Чиновники запевняють, що електронна реєстратура у дитячій поліклініці працює справно. Однак батьки нарікають, що система недосконала. Найгірше те, що потрібно кілька днів чекати аби потрапити до лікаря
Ще наприкінці минулого року у Тернопільській міській дитячій поліклініці, що на Федьковича, 16 офіційно почала працювати електронна реєстратура.
Зареєструватися можна на сайті Тернопільської міської дитячої комунальної лікарні - http://tmdkl.te.ua. У міськраді кажуть, що нововведення запровадили, аби пацієнти не стояли у довжелезних чергах та зекономили свій час. І справді черг у коридорах поліклініки зараз немає. Та як виявилося, нова система працює не так, якби хотілося, кажуть батьки.
Ми опитали батьків маленьких тернополян і вони розповіли, що новація їм сподобалась і сама концепція хороша. Проте на сьогодні система дещо не допрацьована і потребує ще вдосконалення.
- Кілька днів тому, я була з малюком на огляді в педіатра в дитячій поліклініці, що на Федьковича, до якого записалися через електронну систему, - розповідає мати двох дітей пані Надія. - Теоретично, до профільних спеціалістів мають записувати дільничні педіатри, але нас чомусь не записали. Пояснили, що виходять накладки - мовляв профільний спеціаліст може бути на профогляді, а в графіку прийому цього не відображено.
Чому не можна звести ці два графіки в один - невідомо, обурюється жінка, але наразі запис до профільних лікарів - тільки через реєстратуру.
Крім того, як кажуть мами електронна система зависає.
- Картки пацієнтів відкриваються довго, - розповідає пані Надія. - Часом буває, що лікар встигає прийняти кількох пацієнтів, поки відкриється потрібна картка.
Про недосконалі графіки говорить й інші мами, зокрема Наталія Ціщик та Наталія Мельник. Жінки кажуть, що зареєструватися легко, однак не на потрібний день.
- Нам до лікаря потрібно було ще 9 січня, однак чергу нам електронна реєстратура показала аж на 17 січня. А якщо дитина захворіла? Йти під кабінет з хворою дитиною і надіятися, що може приймуть? Так можна весь прийом просидіти і до лікаря так і не попасти, - обурюється Наталія Мельник.
Матері також кажуть, що двох дітей або більше дітей записати до лікаря з одного акаунта неможливо. Однак мами креативлять, і на прийом записують просто одного, а йдуть з двома, якщо нічого серйозного.
- Лікар встигає оглянути і послухати за один прийом і старшу і молодшу дитину, - розповідає Роксолана Іващук. - Там більша проблема з профільними, до яких важко записатися.
З проблемою електронного запису до вузьких спеціалістів, зіткнулася також пані Олена.
- В домашніх умовах запис до вузького спеціаліста неможливий, - каже пані Олена. - На гарячій лінії роз’яснюють тим, що система ще не налогоджена. А в телефонному режимі не записують, мовляв не мають права згідно протоколу.
Жінка каже, що прийшла з двома маленькими дітьми у поліклініку. Одній дитині два рочки, іншій дитині три. З однією дитиною її потрібно до лора, з іншою - до окуліста.
- В реєстратурі нам сказали: “вибачте на сьогодні місць немає” і запропонували до лора прийти на наступний день, а до окуліста аж через день, - каже пані Олена. - Після моїх благань лор все таки прийняв без запису, оскільки дитина капризувала від болю вуха та мала температуру.
Жінка каже, що до окуліста довелось іти по запису через два дні. Скільки б разів жінка не зверталася до лікаря, з сьогодні на сьогодні записатись їй так і ще не вдавалось ні до лора, ні до окуліста, а ні до невропатолога. Пані Олена розповідає, що на все треби витратити аж чотири дні. До слова, це з врахуванням ще направлення від дільничого, який теж не працює весь день, а лиш певні години, які не завжди співпадають з годинами тих вузьких спеціалістів яких потрібно.
Мами надіються, що за місяць систему налагодять і вона працюватиме чіткіше.
Нова система ще вдосконалюється, тому звичайно, що виникають нюанси у роботі, зауважує головний лікар Тернопільської міської дитячої лікарні Андрій Артимович.
- Записати дитину до лікаря через е-систему “сьогодні на сьогодні” не можливо, оскільки є жива черга, - наголошує пан Артимович. - Бувають випади, коли терміново потрібно до лікаря. І ми такі моменти також передбачили. Тому залишили третину місць для людей без е-черги. Це є нормально, оскільки бувають різні випадки. Крім того сьогодні не кожен має змогу використовувати е-систему.
Якщо пацієнту потрібна невідкладна допомога, то звичайно ніхто йому не може заборонити прийти безпосередньо до лікаря на прийом, продовжує співрозмовник. Однак планова допомога сьогодні повинна чітко регулюватися, що і відбувається відповідно до нової медреформи. Проблеми з чергами не могли вирішити багато років. Сьогодні ж поступово все вдається.
Щодо системи, яка “підвисає”, то пан Артимович каже, що техніка нова і все має працювати справно. Однак багато чого ще на рівні впровадження, тому все можливе.
- Ми сьогодні використовруємо послуги кращих інтернет-провайдерів міста, також ми придбали кращі, готові автоматизовані робочі місця, в які входить: мережа, сучасна техніка, програмне забезпечення і навчання персоналу, - наголошує Андрій Артимович. - Тобто ми придбали весь необхідний комплекс найвищої якості. Ми все робимо поетапно. Зараз працюємо над встановленям е-системи у всіх поліклінічних відділеннях міста, після чого будемо створювати одну єдину мережу, де будуть електронні історії хвороб пацієнтів тощо. Якщо є десь недосконалості, ми все виправимо, але потрібно розуміти, що на все потрібен час.
Щодо графіків лікарів, то над цим також працюють і їх будуть оптимізовувати.
- Все одразу зробити не можливо, на все свій час, - продовжує пан Артимович. - Крім того ми маємо п’ятиденний робочий тиждень. Однак, наша поліклініка працює у суботу і неділю. За цю роботу на вихідних лікарі та допоміжний персонал нічого не отримує. Тому ми змушенні давати їм вихідні серед тижня. відповідно це впливає на роботу всієї системи. Ми також вивчаємо це питання, тому графік буде вдосконалений.
У прес-службі міськради кажуть, що записати двох і більше дітей можливо з одного акаунту.
- Аби записати кілька дітей не потрібно створювати новий кабінет, - кажуть у міськраді. - У відповідному полі необхідно ввести прізвище другої дитини та її дату народження. Таким чином Кабінет створюється на маму, тата чи опікуна, а записуємо на прийом дитину.
Якщо батьки вже зареєстрували Кабінет на дитину, це не є критичною помилкою, продовжують у мерії. У кабінеті однієї дитини, без проблем можна аналогічно записати і інших дітей, все просто.
Щодо запису до вузького спеціаліста, то у міськраді кажуть, що реформа охорони здоров’я передбачає безкоштовне відвідування вузькопрофільного спеціаліста за наявності направлення педіатра.
- Такий підхід зумовлений і тим, що прийом вузькопрофільного спеціаліста повинен передбачати наявність певних обстежень, відповідно до результатів яких спеціаліст швидше і якісніше надасть консультацію та визначить захворювання, - додають в міськраді міста.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер