Про необхідність бюджетних слухань неодноразово говорили активісти. Зокрема, представники експертно-аналітичної групи "Акцент".
- Обсяг бюджету міста Тернополя у 2018 році перевищує 2,5 мільярди гривень, що в розрахунку на одного мешканця більше, ніж 10 000 гривень на рік, - зазначає голова групи Богдан Малиняк . - Ці кошти належать громаді, а від її імені ними розпоряджаються депутати. Попри важливість бюджетних слухань, як інструменту для гармонійного розвитку міста вони практично не проводились.
Щоб бюджетні слухання проводились постійно, у міську раду подали проект "Положення про бюджетні слухання щодо проекту міського бюджету Тернополя".
Цей проект рішення на виконкомі представляла начальник фінансового управління Надія Кучер.
- Метою Бюджетних слухань є інформування громади міста про проект міського бюджету й одержання зауважень і пропозицій від членів територіальної громади, - зазначила пані Кучер. - Тому ми розробили положення про такі слухання, в якому описаний механізм їх проведення.
Як додала заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів влади Вікторія Остапчук, до міської ради надходило чимало звернень від представників громадськості.
- Бюджетні слухання були передбаченні статутом громадою Тернополя, - каже Вікторія Остапчук. - Крім того були численні звернення представників громадськості, а самого положення про порядок їх проведення - не було. Хоча щороку їх проводили.
Як зазначив міський голова, влада чекає пропозицій від громадськості, а не лише критики.
У самому положенні йдеться про те, що бюджетні слухання проводяться протягом 10 днів, після оприлюднення проекту міського бюджету разом з пояснювальною запискою та проекту програми соціально-економічного розвитку.
Інформацію про початок бюджетних слухань розміщають на офіційному сайті міської ради. У ній зазначається час і місце проведення, посилання на розміщений проект міського бюджету з усіма додатками та пояснювальну записку, а також проект програми соціально - економічного розвитку. Електронна та поштова адреси, на яку міська рада одержує пропозиції щодо внесення змін до проекту міського бюджету.
Бюджетні слухання відбуваються відкрито. Головує на них профільний заступник міського голови або уповноважена особа. Фінансове управління Тернопільської міської ради веде протокол.
Порядок денний передбачає: доповідь з презентацією проекту міського бюджету, запитання учасників та відповіді доповідачів, обговорення проекту міського бюджету, голосування за пропозиції учасників, заключне слово профільного заступника міського голови або уповноваженої особи. Тривалість презентації проекту міського бюджету не перевищує 15 хвилин.
Для представлення пропозицій змін до проекту бюджету запрошуються учасники, які надіслали на вказані в повідомленні електронну або поштові адреси оцінки проекту бюджету не пізніше, ніж за один робочий день до проведення слухань. Тривалість виступу не може перевищувати 5 хв. В обговоренні першочергово приймають участь учасники слухань, які надіслали свої пропозиції не пізніше, ніж за один робочий день до проведення слухань.
Пропозиції, які ставляться на голосування мають бути збалансованими. Пропозиції, які передбачають збільшення видатків за окремим напрямом мають передбачати зменшення видатків за іншим напрямом та/ або збільшення доходів міського бюджету.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Діонісій