Вартість проїзду у тролейбусі хочуть зробити – 6-7 грн, а в маршрутці – 7-8 грн

Вартість проїзду у тролейбусі хочуть зробити – 6-7 грн, а в маршрутці – 7-8 грн

На засідання виконкому планують винести проект рішення про зміну тарифів на проїзду у громадському транспорті. Ігор Мединський вважає, що розрахунки перевізників є об’єктивними та просить у тернополян терпіння. Натомість у сусідів проїзд вдвічі дешевший.

Уже найближчим часом за проїзд у громадському транспорті тернополяни, скоріш за все, платитимуть більше. 6-7 грн доведеться віддати у тролейбусі і 7-8 грн – у маршрутці. Чи готові міщани  платити більше і коли міськрада затвердить нові тарифи, поговорили під час прямого ефіру минулої п’ятниці.

Зауважимо, що прямий ефір на сайті «20 хвилин» був досить спекотним. Головний гість програми – начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку міської ради Ігор Мединський двічі «погрожував» покинути студію. Вочевидь, дискусія з головою ТО «ДемАльянс» Олег Синовцем виявилася не надто приємною. До слова. Ця громадська організація щороку проводить моніторинг вартості проїзду в усіх обласних центрах України.

Ще на початку розмови Олег Синовець наголосив, що в жодному місті-сусіді тарифи не скачуть так різко, як у Тернополі. У таких обласних центрах, як Івано-Франківськ, Луцьк, Хмельницький, Львів проїзд у тролейбусі вартує в межах – 2-3 грн, а в нас хочуть підняти – аж до 6-7 грн. Де логіка і здоровий глузд? У відповідь Мединський пояснив, чому саме міська влада змушена переглянути тарифи.

Відео дня

- Тягнути все так, як є, ми не можемо. Першим поштовхом до таких дій стало те, що держава «скинула» на місцеві органи самоврядування компенсацію перевізникам за пільгові перевезення пасажирів. Так, у 2017 році це вартувало місцевому бюджету 50 млн грн. Але якимось чином нам вдалося знайти ці гроші, ми навіть надали можливість тернопільським пільговикам користуватись карткою в автобусах з 10.00 без обмеження кількості пасажирів. Зрозуміло, що за все це потрібно платити. Якщо раніше ми з міського бюджету давали КП «Тернопільелектротранс» давали частину коштів у вигляді фінансової підтримки підприємству, то тепер, згідно із законодавчими змінами, це потрібно погоджувати це з Антимонопольним комітетом України. Ми кілька разів зверталися до них і отримали відмову. Третя проблема, яка фактично «обрубала» нам крила і не дає можливості стримувати тариф на тому ж рівні, - це брак коштів на виплату заробітної плати медикам та освітянам. Оскільки це скинули на плечі міського бюджету, то ми мусимо йти на радикальні дії, - пояснює чиновник.

Отже, на думку пана Мединського, підвищення тарифу є об’єктивною вимогою сьогодення. Тим паче, каже він, у нього не закладено жодної копійки для розвитку транспортної мережі міста. Тож фактично дана ціна – для утримання базового підприємства КП «Тернопільелектротранс» (зарплата, теплова енергія, утримання підприємства і т.д.) та забезпечення рентабельності автотранспорту.

- Ще одна проблема, із якою зітнувся Тернопіль, - це плинність кадрів. Усе більше працівників того ж комунального підприємства звільняється та шукає іншу роботу. Якщо раніше ми щодня випускали на маршрут 57 одиниць, то сьогодні – уже 42, - наголошує він. – Або ми зупинимо цю плинність кадрів, або дійдемо до того, що весь громадський транспорт буде знищений через непідняття тарифу. І ніхто в такому випадку «дякую» не скаже.

