Їду в тролейбусі, згідно з рішенням суду, за 4 грн .. або безкоштовно

Їду в тролейбусі, згідно з рішенням суду, за 4 грн .. або безкоштовно
  • Нехай міська влада і не виконує рішення суду про тарифи на проїзд у тролейбусах, але пасажири мають право не платити по 6 грн.
  • І вимагати 6 грн кондуктори не можуть, а контролери не можуть виписувати штраф.
  • Як це діє на практиці, перевіряли журналісти “20 хвилин”

Тернополянин Ростислав Небельський знову в суді оскаржував рішення міськвиконкому про тарифи на проїзд. І виграв суд 22 травня. Оскаржував поки лише одне рішення - про тарифи на проїзд у тролейбусах, бо хотів побачити наскільки наш суд може приймати справедливі рішення. Суд ухвалив зупинити дію регуляторного акту про тарифи. Тобто вартість проїзду у тролейбусах Тернополя 4 гривні готівкою. Про те, що після рішення суду вартість проїзду у тролейбусах 4 грн говорить і юрист Василь Когут.

- Суд зупинив рішення міськвиконкому № 420 «Про тарифи на перевезення пасажирів електричним транспортом в м. Тернополі» від 2 травня 2019-ого до набрання законної сили рішення у цій адміністративній справі, - каже пан Когут. - Тобто рішення виконкому міської ради про тариф на проїзд у тролейбусах у розмірі 6 гривень не працює і попереднє рішення апеляційного суду про скасування тарифів - в силі. Тому зараз вартість проїзду у тролейбусах має бути 4 гривні.

“Рішення не впливає на ситуацію”

У міській раді знову коментують, що тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя, у тому числі у тролейбусах, незмінні.

- Адже повноваження встановлювати (коригувати) тарифи для КП "Тернопільелектротранс" має управління транспорту, комунікацій та зв’язку міської ради Тернополя, - коментують у міській раді. - На нашу думку, судові позови проти рішень міської ради спрямовані на створення транспортного колапсу у Тернополі. Окрім того, цей адвокат не має жодних претензій до приватних перевізників, а подає судові позови лише проти тарифів на проїзд у комунальному транспорті – тролейбусах. Які й так є дотаційними. По факту самого рішення суду, то воно не впливає на ситуацію з тарифами на проїзд у громадському транспорті Тернополя.

Хоча, згідно із ухвалою, юрист у позові КП “Тернопільелектротранс” та управління транспорту вказав, як треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача яким є виконком міської ради. Тобто ухвала суду має прямий вплив на рішення про тарифи. Щодо іншого рішення міської ради про тарифи на проїзд у маршрутках, то його Ростислав Небельський теж оскаржуватиме. Зараз готує документи.

Щодо заяви міської ради про те, що тарифи на проїзд встановлює управління транспорту, а не виконком, то, як коментує юрист Василь Когут, без затвердження виконкому вони недійсні. Тому відповідає за них саме виконком.

- Поставимо питанням таким чином: управління транспорту розробило тарифи і що? Вони без затвердження виконкому міської ради дійсні? Ні, - каже юрист. - Управління саме не може ввести ті тарифи без резолюції виконкому про затвердження тарифів. Немає такого затвердженого рішення виконкому, то тарифи від управління - просто бумажка.

“Буде катастрофа”

- Щодо “Електротрансу”, то це комунальне підприємство і воно підпорядковане міській раді, тому самостійно змінити тарифи вони не можуть, має бути вказівка влади, - пояснює юрист Василь Когут. - Якби це рішення стосувалося маршруток, а там приватні перевізники, які самі собі господарі, вони могли б самостійно змінити тариф згідно із рішенням суду. Цікаво їм то чи не цікаво - інше питання.

Директор КП “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх каже, вказівок про зміну тарифу від міської ради не отримували. І пояснює, якщо відмінити діючі тарифи, то буде несплата за електроенергію, борги по заробітній платі, податках. Це зупинить підприємство взагалі.

Проте, як зазначив пан Мастюх, бойкоту від КП не буде, адже вони не мають на це права. Бо є соціально направленим підприємством. І додає, що у світі комунальний транспорт для перевезення пасажирів теж збитковий. Але всюди він дотується, а в нас з цим проблема.

Ухвала діє

- Юридично пасажири мають право платити чотири гривні за проїзд, бо є ухвала суду, - пояснює юрист Василь Когут. - Можна взяти роздрукувати ухвалу і доводити кондукторам, що тариф - 4 гривні. Але кондуктори можуть казати, що тарифи по 6 і жодних вказівок про зниження тарифів не було. А, згідно із Законом, то міська рада мала б негайно виконати ухвалу суду і перевести валідатори на старий тариф. Рішення суду має виконувати і КП "Тернопільелектротранс".

