За що і скільки ми платимо?

За що і скільки ми платимо?
Останні повідомлення ЗМІ з різних міст України нагадують зведення із зон бойових дій, у яких повідомляється про сотні мільйонів гривень, що повертають населенню монополісти-комунальники, які застосували завищені тарифи на свої послуги
У Тернополі, за інформацією Територіального відділення антимонопольного комітету України (ТВАКУ), крім справи з газом влітку минулого року, коли газовиків зобов’язали зробити перерахунок на півмільйона гривень, порушень антимонопольного законодавства більше не було. Як повідомили нашому кореспонденту, у другому кварталі цього року перевірятимуть ЖЕКи. Результати цих перевірок оприлюднять у липні. З чого складається квартплата? Ми платимо ЖЕКу за утримання 1 кв. м загальної площі житла 0,324-0,408 грн разом із ПДВ у будинках із ліфтом і 0,216-0,276 грн у будинках без ліфтів. Цей тариф включає 14 різних позицій: прибирання сходових кліток, вивезення і утилізацію сміття, обслуговування і забезпечення електроенергією ліфтів, освітлення сходових кліток і підвалів, прибирання прибудинкових територій, дератизацію (знищення гризунів) і дезінфекцію, обслуговування димо-вентиляційних каналів, поточний ремонт житлового фонду, ремонт дитячих майданчиків, ремонт обладнання спортивних майданчиків, видачу довідок паспортистками, обслуговування внутрішньобудинкових мереж водопостачання і водовідведення (крім аварійних ситуацій), витрати на оплату банківських послуг, податки. Якщо під’їзд не освітлюється, не прибирається, неприбрана прибудинкова територія, не проводиться обслуговування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, тоді звертайтеся із заявою у свій ЖЕК, адже ви маєте право на проведення перерахунку і зменшення оплати. Якщо питання не вирішується на вашу користь, звертайтеся в Державну інспекцію контролю за цінами, яка зобов’яже ЖЕК зробити відповідні перерахунки. Стосовно інших послуг, що входять у поняття “квартплата”, перерахунок у разі їх відсутності робить сам ЖЕК. Якщо не працює ліфт Коли не вивозять сміття чи не працює ліфт, не провели дератизацію і дезінфекцію, акти невиконання робіт складає ЖЕК. Він зобов’язаний вести журнал реєстрації зупинок ліфтів. На підставі цих записів і роблять перерахунки щодо квартплати. До речі, мешканцям багатоповерхівок корисно знати, що тепер, якщо ліфт у під’їзді працює, але не зупиняється на вашому поверсі, і висновок про це зробила ліфтова організація та все записано в журналі ЖЕКу, квартплату рахуватимуть на рівні плати мешканців 1-2 поверхів. Куди скаржитися на недотримання графіку подачі води? Щоб вимагати своє, треба знати графік подачі води, температуру води, котру зобов’язується постачати теплопідприємство. За інформацією КП “Тернопільводоканал”, холодна вода у місті подається за таким графіком: у робочі дні з 6.00 до 9.00 і з 18.00 до 23.00 з високим тиском, у вихідні і святкові дні з 9.00 до 13.00 і з 18.00 до 23.00 з високим тиском. Якщо всупереч графіку води немає, дзвоніть за телефонами 22-51-17, 25-26-10 у робочі дні. За інформацією КП “Тернопільміськтеплокомуненерго”, гаряча вода в місті подається за таким графіком: понеділок — немає, вівторок і четверг — 6.00-9.00 і 17.00-23.00, середа і п’ятниця — 17.00-23.00, субота — 7.00-23.00, неділя — 7.00-10.00 і 17.00-23.00. Її температура повинна бути 50-75 градусів, але не меншою за 40 градусів. За опалення ми платимо 0,78 грн за м2 опалюваної площі при щомісячній оплаті протягом року і 1,59 грн при оплаті в опалювальний період. Температура в утепленій квартирі має бути не меншою за 18 градусів. Якщо температура в квартирі менша чи немає гарячої води, телефонуйте у диспетчерську службу свого теплорайону у робочі дні: “Сонячний” — 26-36-56; “Східний” — 24-12-04; “Центр” — 25-08-44; “Дружба” — 53-25-00. Якщо відразу не реагують на ваше звернення, ви можете оформити акт-претензію про незадовільну якість наданих послуг. Процедура детально описана в договорі з КП “Тернопільміськтеплокомуненерго”, який називається “Договір про надання послуг центрального опалення та гарячого водопостачання”. Його має кожен господар квартири. Як завищують комунальні тарифи 489 тис. гривень відшкодували у минулому році жителям області. Порушників зобов’язали провести перерахунок тарифів. Масові порушення при встановленні тарифів виявило Тернопільське обласне територіальне відділення антимонопольного комітету України (ТВАКУ). На чому “накручують”? Як повідомила “RIA плюс” начальник відділу досліджень і розслідувань ТВАКУ Мирослава Заблоцька, при затвердженні тарифів на водопостачання і водовідведення місцевими органами влади в Гримайлові і Ланівцях, у них включили ще й комунальний податок, від якого місцеві комбінати комунальних підприємств (ККП) були звільнені. Хоча ціна на вивезення і знешкодження сміття встановлюється облдержадміністрацією (ОДА), Гримайлівський ККП сам її розробив, включивши в неї і комунальний податок, і збір в інноваційний фонд. У Бережанах ВАТ “Мікрон” завищив тариф