутових відходів.

УВАГА! Розрахунок здійснюють у два періоди – на неопалювальний сезон (з першого травня по 30 вересня), на опалювальний сезон (з першого жовтня по 30 квітня). Тобто наразі жителі області отримують кошти за опалювальний сезон. Зазначимо, у цей період витрати на комунальні послуги завжди більші, адже додається ще й тепло.

Відео дня

Протягом 2023 року грошове відшкодування за використані комунальні послуги отримували 61 694 жителі Тернопільщини. А ось станом на 29 лютого 2024 року кількість отримувачів зменшилась до 60 298 людей. Про це «20 хвилин» повідомили у відділі надання житлових субсидій Пенсійного фонду України в Тернопільській області.

— Ми підрахували, що за 2023 рік жителям Тернопільської області на субсидії виділили понад 103 мільйони гривень. Скільки протягом січня та лютого 2024 – наразі ще невідомо. Нарахування та підрахунки тривають, — кажуть фахівці Пенсійного фонду України в Тернопільській області.

Як подати заявку онлайн?

Раніше подавати заявки онлайн на субсидію можна було виключно через сайт Пенсійного фонду України. У лютому 2023 року журналісти «20 хвилин» намагалися особисто випробувати нові технології, але не вдалося. Адже на сайті постійно виникали помилки, а згодом портал електронних послуг взагалі не пропускав нашу авторизацію.

Можливо, через портал «Дія» подати заявку чи переоформити виплати буде простіше? Розповідаємо покроковий алгоритм.

Крок 1: Треба зайти на портал електронних послуг «Дія» та натисніть на позначку «Подати заяву».

Крок 2: Авторизуйтесь на порталі за допомогою кількох способів: BankID, Дія.Підпис, Файловий ключ, апаратний ключ.

Крок 3: Далі ви маєте вказати тип заяви. Тобто чи є у вас субсидія на 2023 та 2024 рік? Якщо натискаєте «Так», та варто переходити далі. А якщо – «Ні», то треба визначити, яку заяву бажаєте подати – спрощену чи розширену.

Крок 4: На основі відомостей, які є в «Дії», сервіс згенерує вашу заявку. Також треба вказати поштовий індекс та чи перебуваєте у шлюбі.

Крок 5: Вказуєте адресу, за якою хочете отримати субсидію. Пропонують за задекларованим місцем проживання, перебування як ВПО та іншою адресою.

УВАГА! Якщо обрати варіант «Як ВПО», то треба вказувати нове місце проживання та завантажити фото довідки переселенця.

Крок 6: Вказуєте, чи маєте заборгованість за комунальні послуги.

Крок 7: Обираєте житлово-комунальні послуги, на які бажаєте отримати субсидію. Також на порталі запитують номер особового рахунку, назву організації, що надає послуги та чи є лічильник. Цікавляться, чи потрібна вам фінансова допомога на придбання твердого чи рідкого палива.

Крок 8: Надаєте інформацію про осіб, які проживають за вашою адресою. Чи працездатні вони, чи ні. Варто вказати, з яких причин людина вважається непрацездатною.

УВАГА! Якщо за адресою отримання субсидії проживають непрацездатні особи, то ви можете отримати субсидію на понаднормову площу.

Такою вважається площа, що перевищує:

  •  13,65 кв. метра загальної площі на одну особу;
  • 35,22 кв. метра додатково на домогосподарство.

Крок 9: Обираєте спосіб отримання виплати: на банківську картку, готівкою у відділенні Укрпошти, готівкою з доставкою коштів додому. Якщо на банківську картку, то треба вказати IBAN.

Крок 10: Вказуєте характеристику житлового приміщення або будинку. Та особливості домогосподарства.

Крок 11: Чи хтось ще зареєстрований, окрім вас у квартирі/будинку. Чи є члени родини в осіб домогосподарства.

Крок 12: Чи маєте Ви або інші члени родини прибуток, інформація про який відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Чи проживають з вами працездатні члени домогосподарства або члени їхньої сім'ї, які не отримують дохід?

Крок 13: Чи маєте Ви транспортні засоби? Якщо так, то необхідно вказати характеристики. Також питають за придбане майно чи сплачені послуги, отримання грошової допомоги, іноземні валюти та банківські метали. Цікавлять депозитні рахунки на загальну суму – понад 100 тисяч гривень, а також аліменти – чи сплачуєте ви комусь. Якщо так – треба вказувати детальну інформацію.

Крок 14: Вкажіть дані про житлове приміщення, якщо маєте у власності. Важливим є нюанс – де наразі знаходиться це приміщення і як саме ви його отримали.

Крок 15: Надайте довідки про доходи, інформація про які відсутня в ДПС та Пенсійному фонді України. Також надайте документи, що підтверджують факт перебування особи в складних життєвих обставинах.

Крок 16: Перевіряєте сформовану декларацію, підписуйте та відправляєте.

Увага! Через додаток «Дія» субсидію можна оформити виключно на комп’ютері. У мобільному додатку така функція ще не є доступною.

Тернополяни, а ви вже користувалися онлайн-послугою оформлення чи поновлення даних для субсидії? Чи все вдалося з першого разу? З чим у вас виникали труднощі? Пишіть відповіді у коментарях.

Читайте також:

Для боржників пом’якшать умови надання субсидій: які зміни очікувати

Яка норма витрати електроенергії для призначення субсидії. Пояснення Пенсійного фонду

Хто може отримати субсидію та як вона нараховується: що треба знати тернополянам

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up