У ході розмови керівник управління розповів, що середня зарплата працівників КП «Тернопільелектротранс» становить в межах 8-10 тис. грн. При цьому середня заробітна плата тернополян не дотягує до тої позначки (за ост. даними – у межах 7000 грн). Зустрічне питання: чи спроможні городяни оплатити таку вартість проїзду? На що Ігор Мединський дав дуже «цінну» пораду: треба вимагати у своїх роботодавців підняти зарплату на кілька тисяч гривень.

- Наші пани, які мають бізнеси, повинні платити більше своїм працівникам, аби ті могли заплатити за проїзд! – акцентує державний службовець.

Чіткого обґрунтування, чому вартість проїзду може піднятися аж вдвічі, ми так і не почули. Натомість, як наголосив Ігор Мединський, до підвищення тарифу треба було йти послідовно, аби зараз не робити такого стрибка.

- Тримали, тримали, компенсували… За 9 місяців, відколи востаннє піднімали ціну на проїзд, вартість на все зросла. Ми хотіли максимум стримати процес подорожчання проїзду, ще б, може, тримали його на тому ж рівні. Але з бюджету нема вже чим помогти…. Ми б цього не робили, якби на бюджет не кинули зарплату медикам і лікарям!

Найцікавіші обговорення на сайті «20 хвилин»:

Олег Синовець

У Луцькому за проїзд в тролейбусі треба віддати 3 грн, Хмельницькому – 3,50 грн, Чернівцях – 3 грн, Івано-Франківську – 2 грн. То чому Тернопіль на стільки вирізняється з-поміж сусідів?

Ігор Мединський

У країнах Балтії, наприклад, міщани взагалі не платять за проїзд у громадському транспорті, бо там є потужний бюджет. Наш Тернопіль не має таких статків. Якщо ми не прийматимемо відповідних рішень, то ми просто втратимо транспорт. Наразі вже з маршруту з’їхали більше 50 автобусів і в межах 15 тролейбусів.

В інших містах надходження більші. У Франківську і нафту добувають, і електростанції є. Інші регіони теж заможніші. Якби наші жителі розвивали більше виробництво чи бізнес, то були б інші податки, і бюджет міста був би більший. Визначена ціна на проїзд є об’єктивною.

Олег Синовець

У Західній Україні проїзд у маршрутці не вартує більше 5 грн. А Тернопіль хоче 7-8 грн. Розумієте, що ця різниця є несумісною? Чому влада працює не в інтересах простих тернополян, а бізнесу перевізників?

Ігор Мединський

Свої розрахунки подали і електро-, і автоперевізники. Вони є об’єктивними.

 

Ігор Мединський

А де взяти кошти на те, щоб громадський транспорт і далі беззбитково працював?

Олег Синовець

Фактично ви хочете зараз закрити діри в бюджеті за рахунок наших гаманців. Це небагаті жителі, бо заможні їздять на джипах. А гроші знайти можна. Нині багато землі міська рада безкоштовно віддає своїм комунальним підприємствам, а ті укладають «липові» інвестиційні угоди, віддаючи ці ділянки забудовникам. Якби всю цю землю вивести на аукціон, можна було б знайти гроші і на транспорт, і на все решту.

 

Від редакції

Навіть при підвищеному тарифі якість послуг залишиться на тому ж рівні? Яка ж має остаточна ціна, аби тернополяни мали змогу їздити з комфортом?

Ігор Мединський

Однозначно. Дана ціна – лише для того, аби транспорт  і надалі курсував. Говорити про комфорт складно, бо все пізнається у порівнянні. Низькопідлогові тролейбуси вартують в межах 8-10 млн грн. Якби ми такі тролейбуси купили і, відповідно, брали до них відповідні запчастини, то вартість проїзду наблизилась до такої, як є в Чехії, Угорщини чи Польщі. У нас проїзд коштує в межах 12 євроцентів. Думаю мери закордонних міст здивувалися б такій цифрі, е при тому, що дизпаливо, електроенергія вартують майже так, як у них.

