І що змінилося? Ми перевірили майже всі точки продажу проїзних і термінали: які висновки (ГРАФІКА)

І що змінилося? Ми перевірили майже всі точки продажу проїзних і термінали: які висновки (ГРАФІКА)
  • Будь-що нове сприймається зі скепсисом і недовірою, тому потрібен час, щоб прийняти, змиритися та зізнатися – всі зміни на краще. Повідомлення подібного змісту з’являється на офіційних сторінках міської ради.
  • Щоб це означало? Так визнають свої недопрацювання, недостатню підготовку до, назвемо умовно «транспортної реформи» в Тернополі? Чи вони реально говорять необ’єктивну реакцію тернополян на ноу-хау.
  • Журналісти «20 хвилин» тестували нові умов проїзду у перший день їх введення, 1 жовтня. Тож вирішили перевірити, що змінилося за тиждень. Ми перевірили всі точки продажу електронних проїзних і термінали.

Пройдемося по всіх пунктах, які влада обіцяла втілити у життя. Отож, перерахуємо: безготівковий проїзд, оплата банківськими картками і з допомогою «Файної картки» чи багаторазового електронного квитка, система «єдиного квитка», яка дає можливість безкоштовної пересадки у транспорті.

Стільки всього змінили, що люди фактично відреагували спокійно на головну зміну – зростання вартості проїзду! Тепер і в маршрутних автобусах, і в тролейбусах платити потрібно по 8-10 гривень. Зізнайтесь, як би ви реагували, якби просто підняли ціну?! І яка була ваша реакція, коли почався ажіотаж довкола цих карток, терміналів, готівки і бажання просто… доїхати на роботу, на зустріч чи по інших справах. Очевидно, те, що нараз ввели стільки новацій, суттєво відвернуло увагу від основного – зростання тарифу.

Але його і так потрібно було піднімати, говорили нам перевізники, та і міська рада визнала – щоб зберегти роботу громадського транспорту вартість треба підняти. Про комфорт у транспорті, до слова, ми зараз не говоримо. Тут нічого нового нам не обіцяють. Бо, кажуть, це – надто дорого. І за такої умови пасажирам доведеться платити точно не по 8-10 гривень, а в рази більше.

Відео дня

Без готівки не обходимося

Пункт номер один. Розрахунок без готівки. Що ми спостерігали в перший день «реформи»? Готівку брали, переважна більшість водіїв. Дехто сперечався, казав «ні-ні», але брав пасажира і його десятку. Дехто попереджав – так вам можна тільки раз, більше, мовляв, за готівку не поїдете. Хтось навіть примудрявся вигнати пасажира. Наприклад, у тролейбусі №2 кондукторка при журналістах виштовхала іноземця, бо той не розумів, що з нього хочуть і чому не беруть гроші.

Більше читайте тут: Готівку, як брали, так і беруть. А пасажирів навіть виганяють. Ми перевірили всі зміни у транспорті

Як зараз? Розрахунок готівкою залишився. Декотрі водії навіть не соромляться, лоток для грошей ставлять поруч із терміналом. Так само і квитки – за готівку не дають.

Казали, що їх (водіїв) будуть контролювати, щоб у кишені гроші не ховали. Але на практиці вийшло все з точністю і навпаки – покарати за безготівковий проїзд – можуть хіба що пасажира. У міськраді натомість рекомендують оформити «Файну картку», багаторазовий проїзний квиток, або скористатися банківською карткою.

«Єдиний квиток» працює

На початку ми помітили, що не всі водії та кондуктори до кінця розуміли, за яким принципом працює «Єдиний квиток», який дає можливість безкоштовної пересадки протягом пів години.

Так, у деяких маршрутках водії забирали в журналіста другий квиток, нібито для звітності. У тролейбусі кондуктор дуже довго порівнював, чим відрізняються квитки. Та, будьмо чесними, і самі пасажири не знали, як все має працювати.

Тернопіль, до речі, ніякого нового велосипеда не винайшов. Зекономити на проїзді вже давно можна у Вінниці чи Івано-Франківську, наприклад. Так, Муніципальна картка вінничанина, дає можливість здійснити будь-яку пересадку впродовж 30 хв з моменту сплати за проїзд. А в Івано-Франківську з березня запрацювала розумна картка «Галка». Система е-квитка – досить поширена практика у європейських країнах. Тож у самій ідеї впровадити цю зміну у нас нема нічого поганого. Навпаки, хочеться сказати – нарешті!

