Готівку, як брали, так і беруть. А пасажирів навіть виганяють. Ми перевірили всі зміни у транспорті

Готівку, як брали, так і беруть. А пасажирів навіть виганяють. Ми перевірили всі зміни у транспорті
  • З 1 жовтня проїзд у Тернополі став дорожчим. Замість 7 гривень, тепер у громадському транспорті треба дати від 8 до 10 гривень.

  • Проїхати можна, тільки оплативши проїзд безготівковим способом, а водії не мають права розраховувати пасажирів готівкою. Та це тільки на словах. Насправді, у перший день впровадження інновацій, панує цілковитий хаос. Оплатити без проблем можуть тільки ті люди, які мають відповідні картки – як «Файну», так і банківські (з чіпом). 

  • Журналісти «20 хвилин» перевірили, як все «працює». Про всі недоліки і переваги нововведень, розповідаємо нижче.

  • Будемо вдячні за підписку на наш матеріал. Завдяки Вашій підтримці наша редакція і надалі може залишатися незалежною.

Отже, розрахуватися за проїзд в громадському транспорті можна наступними способами: «Соціальною картою тернополянина», неперсоніфікованим електронним квитком, безконтактною банківською карткою, пристроєм з функцією NFC чи разовим проїзним квитком.

На сайті міськради йдеться про те, що готівковий розрахунок за проїзд у тролейбусах та автобусах Тернополя мав би бути недоступним з 1 жовтня.

Відео дня

Проблема №1: разові квитки купити нереально 

Перша проблема, з якою зіштовхнулися тернополяни – неможливість придбати разовий квиток на проїзд у терміналах. Функцію «Разовий квиток» просто неможливо обрати. Вона недоступна.

Біля автоматів утворювались черги, а толку – нуль. 

Особливо нервували тернополяни, які вранці поспішали на роботу. Наші журналісти чули чимало лайки та нарікань після невдалої спроби придбати разовий квиток. Це ще і при тому, що ті термінали є лише на окремих зупинках. Тобто де шукати той квиток у вашому мікрорайоні? Треба завчасно дивитися місця продажу. Переглянути їх ви можете за посиланням.

Чому термінали не працюють належним чином? Ми поцікавилися в міськраді.

– Не активна функція у випадку, якщо у терміналі немає паперу. Спробуйте у інших терміналах, – так банально відповіла нам речниця міськради Мар’яна Зварич.

Отже, десятки тернополян спізнилися на роботу через те, що в перший же день нового способу оплати не змогли придбати разовий квиток, адже «немає паперу»? Насправді – справа не в папері. Ми перевірили кілька терміналів у різних мікрорайонах. 

Так, у терміналах на зупинці «Центр» функція купівлі квитка була неактивною, на зупинці «Кооперативний коледж» також купити квиток не вдалося з тієї ж причини.

Проблема №2: гроші взяли квитка не дали

У терміналі на вул. Мазепи, 28 придбати разовий квиток вдалося. Однак тут вилізла друга проблема – після оплати термінал не видає роздрукований квиток.

На екрані висвітилося віконечко «Роздрукувати», але натиснути на нього не можна. Також з’явився QR-код, відсканувавши його, відкрилося посилання на сайт «Файна карта», але перейти по ньому було неможливо.

До того ж, не всі тернополяни мають телефони з можливістю відсканувати QR-код.

Проблема №3: термінали не видають решти

Разові квитки можна придбати тільки в терміналах, але вони, на жаль, не видають решти. Тобто якщо у вас в кишені однією купюрою 20, 50 100 чи більше гривень, за один квиток ви значно переплатите.

Проблема № 4: проїзні продають не всюди

Якщо вартість проїзду з разовим квитком становить 10 грн, то маючи на руках навіть неперсоніфікований електронний проїзний, можна платити по дев’ять гривень.

Де їх можна придбати, ви можете дізнатися за посиланням.

Однак, як ми переконалися, четверта проблема – електронний проїзний також є не в усіх магазинах, де його мали б продавати. Так, в одному з продуктових магазинів у центрі міста продавчиня пояснила нам, що всі електронні проїзні розкупили ще 30 вересня. 1 жовтня проїзних тут уже не залишилося. І коли вони будуть, продавчиня не знає.

Проблема № 5: водії далі беруть готівку

На зупинках та в транспорті люди тільки й обговорюють нові зміни. Багато досі не розуміють нових правил проїзду.

Наприклад, що розраховувати пасажирів готівкою – водіям зась. Ми провели експеримент та спробували розрахуватися готівкою у кількох маршрутках та тролейбусах.

Ось що ми побачили.

Автобус №6

Підходимо до водія, просимо розрахуватися готівкою. Той категорично відмовляється та пояснює, що з 1 жовтня це робити заборонено.

Маршрутка №3

А водій цієї маршрутки виявився не таким принциповим.

– Доброго дня. А можна ще розрахуватися готівкою? – запитуємо.

– Сьогодні ще можна, – відповідає водій. 

Журналіст віддає йому 10 гривень та проходить у салон. При цьому квитка він, очікувано, не отримує. 

Тобто водій попри заборону має «лівак».

Автобус №29

Просимо розрахуватися готівкою. Водій відмовляється це зробити і просить здійснити оплату «Файною картою», або ж безконтактною картою, що ми і зробили.