Хоча міська рада не поспішає виконувати рішення суду, воно уже вступилу в силу. Згідно тексту ухвали Тернопільського окружного адміністративного суду від 22 травня, вона підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження. У випадку, якщо виконком захоче оскаржити ухвалу, то це не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи. Тому пасажири тролейбусів у Тернополі мають законне право платити за проїзд по 4 грн, а не по 6.

“Я - по 4 грн, згідно з рішенням суду”

Як це діє на практиці, чи переналаштували валідатори у тролейбусах, перевіряли журналісти “RIA плюс”. Експеримент проводили разом із Ростиславом Небельським, оскільки саме він наполягає на тому, щоб пасажири не переплачували за проїзд. З собою взяли ухвалу адміністративного рішення та постанову апеляційного рішення.

Що з цього вийшло? Ми проїхались безкоштовно у шести тролейбусах. Що ми робили: у тролейбусах давали за проїзд по 4 грн. Звісно, кондуктори казали, що тариф по 6. На наш аргумент про те, що суд зупинив дію рішення виконкому з тарифом 6 грн при розрахунку готівкою у тролейбусах, у всіх було кілька секунд мовчання і нерозуміння. Ми пояснювали ще раз, що згідно з ухвалою суду, вартість проїзду не 6 грн, а 4. Тоді кондуктори казали, що в них валідатори запрограмовані на 6 грн і тому квиток на 4 грн вони видати не можуть. До речі, у ТОВ “Системний зв’язок” повідомили журналістці, що роботи з переналаштування на новий тариф не проводять. Тоді ми кондукторам казали, що їдемо безкоштовно. Ми чули різні відповіді. У перших двох тролейбусах кондукторки не взяли 4 грн, не намагалися вигнати нас чи сперечатися.  А от в наступному тролейбусі ми натрапили на емоційного кондуктора.

- В мене по 6 гривень талони. Я нічого не знаю, - каже кондуктор. - Звідки ви всі такі всі розумні взялися? При чому тут я? Чому ви до Надала не йдете? Мені до лампочки взагалі, можете їхати в безплатно, але я не маю вам шо дати з того валідатора. Чому нам, кондукторам нічого не кажуть, що тариф має бути по 4 гривні? Чого ви добиваєтесь, розумніки? Мені ваш суд іменем України до лампочки, в мене тут (показує на валідатор - прим.ред.) по шість іменем України. Чому я не знаю, що робиться? Ходжу як дурак тут чи що. Довбайте мозги начальству нашому.

Грошей ми так і не заплатили за проїзд. В наступному тролейбусі кондуктор спершу хотіла взяти 4 грн за проїзд, потім сказала,що квитків вона ж не видасть. Гроші віддала і сказала, якщо зайдуть контролери, то в нас будуть проблеми. Ми погодились. На запитання чи вплине на кондукторів зміна тарифу на проїзд жінка відповіла, що ні. Бо заробітну плату їм зменшити не посміють, адже вона у них і так невисока і люди на хочуть йти на роботу. Ще в одному тролейбусі кондуктор спершу сварилася, мовляв, немає вказівки про зміну тарифу, платіть по 6 грн. Але ми наполягали на своєму, пояснювали, що є ухвала суду. В цьому тролейбусі було найцікавіше, бо почалась дискусія серед пасажирі. Хтось захищав кондуктору, хтось казав, що згідно із Законом - ми праві. Була одна пасажирка, яка сказала: “Та заплатіть ви тих дві гривні, що не маєте?”. Ми спробували пояснити, що справа не в тому, маємо чи ні, а в тому, що порушують наші права. Але дівчині це було явно не цікаво. Але і в цьому тролейбусі ми проїхали безкоштовно.

Ще в одному тролейбусі журналістка їхала безкоштовно ввечері сама. На фразу: “Плачу 4 гривні згідно з рішенням суду” кондукторка відповіла, що чула про те рішення суду.

- Читала в Інтернеті на тих сайтах, - каже жінка. - Але мені то що з того, квитки в мене по 6 гривень. Та їдьте безкоштовно, а що з вами робити.

Ми не мали жодних претензій до кондукторів під час експерименту, адже розуміємо, що ситуація залежить не від них, а від влади, яка не виконує рішення суду. 

Коли підвищували тарифии на проїзд у громадському транспорті Тернополя, то обіцяли комфортабельні перевезення. Ми ж побачили, як кондуктор поливає підлогу тролейбуса водою з пляшки, на спека та пил, а кондиціонера немає

Викликали поліцію

Під час експерименту ми сподівалися натрапити на контролерів та подивитися на їхні дії. Проте, на жаль, нам не пощастило. Але журналістка знайшла тернополянина, який уже мав конфлікт з контролерами, ті хотіли виписати штраф і викликали патрульних.

- Я їхав у тролейбусі і десь свідомо не платив, бо кондуктор немає повноважень перевіряти чи маю я квиток, - розповідає Едуард (на прохання чоловіка прізвище не вказуємо, але редакції воно відоме - прим.ред). - Я стояв всередині тролейбуса, а на задні двері зайшов контроль. Одна з контролерок запитала чи є квиток. Я відповів, що не купував його, бо валідатори не налаштовані на 4 гривні. Вона почала говорити про інструкцію і пішла далі.