за тепло. — Встановлюючи тарифи, міські і селищні ради не погодили з територіальним відділенням Антимонопольного комітету рішення, що можуть призвести до обмеження чи спотворення конкуренції на ринку, як це вони зобов’язані були зробити, — розповів нам заступник голови ТВАКУ Іван Кузик. — Ми рекомендували привести їхні рішення у відповідність до законодавства. До речі, наші рекомендації обов’язкові до виконання. Як розібратися із субсидіями? Після отримання щомісячних рахунків від КП “Тернопільміськтеплокомуненерго”, тим, хто має субсидії, важко розібратися у поданій там інформації. У рядку “Всього нараховано” замість цифри, яка вказана у “Повідомленні про надання субсидій”, зовсім інша сума. Як пояснила нашому кореспонденту начальник абонентної служби КП “Тернопільміськтеплокомуненерго” Надія Мицюк, питань у споживачів не виникає, коли послуги надаються повністю. Інша ситуація, коли послуги надають частково, наприклад, якогось дня не було гарячої води. Для того, щоб все зрозуміти, візьміть відразу два рахунки за місяці, що йдуть один за одним. У першому ви побачите перерахунок за недодані послуги, а в другому — на цю суму недоданих послуг зменшується субсидія, тому що перерахунок субсидій робиться у наступному місяці. Сума до оплати за поточний місяць занижена, бо вартість послуг зменшена (недодані послуги), а розмір субсидії залишився без зміни. У наступному місяці сума до оплати збільшиться на суму перерахунків за попередній місяць, бо розмір субсидії буде зменшено на цю саму цифру. Таким чином сума до оплати за два місяці разом дорівнюватиме подвійній обов’язковій платі. Телефон абонентної служби 22-24-43. Думки вголос Чи цифри відповідають наданим послугам? Олександра Євстахівна, службовець: — Вважаю, що ціна не відповідає обсягу послуг. У мене власний будинок. На все встановила лічильники. Колись ми самі і територію прибирали. Потім сказали, що це буде робити ЖЕК. Але і сніг сама відкидаю, і замітаю. А плачу за послуги ЖЕКу 40 гривень на рік. Перевіряти комунальників треба на кожному кроці. Одного разу мене не було вдома, коли записували покази газового лічильника. Контролер зробив помилку. Замість 1621 записав 1261. Якщо б я не мала пільг, а платила лише згідно з показниками лічильника, то ця помилка не була б суттєвою. А так вона відобразилася на розмірі призначених пільг. До січня я мала пільги на 870 кубометрів газу, а зараз — лише на 370. Світлана Францівна, педагог: — Мені здається, що важко перевірити, чи надають мені всі послуги повністю. Для мене дивно, що помилки роблять там, де їх не повинно бути. У нашій квартирі чотири лічильники на воду. Проте моєму чоловікові доводиться щомісяця з’ясовувати, чому після того, коли ми заплатили за воду, ці показники не потрапляють в їхній комп’ютер. Куди скаржитися? — Департамент житлово-комунального господарства, екології і транспорту міської ради (вул. Коперника, 1, тел. 22-20-02); — Державна комісія з контролю за цінами в Тернопільській області (вул. Грушевського, 8, тел. 22-24-52); — Тернопільське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (вул. Крушельницької, 18, тел. 25-24-61).

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
09:00 «На щиті» у село Язловець повернувся Герой Віктор Дрожак 08:30 Наслідки негоди на Тернопільщині: без світла залишаються 66 населених пунктів 08:00 «Палата героїв» і реабілітація: як змінюється Кременецька лікарня, щоб надавати допомогу захисникам photo_camera 23:43 Зірвало дах і падають дерева: сильний вітер на Тернопільщині накоїв лиха Від читача 17:55 Топ вакансій на екваторі року від служби зайнятості Тернопільщини 22:00 Загинув заради майбутнього: дружина захисника просить присвоїти звання Героя України Олегу Костюку 21:03 Як з'явилась дитяча залізниця у гідропарку: дивіться відео! play_circle_filled 20:00 Новий регіональний потяг з 11 липня курсуватиме через Тернопіль 19:30 Руслан Крутий став новим керівником Гусятинської поліції 19:00 Благоустрій майже на 400 мільйонів: на що передбачили кошти у Тернополі 18:10 У Дії з’явився розділ «Ветеран Pro» — цифрові послуги для військових і родин загиблих 17:20 Ветерани звинувачують секретаря міськради у вимаганні коштів, той заперечує 16:50 У центрі міста відремонтували тротуари: дивіться, який вигляд вони мають тепер! photo_camera 16:10 У Монастириськах прощаються з Героєм Анатолієм Синявою, якого майже рік вважали зниклим безвісти 15:43 За тисячі євро до Румунії або Молдови: на Тернопільщині викрили групу, яка переправляла чоловіків за кордон photo_camera 15:10 Штормове попередження на Тернопільщині: 7—8 липня грози, град та шквали 14:35 «Пакунок школяра»: батьки першокласників отримають 5 тисяч гривень на збори дитини в школу 14:00 На Тернопільщині під час ДТП перекинувся автомобіль — є постраждалий 13:30 Освітні пільги для військовослужбовців, учасників бойових дій та членів їхніх родин 13:00 ДТП у Ягільниці: водій Daewoo помер дорогою до лікарні
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up