Збільшилась кількість аварій із потерпілими. Скільки Тернопіль економить на вуличному освітленні?

Збільшилась кількість аварій із потерпілими. Скільки Тернопіль економить на вуличному освітленні?

Аварій з пішоходами суттєво побільшало через вимкнення вуличного освітлення. Нас попереджають ще й про аварійні вимкнення споживачів електрики. Без попередження! Людей просять поставитись до цього з розумінням. Який план дій у міської влади? 

Кількість аварій за участю пішоходів стрімко зросла буквально за кілька днів, відколи вимкнули вуличне освітлення. Поліція б’є на сполох, додає патрулів та просить людей дотримуватись правил, додати на одяг наліпки, що відбивають світло, або бодай увімкнути ліхтарик на мобільному, коли переходите дорогу.

Обленерго попередило про введення графіків аварійного от відключення споживачів від  25 жовтня. І це, прогнозують експерти, ще не кінець.

Без вуличного освітлення залишився не лише Тернопіль, а й всі населені пункти області. За словами речниці Тернопільської ОВА Ганни Василенко, вимкнення світла – вимушений захід, і людям слід це розуміти.

Відео дня

— Я особисто знаю, наскільки важко і пішоходам, і водіям пересуватися темними вулицями, але зарадити цьому зараз неможливо, — каже Ганна Василенко. — Ми не можемо увімкнути на один день вуличне освітлення в одному селі, а на другий – в іншому. Зараз маємо потерпіти, адже завдані удари по енергетичній інфраструктурі України. Ви самі бачите, що деякі населені пункти повністю залишилися без електроенергії. Ми будемо говорити з працівниками патрульної поліції, аби посилити патрулювання в області, але змусити їх роздавати наліпки чи жилети не можемо, бо у них є своє керівництво.

У військовій адміністрації закликають і пішоходів, і водіїв серйозніше ставитися до ситуації, дбати про свою безпеку, не порушувати правила дорожнього руху. Адже це може врятувати ваше життя.

Будуть аварійні відключення

Натомість ВАТ «Тернопільобленерго» повідомляє, що у зв'язку з дефіцитом потужності в енергосистемі України і для уникнення масштабних аварій в електромережах, 25 жовтня, за рішенням НЕК «Укренерго», у області вводять аварійне відключення споживачів електричної енергії (ГАВ).

— Сам графік є переліком ліній електропередач із зазначеною по кожній лінії потужністю, яка повинна бути вимкнена, — повідомили у ВАТ «Тернопільобленерго». — Тобто, фактично це не графік з розбивкою по датах чи по часу, а перелік ліній (фідерів), які підлягають відключенню у разі надходження команди на застосування графіка.

Скласти графік із вказанням часу та дати відключення неможливо, адже про застосування аварійних вимкнень диспетчер ВАТ «Тернопільобленерго» не знає до останньої миті. Черговий диспетчер обленерго отримує команду на введення аварійного відключення від диспетчера вищого оперативного рівня НЕК «Укренерго».

— Команду на введення аварійного вимкнення дають у розрізі обсягу навантаження, яке потрібно зняти, а не у розрізі споживачів, яких треба відключити, — пояснили енергетики. — Введення та відміна аварійних відключень регламентується диспетчером НЕК «Укренерго». Термін введення становить до 15 хвилин. Тому часу на попередження споживачів немає.

Ситуація в енергосистемі Україні доволі складна, тож усіх споживачів Тернопільської області просять поставитись до цього з розумінням і бути готовими до можливих перебоїв з електропостачанням.

Економія має бути розумною, нарікають тернополяни, особливо водії. Та скаржаться, що пішоходів на дорозі не видно взагалі, особливо, коли вони в темному одязі. Одні пропонують почепити на стовпи перед пішохідними переходами світловідбиваючі стрічки чи навіть прикріпити жилети. Або залишили світло бодай над пішохідними переходами з 19.00 до 23.00. Мовляв, там ледівські лампочки, і багато енергії вони не беруть.

У той час, коли ввечері економлять, вдень на окремих вулицях є освітлення. Журналісти зафіксували на фото один з таких моментів на вулиці Б. Хмельницького. Як так — вдень світимо, а вночі економимо? У міськраді кажуть, що так може бути, бо проводять ремонтні роботи. Щоб перевірити справність лінії – вмикають струм. Відповідно, загоряються усі ліхтарі, під’єднані до підстанції, на якій здійснюють ремонтні роботи. Тому у Тернополі можуть горіти ліхтарі вдень на декількох вулицях. Такі методи застосували ще сім років тому, і війна на них не вплинула. А от місцевих така практика добряче дивує. 

Чи можна увімкнути деякі ліхтарі? 

Чи можна зарадити суцільній темряві на вулицях Тернополя і чи є технічна можливість увімкнути, скажімо, кожен другий чи п’ятий ліхтар, аби й економити, і бодай трохи додати світла, ми поцікавились у міськраді. А також запитали, скільки енергії вдається економити, вимкнувши все вуличне освітлення.  

Зовнішнє освітлення міста споживає біля 0,7 мВт електроенергії за годину роботи. Про це повідомила речниця міськради Мар’яна Зварич.

— Коли ліхтарі світять через один, через два — це черговий режим, який використовується лише при необхідності незначної економії електроенергії, — запевнила Мар’яна Зварич. — Наразі «Укренерго» просить максимально економити споживання електроенергії. Тому, враховуючи рішення Ради оборони області, юридичним особам є рішення забезпечити вимкнення вуличного освітлення, освітлення територій, будівель, споруд та будинків, рекламних вивісок, сітілайтів, банерів, вітрин тощо.

Економія щогодини 0,7 мВт плюс інші засоби економії, — це все в результаті стабілізує ситуацію зі споживанням електроенергії, наголошує вона. А от скільки це становить у процентному співвідношенні, не озвучує.

Ми також поцікавились, які ще конкретні дії міськрада збирається зробити задля економії  або ж на випадок відсутності електроенергії. Чи є чіткий план дій? Запитали також, скільки коштів вдасться зекономити міському бюджету завдяки вимкненому вуличному освітленню. Щодо економії, нам порадили звернутись до міськради із запитом. Щодо решти питань, повідомили: зараз виконують заходи економії, відповідно до рішення ради оборони області. Зокрема, вимкнули вуличне освітлення, освітлення територій, будівель, споруд та будинків, рекламних вивісок, сітілайтів, банерів, вітрин тощо. А напередодні на нетривалий час вимикали ліфти. По-суті, все, нічого нового не почули. 

Тож ми і всі тернополяни і далі чекаємо відповідь: який у Тернополя план дій? 

Стрімко побільшало ДТП з пішоходами

Кількість ДТП за участю пішоходів за останній тиждень, відколи ввечері вимкнули вуличне освітлення, різко зросла. Про це повідомив начальник відділу комунікації головного управління Нацполіції в області Сергій Крета. 

— Всі звикли до того, що біля пішохідних переходів є додаткове освітлення, а то й кілька. Тому люди, одягнувшись у темний одяг без жодних світловідбиваючих елементів, переходять дорогу, часто нехтуючи власною безпекою, — каже Сергій Крета. 

Чотири ДТП з потерпілими за участю пішоходів трапились лише за останні дні. В одній з них, на вул. Київській, загинула жінка. Водій дає пояснення, що просто не бачив людину на дорозі. Ще троє пішоходів отримали травми різного ступеню важкості. 

— Першою і основною причиною всіх цих ДТП стала саме відсутність вуличного освітлення, — каже речник поліції. — Ми намагаємось достукатись до людей всіма доступними засобами, в т.ч. і за допомогою ЗМІ, аби дотримувались правил. Окрім того, залучаємо додаткові патрулі. У громадах, де за графіком має бути віялове відключення світла, на цей час посилюють безпеку додатковими нарядами. І не лише поліцейськими. Долучаються до патрулів місцеві самооборони та активісти.  

Де світло вимкнули позапланово, коригують графік, але обов’язково оперативно залучають додаткові патрулі. 

— Пішоходам рекомендуємо не поспішати, дорогу переходити виключно в дозволеному місці, перед переходом зупинитись та переконатись, що автівок або немає, або водій вас бачить, — радять у поліції. — На одяг потрібно почепити світловідбиваючі елементи. Якщо таких немає, вмикайте ліхтарик на телефоні. Аби вас було видно на темній дорозі. Це вимушені заходи безпеки у цей час! 

Останніми місяцями у Тернополі, скажімо, дуже рідко фіксували ДТП з потерпілими. Винятком була хіба вулиця Тарнавського. Відколи вулиці потемніли, ситуація кардинально змінилась, кажуть у поліції. ДТП з пішоходами трапляються як в Тернополі, так і в менших містечках, і на трасах. Криміногенна ситуація в області залишається натомість незмінною. Ні грабежів, ні розбоїв, ні інших видів злочинів, на щастя, не побільшало. Ситуація стабільна. У поліції припускають, що це завдяки комендантській годині. 