 

Олег Синовець

Коли запроваджували валідатори, ви обіцяли вивести готівку з тіні і поповнити міський бюджет. А тепер піднімаєте тарифи. То ж де обіцяне?

Ігор Мединський

Впровадження цієї системи дало можливість абсолютно точно відшкодовувати втрати по пільговим перевезенням. Сьогодні це точна цифра і велетенська економія. В електротранспорті ми все вивели з тіні, а в автотранспорті – лише 60%. Я думаю, що в короткий період часу ми виведемо всі прибутки перевізників з тіні. Я вкотре прошу тернополян – не дав водій квитка, вимагайте повернути кошти. Відмовляється – викликайте поліцію!

 

Анонім

Чому водії маршруток не видають квитків, а якщо ще люди починають вимагати їх, то ті водії їх винними роблять, можуть ще й декілька матюків кинути. Переведіть всіх на електронні проїзні і подивіться, який буде прибуток, а тоді кажіть, що вигідно, а що ні.

Ігор Мединський

Я часом стаю свідком того, як самі люди не беруть квитка. Психологія за 27 років так склалася у водія, що квитка він не давав, а пасажир його не вимагав. Тепер потрібні зміни: поняття водія не видавати квитка, а в пасажира – не брати його мають бути повністю відсутні. Один начальник управління цю проблему не вирішить.

 

Від редакції

Тож на яку суму за рахунок електронної системи ви поповнили міський бюджет?

Ігор Мединський

Раніше ми переплачували, як авто-, так і електроперевізникам на 12 млн грн більше. На всю систему ми витратили на обладнання 1 млн 620 тис. І бачимо, скільки зекономили. Гроші використали на інші потреби.

 

Від редакції

Пане Ігоре, що Ви зробили особисто для того, аби зберегти існуючі тарифи, покращити якість пасажирських перевезень, не піддаючись на маніпуляції перевізників?

Ігор Мединський

Моє головне завдання, як начальника управління транспорту, - організувати пасажирські перевезення. Замовник повинен забезпечити беззбиткову діяльність перевізника. Я розумію, що це проблема – платити більше, але хочу, що тернополяни поставилися до ситуації з розумінням. Ми по крупиці збирали громадський транспорт, і зараз через те, що ми боїмось трішки підняти тариф, втратимо його.

 

Ольга

А ви не думаєте, що тернополяни ходитимуть пішки?

Ігор Мединський

Давайте не будем їздити, їсти, ми закличемо до паралічу. Коли місцевий бюджет не може давати дотації, можуть жителі це зрозуміти???

 

Людмила

Тарифи ростуть, а якість перевезення? Я завжди з острахом сідаю в маршрутку, чому я та мої діти повинні відчувати дискомфорт?

Ігор Мединський

Мене можна часто побачити навіть у вихідні дні в автопарках перевізників. Я слідкую за тим, як автобуси виїжджають на маршрут. Механіки обов’язково обстежують транспорт. Якщо щось не так, я негайно роблю зауваження. Безпека в нас тримається під контролером.

 

Дарина

Про що ви говорите? «Розвалюхи» на колесах  і далі возять людей. Тільки тепер ще й за проїзд треба більше дати.

Ігор Мединський

Ми перевізникам постійно наголошуємо, що безпека пасажирів – перш за все. Патрульна поліція чи громадяни фіксують такі порушення. І це потрібно робити.

 

Алла Чемна

У  Полтаві здешевшав проїзд у громадському транспорті. Де беруть кошти на зарплати бюджетникам в інших регіонах?

Ігор Мединський

Певно, вони мають такі фінансові можливості. У нас така ситуація… Полтава – індустріальне місто, не для порівняння… Маєм бути трішечки терпимі.

 

Тойво

Де обіцяний муніципальний транспорт? Що цього разу сталось? Як завжди закінчились гроші чи ще щось?