Маршрутка №19

В цьому транспорті водій також відмовився брати оплату за проїзд готівкою. Тому ми розрахувалися «Файною картою»і безконтактною картою та стали свідками низки обурень з боку тернополян щодо нового способу оплати та здорожчання тарифу на проїзд, адже інформації про нову вартість тарифу в маршрутці ніде не було написано.

Також чимало тернополян пробували після нас розрахуватися готівкою з водієм, але той вибачався та говорив, що таким чином розрахувати не може. Просив провести оплату безконтактною картою чи «Файною картою», або ж пояснював, що пасажири ще зможуть проїхати “зайцем”, але тільки на перший раз.

Проблема №5: деякі водії відбирають квитки у пасажирів

Маршрутка №14

А в цій маршрутці з нами була вкрай неприємна ситуація. По-перше, спочатку один з журналістів пробував розрахуватися безконтактною картою, але термінал її не зчитував, але за 10 гривень готівкою водій без зайвих питань пропустив пасажира.

Другий журналіст показав разовий квиток, який придбав у терміналі біля зупинки. Та водій… забрав його. 

Просто взяв і поклав біля себе, а на вимогу віддати квиток чи пояснити свої дії він відповів:

– А чим буду відчитуватися?

– Так за новими правилами я маю забрати цей квиток, бо можу ще робити пересадки, - пояснює журналіст.

– А чого ти маєш забрати? Я маю в тебе забрати. А що в мене лишиться? – пояснює водій.

– Якщо контроль зайде і попросить в мене квиток? – апелює журналіст.

– Я покажу, що ти дав мені квиток.

Люди в транспорті обурилися на таку поведінку водія, та намагалися пояснити, що квитком, який він забрав, можна зробити безкоштовну пересадку протягом півгодини. 

Проблема №7: пасажирів виганяють

Тролейбус №2

Кондукторка не розраховує готівкою пасажирів і тих, хто немає як розрахуватися, просить вийти

У тролейбусі, що курсує маршрутом №2, ми стали свідками, як у салон зайшов іноземець. Він або не розумів того, що говорив водій, оголошуючи, що готівкою розрахуватися вже не можна, або ж не почув. До нього підійшла кондукторка та попросила розрахуватися за проїзд чи показати квиток. 

Іноземець не зрозумів її і спробував дати 10 гривень та кондукторка їх не прийняла.

Намагаючись зрозуміти, що ж від нього вимагають, іноземець спробував поспілкуватися з нею.

Та ж показала йому на двері і виштовхала з салону.

– Він ще буде до мене скакати? Мавпа, – сказала вона чи то до конкретного пасажира, чи то сама до себе, пояснюючи свою поведінку.

Проблема № 8: кондуктори самі не розуміють, як працювати

Тролейбус №11

На кожній зупинці водій оголошує, що оплату за проїзд приймають тільки безготівковим способом. 

Готівку кондуктор дійсно не бере. Але коли журналіст показав йому, що вже має квиток з минулої поїздки і ще не минуло пів години (отже, може їхати безкоштовно) той спочатку нічого не зрозумів.

Взявши квиток другого журналіста, який його валідував в цьому тролейбусі та квиток першого, він присів та хвилин п’ять порівнював їх, а потім віддав назад.

Проблема № 9: якщо картка без чипа йдіть пішки

Якщо немає Файної картки і банківської з чипом, або ви приїхали перший раз у місто, чи людина старшого віку – умови в тернопільському транспорті поки не для вас.

Такі ноу-хау навряд можна назвати комфортними. Тарифи більші, платимо по-новому. Але підготовка до змін дуже слабенька. Звісно, є люди, яким такі зміни до вподоби. Переважно, молодь до таких змін адаптується швидше.

Проблема № 10: стан більшості маршруток і далі жалюгідний

Плату за проїзд підняли, нові умови оплати зробили, а стан маршруток не змінився. У більшості з них іржаві двері та салон. Підлога латана металевими пластинами кілька разів, а про чистоту не доводиться й говорити. Особливо влітку, коли проїхавшись у маршрутці, пасажири виходять у пилюці.

Як зауважують самі перевізники, про підвищення комфорту чи придбання нового транспорту поки не йдеться. Підняття тарифу зараз просто необхідне, щоб вижити!

Читайте також:

Хочуть від 10 до 12 грн за проїзд – чому? Ми запитали у перевізників, чи буде комфорт за ці гроші

Проїзд буде по 8-10 гривень. Із жовтня у транспорті вводять зміни

Коментар

Якщо ви без квитка хто винен?

Хто ж несе відповідальність за розрахунок пасажирів готівкою – водій чи перевізник? І чи несуть вони відповідальність взагалі? Запитуємо у речниці міськради Мар’яни Зварич.

– Відповідальність за безквитковий проїзд несе пасажир. Ми рекомендуємо пасажирам оформити «Картку тернополянина» або проїзний квиток, або скористатися банківською карткою, – відповіла вона.

 

Висновок

На жаль, ані влада, ані тернополяни, ані водії з кондукторами та перевізниками виявилися неготовими до змін у проїзді. Одноразові квитки купити проблематично, деякі водії самі не розуміють, що робити з одноразовими квитками, а багато людей досі не знають, що в Тернополі діють нові правила проїзду та нарікають на їх складність та непрактичність.

А ви вже їздили в громадському транспорті за новими вимогами? Як ставитеся до нових змін? Пишіть в коментарях.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up