Ексклюзивне інтерв’ю з лікарем-психотерапевтом Анатолієм Кашпіровським
Через останні події, які відбувалися у нашому провінційному містечку навколо приїзду лікаря-психотерапевта Анатолія Кашпіровського, ми звернулися до нього за коментарем. Він погодився зустрітися із нашим кореспондентом, хоча зазвичай навіть представникам столичних ЗМІ поспілкуватися з Кашпіровським не вдається.
“Вони лікують душу, а я — тіло”
— Як ви особисто можете прокоментувати тернопільські події?
— Як крапля води відображається на сонці, так і у вашому містечку відображається доля всієї країни. Тобто, відбувся крен у той бік, щоб з часом Україна перетворилася у православну республіку.
Коли очолює державу людина-фанатик, це страшно. А якщо фанатиком стає вся держава... Між релігіями завжди були зіткнення: принаймні зараз мусульманство і християнство зіткнулися надто гостро — у світі почалася священна війна.
Священнослужителі у моїй особі бачать мало не конкурента, який несе людям якусь іншу істину, що суперечить їхнім баченням, адже на очах у всіх відбувається одужання багатьох людей. А якщо взяти телевізійний досвід, згадайте, скільки мільйонів позбулися невиліковних захворювань. І тоді, напевне, священики зрозуміли, що я своєю працею завдав їм шкоди.
Але моя робота інша — я працюю над тим, щоб у людей проходили пухлини або інші хвороби невиліковного характеру. А вони займаються душею — то і рятували б її. У кожному залі я запитую у людей: “Хто прийшов сюди лікувати душу?” — ніхто не піднімає рук. Далі питаю: “Хто прийшов лікувати кишечник чи суглоби?” Тоді люди руки піднімають. Моє спрямування — наукове, це не ексосенсорика. Тим не менше, я отримую “компліменти”, що я екстрасенс чи чародій. А чому б не назвати мене тим, ким я є насправді? Я всього досяг у процесі розмірковувань, на основі досвіду, роботи над собою, а ще страждань. Це не враховується?..
Ніхто не має права забороняти людині думати і висловлювати свої думки вголос. Тим паче, коли це стосується допомоги іншим людям. Цим спасінням більше 13-ти років, і це легко перевірити у людей, які одужали.
— А які у вас особисто стосунки з Богом і церквою?
— У мене ніяких відносин із церквою немає. Так само, як і з банками, залізницями: сів на потяг — і поїхав, прийшов у банк — отримав гроші і пішов. Це у них є щось щодо мене: я ж не приїхав, не став під церквою і не налаштовував людей, мовляв, не йдіть на службу. Я ніколи у своїх виступах не закликаю проти церкви. Навпаки, намагаюся підтримати людей. А мене зробили мало не небезпечним для життя і мало не вбивцею, принаймні, це зазначалося на плакатах. За такі звинувачення декого можна притягнути до суду.
“Я не лікую,
а навчаю”
— Напевне, у вашій практиці за стільки років, як ви лікуєте своїх пацієнтів...
— Я не лікую, а навчаю. Лікувати — це різати, втручатися, доторкатися. А я вказую шлях, як вилікуватися, створюю ситуації. Але якщо ми будемо з’ясовувати й аналізувати те, як я це роблю, це виглядатиме, ніби з першокласником з’ясовувати правила вищої математики. Бо якщо у людей зникали рубці, які не проходили за всю історію людства, щезала сивина чи невиліковна алергія, як це пояснити кількома словами?
— Тоді назвемо їх людьми, які приходять до вас. Серед них були представники духовенства з різних країн світу?
— Навіщо брати якісь країни? Візьмемо Тернопіль — сьогодні на моєму виступі були три переодягнені священики зі своїми проблемами. Я не буду говорити, хто саме. Є розумні, освічені священики, а є й колишні секретарі райкомів, і навіть ті, які сиділи у тюрмах. Що від них чекати? Це ж різний рівень. Я, між іншим, також священик, там, в Америці, хоча навіть не пам’ятаю яких двох релігій, якихось протестантських...