Ігор Мединський

Ми розраховували на одне, а вийшло інше. Ми не чекали того, що з місцевого бюджету доведеться платити зарплату лікарям і медикам. Ми і тендер оголосили на 40 одиниць автобусів. Але їх відмінили. Адже зрозуміли, що цих коштів не будем мати. Ми не винні, що через форс-мажори змушені відтерміновувати ці речі. Але муніципальний транспорт буде.

 

Анонім

Якщо така критична ситуація із шоферами і ціною на проїзд, то, може, варто зробити аналіз і оптимізувати маршрути? Тобто там, де люди добираються з пересадками, зробити один маршрут, і ціну поставити 8 грн. Це буде справедливо, оскільки люди так чи інакше заплатять 8 грн.

Ігор Мединський

Коли формували маршрутну мережу, то виявили, що лише 7% пасажиропотоку здійснює пересадку. Зараз оголосили конкурс на формування транспортної моделі маршрутної мережі, який виграла німецька фірма. Чекаємо від них нових ідей та пропозицій.

 

ДОВІДКА

Карту зростанні цін на проїзд в електротранспорті цього року склала Асоціація споживачів енергетики та комунальних послуг.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (30)
  • Наталія

    Суки як б ви крали менше проїзд б дешевший був !!!!
  • Віктор

    Реклама Пана Синовця перед виборами??? ну-ну.
  • Саша

    Цікаво чи буде Надал і Ко пхатись на наступні вибори? Хто як думає? Чи у них є хоч трошки совісті та стиду?

    Серьожа Притухла reply Саша

    Совіст і стид? ВИ смієтеся?
  • Yuriy Pidgayniy

    Взагалі треба зробити по гривень 20!  Не має чого рабам кататися, колись раби ходили пішки! А школи і університети закрити!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:01 Віктор Павлік побував в рідній Теребовлі і поскаржився на... міст photo_camera 20:00 Теплиці, майонез і дитячий клуб: історії трьох бізнесів, які переїхали на Тернопільщину play_circle_filled photo_camera 19:30 24 квітня у мікрорайоні «Пронятин» не буде води 19:03 Вісім років судиться з поліцією: тернополянин вимагає покарання для патрульних та компенсації photo_camera Від читача 13:35 Українські поліцейські ліквідували шахрайський call-центр в Одесі, де громадян Чехії ошукали на 5,5 мільйонів гривень 18:06 Таксі у Тернополі: порівняли тарифи різних сервісів виклику авто photo_camera 17:20 У бучацькій школі діти били та цькували однолітків. Хто понесе відповідальність 16:40 Заснував сімейну майстерню дронів та допомагає ЗСУ: історія 21-річного тернополянина 16:05 Чи будуть в Україні додаткові вихідні на Великодні свята 15:28 Із 23 квітня тернополянам можуть вимикати світло у «пікові» години 14:55 Біля Тернополя зіштовхнулися автобус та бус: є постраждалі 14:40 У Тернополі віддали честь полеглому Героєві під час руху колони «На щиті» (ВІДЕО ДНЯ) play_circle_filled photo_camera 14:15 Якою буде ціна на газ з 1 травня: є рішення «Нафтогазу» 13:36 Тернополянин зняв в оренду неіснуюче житло. Як дізнатись чи квартира, яку ви знайшли — реальна 12:56 Українські консульства в Польщі та інших країнах призупинили роботу з чоловіками мобілізаційного віку 12:22 У яких лікарнях Тернопільщини можна отримати допомогу при інсульті 11:43 На Гайовій та Сахарова ремонтують двори та тротуари. Пишіть в коментарях вулиці, де це необхідно також 11:05 Омбудсмен перевірить дитячу бібліотеку в Тернополі після конфлікту працівниці та переселенців 10:25 В Тернополі чоловік отримав два роки тюрми за те, що чинив опір патрульним 09:37 Електронний кабінет військовозобов’язаного: коли має запрацювати та чи всі повинні створити
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up