Тоді, як розповідає пан Едуард, підійшла інша контролерка, запитувала у пасажирів про квитки. Їй сказали, що я він хоче платити, бо є якесь рішення суду.

- Вони мені сказали, щоб я платив штраф. Я відмовився і вона викликала поліцію, - продовжує тернополянин. - Ми зійшли на зупинці біля медуніверситету. Патрульна сказала, що читала про таке рішення суду і знає, що воно вступило в дію. Контролери далі продовжили про свої інструкції від міської ради. Тоді мене інший патрульний запитав чому я не заплатив 4 гривні. Я відповів, що мені на 4 гривні квитка ніхто не дасть.

Патрульні чоловіка відпустили. Як прокоментували в управлінні патрульної поліції в Тернопільській області, в такій ситуації вони справді не складають жодних адміністративних матеріалів, оскільки рішення суду набрало законної сили і міська рада його не виконує. І пояснюють, людина хоче заплатити, але в неї немає можливості. Бо валідатор видає квитки на 6 гривень, а тариф - 4 гривні. Патрульні відберуть пояснення у пасажира та контролерів та направлять матеріали у міський відділ поліцїі. 

Також юрист Василь Когут нагадує, що пасажири мають право на компенсацію коштів за переплачені кошти. Потрібно мати квитки за проїзд. Спершу звернутися до виконкому, щоб повернули гроші. Якщо там відмовляться, тоді слід писати заяву в суд. І додати заяву, яку писали до виконкому та їхньою відповіддю. В заяві відповідачами слід вказувати і КП “Тернопільелектротранс”, і виконком Тернопільської міської ради. 

Результати опитування на сторінці “Новини Тернополя 20 хвилин” у Facebook станом на 17.00 26 травня

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (35)
  • Svitlana Lazarets
    Дала водієві 5 грн за проізд - такого наслухалася! А пасажири в салоні кричали до мене: "Не нервуйте шофера"
  • Петро
    Потрібно знову збирати віче івиносити міську раду разом з Надалом та усіма недогодованими мордами які неможуть наїстись - і не дотримуються законів.... інакших варіантів немає...
  • Андрій Сидорук
    А колиж ті що не приписані в місті Тернопіль не платитимуть в садочку 1250 грн??? + 500грн в місяць за харчування???
  • анонім
    є нове рішення виконкому від 22. 05.2019 , де затверджено старі тарифи
    Юрій Пелюшенко reply анонім
    Підкажіть, у якому рішенні від 22.05. Ось знайшов за цей день тільки таке (цитата): ВИРІШИВ:

    1.Внести зміни до рішення виконавчого комітету від 19.01.2011 року №39 «Про затвердження складу конкурсного комітету» та викласти додаток до нього в новій редакції згідно з додатком (додається).

    2.Уповноважити управління транспорту, комунікацій та зв’язку здійснювати реалізацію повноважень щодо встановлення (корегування) тарифів для перевізника КП «Тернопільелектротранснас» на перевезення пасажирів електричним транспортом в м.Тернополі.

    3.Вважати таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету від 02.05.2019р. №420 «Про тарифи на перевезення пасажирів електричним транспортом в м.Тернополі».

    4.Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради В.Є.Дідича.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:08 Забобони і заборони на Великдень: що радять робити для очищення і захисту від лихого 20:05 З російського полону додому повернувся Захисник з Тернопільщини 19:05 Як суди на Тернопільщині карають тих, хто відмовляється служити 18:17 В Україну повернули 277 звільнених з полону Захисників photo_camera Від читача 16:05 Поліція Києва та СБУ повідомили про підозру заступнику голови КМДА в організації схеми переправлення призовників через держкордон України 18:00 Тернопільська «Нива» поступилася «Маріуполь-Феніксу» 17:00 Тернопільські школярі передали великодні листівки та обереги для воїнів ЗСУ photo_camera 16:00 У Тернополі одружилися військові 15:00 Тернополянка втратила майже 400 тисяч гривень — шахрай представився працівником банку 14:02 У Тернополі освячують великодні кошики (ОНОВЛЮЄТЬСЯ) play_circle_filled photo_camera 13:00 Плащаницю зі святих місць Зарваниці привезли на передову play_circle_filled 12:00 9-річний хлопчик кілька разів викликав поліцію для розваги play_circle_filled 11:03 Втратив документи, коли поранили. Чи можуть переслати паспорт, який замовив в іншому місті? 10:00 Готуємо мариновані яйця та імбир 09:15 Масштабна пожежа біля Тернополя: вогонь знищив частину Чистилівського орнітологічного заказника 09:00 На війні загинули Захисники Ігор Синенький з Теребовлі та Іван Щебивлок з Тернополя
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up