Про це йшлося на виконкомі міської ради в середу, 27 березня. Проект рішення про затвердження висновку щодо доцільності залучення КП "Міськавтотранс" Тернопільською міською радою кредиту від Європейського інвестиційного банку під гарантію міськради для реалізації проекту "Оновлення рухомого складу автобусного парку КП "Міськавтотранс" у місті Тернопіль" озвучував заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Володимир Дідич.
- Ми цим рішенням посуваємось ще на крок до отримання кредиту в розмірі двох мільйонів євро для оновлення рухомого складу, - зазначив Володимир Дідич.
Після виконкому начальник управління транспорту, комунікацій та зв'язку Ігор Мединський пояснив, що інвестиційний банк ставив кілька умов, які мала виконати міська рада.
- Ми всі умови виконали, цей період тривав близько двох років, - каже пан Мединський. - Останнім етапом було дуже складно переконати наше Міністерство фінансів, щоб все таки дозволили нам взяти кредит. Бо це під державну відповідальність. І Міністерство погодило.
Тепер прийняли рішення, яке дозволяє КП взяти кредит, але перед тим ще потрібно пройти перевірку антимонопольного комітету. Після цього оголосять конкурс на закупівлю 15 автобусів.
- Два мільйони євро, бо новий тридверний автобус українського виробництва десь два роки тому коштував шість з половиною мільйонів гривень, - каже пан Мединський. - Це дуже дорогі речі.
Як пояснив Володимир Дідич, кредит про який йдеться - пільгове запозичення. Його дають на двадцять років, але протягом п'яти перших років не нараховуватимуть відсотки. І за цей кредит багато хто бореться.
Згідно із додатком проекту рішення, який опублікований на сайті міської ради, проект передбачає придбання 15 нових автобусів із заниженим рівнем підлоги, пасажироміскістю від 50 до 90 пасажирів, довжиною 9-11,5 м та мінімальним радіусом повороту від 6 м до 9 м з двигуном не нижче типу Євро 5 (Disel), витратою пального в міському режимі не більше 17 л на 100 км пробігу, включаючи системи кондиціонування, аудіоінформування пасажирів та відеонагляду.
Згідно того ж додатку, сума кредиту - 2 млн євро, місцевий внесок - 400 тис євро. Термін реалізації проекту - 2 роки.
А тим часом 27 березня, як повідомив керівник КП "Тернопільелектротранс" Андрій Мастюх, якраз водії поїхали за двома австрійськими б/у низькопідлоговими автобусами.
- Зараз уже є придбаних шість автобусів і ще плюс цих два, - каже Андрій Мастюх. - Вартість одного - 20 400 євро, згідно із проведеного тендеру. Процес закупівлі триває. Не так просто це все закупити, бо дорого. І такі автобуси на стоянці не стоять, це не легкові авто. Ми співпрацюємо з агентами, які працюють в Європі, шукають ті автобуси для наших постачальників. Коли вони дзвонять нам, що є автобус, то відразу забираємо їх.
Нагадаємо, договір купівлі-продажу КП "Тернопільелектротранс" підписало з чеською фірмою ZEDEXO s.r.o вранці 19 листопада. На останній сесії міської ради дали дозвіл на придбання 100 автобусів з відстрочкою на 60 місяців.
Стежте за новинами Тернополя у: Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер