- Вперше скористалась цією послугою в київському метрополітені десь 2 роки тому, - розповідає тернополянка Вікторія Степанова. - Мені це здалось надзвичайно зручним. Коли почали говорити про безготівковий розрахунок в транспорті нашого міста, я думала, що найперше це буде саме банківська картка. Так логічніше, як на мене. А вже після того соціальні картки.
Для того, щоб скористатися послугою оплати за проїзд банківською карткою, вона повинна бути з системою PayPass. На картці буде відповідний чіп з маркуванням, а на картках деяких банків може бути і сам надпис - PayPass.
- Прикладаєш картку до валідатора, очікуєш кілька секунд, відриваєш чек. Зручно, - каже дівчина. - Інколи водії дивляться на це великими очима і переконують, що в мене нічого не вийде. Хвилюватись не варто. Банківська картка завжди у мене в руках. Водію її не передаю. Тим більше рівень захисту коштів на банківський картці значно вищий, аніж на картці тернополянина, як на мене. Завжди оплату можу проконтролювати потім в “Приват24”, наприклад. Є ще технологія безконтактного розрахунку від Visa. Але в мене немає такої картки, тому не можу сказати, чи діє вона в нашому транспорті.
Випадків, щоб валідатор зняв кошти повторно чи більшу суму - у тернополянки не було. Однак такий трафунок був з електронним гаманцем: замість чотирьох гривень зникло більше десяти. Єдине, що дівчину трішки бентежить - чому розраховуючись за проїзд банківською карткою, я повинна платити п’ять гривень в маршрутці і чотири в тролейбусі відповідно.
- І навіть, якщо хтось апелюватиме тим, що з карткою тернополянина проїзд дешевший саме тому, що вона іменна, з фото, її може отримати тільки певна категорія осіб. То як тоді бути з електронним квитком, - цікавиться Вікторія -. Який неперсоніфікований і його може купити будь - хто. Якось несправедливо.
Про вартість проїзду при оплаті банківською карткою говорили від час прес-конференції у міськраді 22 лютого. Тоді ж представляли і цю нову послугу.
- Наразі вартість проїзду у випадку оплати банківською карткою прирівняна до оплати готівкою, - роз’яснив тоді керівник ТОВ «Системний зв’язок» Віталій Васильків. – Але після введення трирівневого тарифу, буде прирівняна до оплати звичайною карткою.
Ще одне нововведення - оплата за проїзд системою NFC. Її уже встиг випробувати тернополянин Андрій Кір. 27 лютого він оплатив за проїзд через додаток “Приват24” у маршрутці №13.
- Водій дещо здивувався на моє прохання і казав, щоб я пробував на свій страх і ризик, та в разі чого не виставляв йому претензій, - каже Андрій. - Бо йому "щось там казали, але він без поняття, що то таке", потім довго розглядав квиток. Наступного разу спробую Android Pay та Master Card, цього разу використав картку VISA.
Але тернополянин каже, що варто звернути увагу, що поки що є обмежений перелік українських банків, картки яких можна прив'язати до Android Pay. Крім того, радить міській радій та перевізникам взяти до увагу той факт, що при великій кількості людей якось не буде доцільним передавати картку чи мобільний для оплати проїзду.
- Тому варто би валідатори розмістити ближче до входу, - каже Андрій. - Та й, на мою думку, важливим було б вдосконалити тарифи, щоб стимулювати людей розраховуватися безготівкою. Для цього можна ввести знижений тариф, кешбек чи безкоштовні поїздки через певний інтервал.
Тернополянин каже, це один із варіантів не "вибивати" у водія щоразу квиток, адже він друкується по замовчуванню.
- Єдине, що ця система спрацьовує в маршрутках через раз, - додає хлопець. - В стаціонарних валідаторах у тролейбусах працює без проблем. Ті валідатори, що в контролера, не приймали оплату. Але знаю, що люди скаржились, то можливо, вже працює.
Як в телефоні включити NFC плюс варіант з Google Play та “Приват 24”.
Розрахуватись за проїзд у тернопільському громадському транспорті банківською карткою, чи смартфоном, тернополянину Олегу Синовцю поки не вдалось. Бо, як каже сам чоловік, останнім часом дуже рідко їздить громадським транспортом. Але недавно був в Житомирі і вивчав їхній досвід електронних розрахунків. В Житомирі можна розраховуватися банківською карткою в тролейбусах від вересня 2017 року
- В них можна розраховуватися в комунальному транспорті картками Visa і Mastercard, а також сканувавши QR-код, - каже Олег. - Зараз в них близько 16% всіх розрахунків є безготівковими. Особисто я розрахувався в житомирському тролейбусі задопомогою QR-коду. Тобто зайшов у свій Приват24, відсканував код і в мене списало з рахунку три гривні, все досить легко. Кондуктору лише показав екран смартфону.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Експерт
Вася reply Експерт
Експерт reply Експерт
Експерт reply Експерт