Врятує стрічка, наклейка чи жилет

Через вимкнене вуличне освітлення пішоходи та водії мають бути максимально уважні та дотримуватися правил дорожнього руху, кажуть в головному управління патрульної поліції в області. Наразі там посилили  контроль за дотриманням пішоходами та водіями ПДР.

– У вечірній час на службу заступає 13 патрулів на автодорогах області, – каже речниця патрульної поліції у області Катерина Метельська.

Також патрульні щодня проводять зустрічі з учнями шкіл, де нагадують про правила дорожнього руху.

– Фактично щодня патрульні навідуються до шкіл де проводять роз'яснювальну роботу та спілкуються з учнями. Таку роботу проводили і раніше – розповідали учням про відповідальність неповнолітніх, їх права та обов'язки, тощо. Наразі ж ми акцентуємо увагу саме на правилах дорожнього руху, зокрема і у вечірній час.

У патрульній поліції закликають тернополян носити на одязі світловідбивні елементи та дотримуватися правил дорожнього руху. 

– Пішоходи повинні рухатися тротуарами та пішохідними доріжками, тримаючись правого боку. Якщо немає тротуарів, пішохідних доріжок або пересуватися ними неможливо, пішоходи можуть рухатися узбіччям, в один ряд, тримаючись якомога правіше, а у разі його відсутності або неможливості ним рухатись — краєм проїзної частини назустріч руху транспортних засобів. При цьому треба бути обережним та не заважати іншим учасникам дорожнього руху. Також в таких випадках пішоходам дозволяється рух велосипедними доріжками, але вони мають триматись правого боку та не утруднювати рух велосипедистам, – каже Катерина Метельська.

Для уникнення небезпечних ситуацій, рекомендуємо усім пішоходам ознайомитись із 4 розділом ПДР «Права та обов'язки пішоходів». Зосереджуємо увагу, що в реаліях сьогодення, коли по всій території держави здійснюється економія електроенергії та систематичне відключення освітлювальних приладів, переходити дорогу в темну пору доби потрібно ще більш відповідально.

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (10)
  • Ирина

    Експерт із енергоефективності І. Черкашин зазначає, що відключення вночі постійного навантаження, якщо немає необхідності у світломаскуванні, небажане для енергосистеми та завдає їй шкоди. Не можна «накопичити» електроенергію вночі та роздати її вранці. "Електроенергія у відрах не зберігається, бо витрачається саме під час свого виробництва на станціях".
  • Іван Цимбалюк

    Не бачу нічого важкого в тому щоб, ввімкнути ліхтарик на телефоні під час переходу дороги!!!
  • Polina Daineha

    Коли люди почнуть думати? Купіть собі і дитині жилети. Вони коштують копійки. Йдете у темряві? То накинули на себе і все. Водіям вас буде видно. І не кажіть, що все дорого, бо ми особисто перевіряли: https://te.20minut.ua/Groshi/zahisti-sebe-na-dorozi-yak-stati-vidimim-dlya-vodiya-ta-skilki-koshtuy-11703207.html

    Іван Тлумацький reply Polina Daineha

    Polina Daineha це не жарт, вийдіть в місто і порахуйте скільки пішоходів велосипедистів побачите з світловідбиваючими елементами на одязі?

    Polina Daineha reply Polina Daineha

    Іван Тлумацький я сподіваюся, це був жарт. Але, якщо люди про себе не подбають, то всьо..

    Іван Тлумацький reply Polina Daineha

    Polina Daineha які жилети ?? Будуть ходити як ті лохи в Європі чи що)) краще вже мертвому на дорозі як в жилеті на тротуарах!!!!

    Володимир Козін reply Іван Тлумацький

    Во-во! Правильно кажеш. Пішоходи, на дорозі не будьте лохами бо обережність це не для героїв! Це все тільки для гейропи. Не треба дивитись на дорогу коли переходите бо авто не трамвай-об"їде, а ви завжди праві на пішохідному переході тому спокійно кидайтесь під колеса. А неуважного водія потім обов"язково покарають і на цвинтарі вам буде від цього щастя!

    Ростислав Гарасимчук reply Іван Тлумацький

    Ванюшка, не ходи в жилеті як лох з Європи.

    vt vt reply Ростислав Гарасимчук

    Лох зі Східного , чого досі не на фронті ?

    Ростислав Гарасимчук reply vt vt

    Прокльон "фронтом" властивий вашій частині "населенія"

keyboard_arrow_up