 

 

Графіка Федора Восінського

А що з терміналами та автоматами

Та найважчий камінь, який полетів у бік міської влади від суспільства, - неможливість купити багаторазові та разові квитки. Зміни зробили, а до них – не підготувалися!

Ті, хто не має «Файної картки» чи банківської із чипом, змушені були давати готівку. А як доїхати? Термінали з разовими квитками є досі далеко не всюди, та і в них функція продажу разового квитка була недоступною. Або ще краще – квиток є, здачі нема.

Список локацій дивіться за посиланням: Де у Тернополі купити і поповнити електронні проїзні (СПИСОК)

І багаторазові проїзні, як ми перевіряли 1 жовтня, також були відсутні у магазинах.

Редакцію «20 хвилин» просто засипали обурливими коментарями, що тих квитків «вдень зі свічкою в руках» не знайдеш. Якщо спочатку місцева влада списувала це на те, що не встигли, чи ще щось, то що змінилося за тиждень?

За останніми даним міськради, у Тернополі функціонує 56 авторизованих пунктів продажу та поповнення електронних проїзних квитків. Наші журналісти протягом 6-7 жовтня перевірили 49 пунктів, де можна було б придбати неперсоніфіковані електронні проїзні. У 24 – купити можна і навіть поповнити. У 22 – не було і коли з’являться, продавці на момент перевірки не знали. Інші були зачинені.

Тепер щодо терміналів, мережа терміналів самообслуговування оператора EasyPay налічує більше 70-ти одиниць, які розташовані на зупинках громадського транспорту та в магазинах у різних мікрорайонах Тернополя.

Ми перевірили 48 точок. У 29 з них разові квитки можна придбати, у 13 – така функція була недоступною, решта – термінали не працювали.

Відзначимо, що в цьому напрямку таки попрацювали. Якщо в перші дні змін, квитків фактично не було, то тепер їх завезли. Інше питання – локації, відсутність цих терміналів на всіх зупинках. Купити разовий квиток хтозна-де, дійти до зупинки і сісти в потрібний транспорт, до того ж ще і скористатися можливістю безкоштовної пересадки – уви, часом місія нездійсненна!

Годі говорити про людей старшого віку, іноземців чи гостей міста.

На замітку: як це влаштовано у інших країнах

Насамкінець, хочемо підсумувати. Зміни – це завжди страшно, але і непогано водночас, якщо вони, звісно, ідуть на користь. Але у нашому випадку це схоже просто на відволікання уваги тернополян  від основного – зростання вартості проїзду. Адже, як ми переконалися, на момент цієї «транспортної реформи» до неї не були готові ані перевізники, ані пасажири.

А як це працює у європейських країнах? Трішки про досвід за кордоном. Для туристів у деяких великих містах Німеччини, приміром, передбачені спеціальні проїзні. У Берліні такий квиток називається Welcome Card, у Гамбурзі - Hamburg Card. Окрім самого проїзного, турист отримує по ньому каталог знижок на відвідування пам'яток і мапу міста.

Час дії єдиного квитка переважно складає одну-дві години.

На кожній зупинці або станції встановлені автомати. Всього кілька натискань сенсорних кнопок, і ви отримуєте необхідний квиток. Розплатитися можна як готівкою, так і банківською картою. В автобусі їх продають водії, причому вони коштують не дорожче.

На великих вокзалах і станціях є інформаційні центри обслуговування клієнтів, де можна дізнатися, як краще дістатися з пункту А до пункту В, яку категорію проїзного вибрати або придбати квиток.

На кожній зупинці розміщений розклад, і він актуальний!

Нам, як бачимо на практиці, ще треба повчитися. Тож якщо вже ввели правила, то створіть усі умови, щоб люди могли діяти за ними!

 

P.S. НЕ виключаємо той факт, що після перевірки квитки вже могли завезти, або навпаки розкупити. Ми показали ситуацію за тиждень після змін.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Лілія Бейгер

    Доброго дня.Хочу,вам сказати,що у Варшаві,столиці Польщі ,вартість квитка за останні 6 років не змінилася і становить 110 злотих в місяць.Якість проїзду і транспорту набагато краща.Коли приїжаєш додому ,то аж страшно заходити в наші автобуси.Чому не закуплять,нові автобуси,тролейбуси,а тільки піднімають вартість проїзду?

keyboard_arrow_up