“Бабок-шептушок” треба гнати під три чорти. Але я породив їх сам...”
— А як ви ставитеся до ворожок-цілителів?
— Церква повинна на це звертати увагу. Бо врешті-решт, ці “махатєльніци рук” користуються церковною атрибутикою — а це вже плагіат. З цим якраз і має “розібратися” держава і церква. Що вони знають, що беруться лікувати людей? Якісь нові трави чи рецепти? Наука про трави вже давним-давно знає усі рецепти! Ні, це чомусь називають нетрадиційною медициною. Вона, бачите, почала лікувати після того, як її вдарило струмом. Абсурд! Прочитати у книзі якийсь рецепт може навіть дебіл. Це ж пограбування нації! Цих так званих цілителів розвелося дуже багато, а за їхніми спинами стоять ділки. Між іншим, всіх їх я породив і навчив. Коли я провів телевізійні операції, це викликало зацікавленість. Люди зрозуміли, що психологічно можна лікувати. Тоді народ поділився на два табори: одні лікують, інші — лікуються. З цього приводу я навіть придумав афоризм: “Спасителі, як вас багато. Спасенні — як вас мало...” Це кровопивці, які дурять людей. Їх потрібно гнати під три чорти...
P.S. У Польщі Кашпіровський спілкувався із “людьми, які до нього прийшли” у католицьких соборах. Принаймні так стверджує він.
На підтвердження нам показали фото- та відеоматеріали. І на запитання: “І вас там пустили у церкву?”, Анатолій Кашпіровський відповів, наче відрубав: “Мене пустили? Мене там вмовляли!”
Коментарі тернопільських священнослужителів
Приїзд до Тернополя відомого психотерапевта Анатолія Кашпіровського викликав неоднозначну реакцію в мешканців краю.
Свідченням цього є й довжелезні черги людей біля палацу культури “Ватра”, які бажають зцілення за будь-яку ціну, групи богомольців, які просять народ отямитись і не піддаватися спокусі, заклеєні засторогами щодо небезпеки спілкування з цілителями-ворожбитами-чаклунами стовпи та дошки оголошень в обласному центрі, звернення різноманітних громадських організацій про недопущення проведення подібних сеансів.
Цікаво, що у своєму ставленні до різноманітних “цілителів” були одностайними різні релігійні конфесії.
Так, на прес-конференції, яка відбулась у молодіжній комісії Тернопільсько-Зборівської єпархії УГКЦ про своє бачення проблеми повідомив намісник греко-католицького монастиря святого Теодора Студита о. Йосафат Савран. Варто зазначити, що деякі монахи цієї обителі займаються екзорцизмом — вигнанням злих духів. Отець Йосафат зауважив, що до монастиря нерідко приходять за зціленням люди, одержимі злим духом. За його словами, причиною цього стало звертання недужих до ворожбитів або ж розрекламованих цілителів. На думку отця-намісника, приходячи до екстрасенса ми підсвідомо, прагнучи вилікуватись, відкриваємо йому найпотаємніші закутки своєї душі і не можемо убезпечити себе від згубних впливів. Подібне відбувається під час сповіді, однак тоді людина, яка щиро кається, відкривається перед Богом, а священик є лише посередником між нею та Господом, вчителем Христової мудрості, любові та прощення.
Отець Йосафат також розповів, що до монастиря за допомогою звертались люди, які відвідали сеанси Анатолія Кашпіровського, тож, на думку монаха, сила цієї особи не від Бога.
Позицію Української православної церкви Київського патріархату озвучив отець Тарасій, який, зокрема, заявив: “Ми стверджуємо, що Анатолій Кашпіровський не є цілителем, а сила його є нічим іншим, як чорною магією”.
Приблизно така ж позиція вірних і духовенства Московського патріархату — листівки, які поширювались від імені Катедрального храму Віри, Надії, Любові місцевої єпархії УКП (МП) містили заклик не піддавати свої душі спокусі.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.