"Душегубкою", "лазнею на рейках" та сауною називають свої вагони пасажири. Люди скаржаться, що кондиціонери у вагонах не працюють, вікна не відкриваються, а термометри показують більшу температуру, ніж на вулиці. І це при тому, що критичною позначкою у вагоні є 26 градусів.
"Лазнею на рейках" назвала свій вагон тернополянка Юлія Ковальчук.
- Температура у коридорі – 37 градусів, вже не кажучи про спеку всередині купе, - пише у Фейсбуці дівчина. - Я вже не знала, чи то сміятися, чи то плакати, коли після скарг провіднику, прийшов чоловік, назвався електриком і почав на вікнах ставити пляшки, щоб ті не закрились. Схоже, керівництво Укрзалізниці забуває, що кондиціонування повітря в купе - це обов'язкова послуга, за яку платять пасажири. Телефонувала на гарячу лінію "Укрзалізниці", скаргу зафіксували. Кажуть, що розгляд скарги від 2 днів до 2 тижнів. Очікую дзвінка.
Тернополянин Віктор Генсерук потрапив в подібну ситуацію. Їхав з Одеси, було +36, вагон з поламаним кондиціонером. Жодне вікно не відкривалось.
- В один момент я зрозумів, що зараз "від'їду" і дихати вже просто нема чим, - скаржиться також Громадський активіст Андрій Кір. - Можливо лише стояти в коридорі з витягнутим через форточку носом. З начальником поїзда заміряли температуру в купе: 34°! Впевнений, поки ми сиділи зверху, то було ще жаркіше. Написали скаргу і подзвонили в Укрзалізницю. Пересіли у вільне купе на нижні полиці. Так ми з горем пополам в коридорі, трохи в купе і доїхали. Це скотство вже замахало!
У будь-який час року, і влітку і взимку в поїздах діють санітарні норми регламентують температуру повітря в поїздах Укрзалізниці. У «купе» та «люкс» обов’язковим є кондиціонування, причому кондиціонери потрібно включати за пів години до відправлення поїзда. А у плацкартних вагонах повинна працювати вентиляція.
Влітку температура у вагонах поїзда повинна коливатися в межах від +24 до + 26 ° С згідно з санітарних правил та норм. Якщо у вагоні жарко, пасажир може перевірити температуру, звернувшись до провідника. Якщо виявиться, що температура вище встановленої норми, пасажир має право вимагати перевести його в інший вагон і провідник зобов'язаний таке прохання задовольнити в разі наявності вільних місць.
У разі якщо у вагоні занадто жарко:
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер