Тридцять друга від початку каденції сесія обіцяла бути гарячою. В соціальних мережах громадські активісти анонсували підняття питання про невідповідність посаді начальника управління транспорту Ігора Мединського, представники аптеки №78 писали про свій виступ на засіданні, громадяни готували заяви щодо сумнівних забудов. Але… нічого цього в сесійній залі не було. Пленарне засідання почалось зранку і тривало шість годин з однією короткою перервою. Скандалів, конфліктів та суперечок не було.
Тепер усі туристи чи ті хто відвідує Тернопіль у справах та залишаються з ночівлею, сплачуватимуть до бюджету 0,1% мінімальної заробітної плати за кожну добу. Мова йде про 4 гривні 20 копійок з людини. Здавалося б сума незначна, але наше місто, хоч і повільно, але все ж збільшує кількість туристів. А для бюджету, в якому недостатньо коштів, кожне джерело наповнення – досягнення.
Міжбюджетні трансферти, для розуміння, «перекидки» коштів з одного бюджету до іншого для оплати чи компенсації витрат певних послуг (медичних, освітніх і т.п.). На пленарному засіданні депутати погодили договори про такі «перекидки» до міського бюджету з: Байковецької громади – 3 мільйони на медичне обслуговування приписаних там громадян в Тернополі, мільйон на перебування приписаних там дітей в дошкільних закладах міста. Великогаївської громади – 85 тисяч гривень на перебування приписаних там дітей в дошкільних закладах міста. З бюджету області – 3 мільйони гривень на дофінансування школи мистецтв (діє на базі школи №21), 600 з лишком тисяч на співфінансування реконструкції футбольного поля міського стадіону.
Сам сквер сформували на території, обмеженої площею Героїв Євромайдану, вулицями Медовою (житловий будинок вул. Медова, 3) та Танцорова (будинок вул. Танцорова,7). Ініціативу створити сквер пам'яті Віктора Гурняка (загинув в 2014 році, вивозячи з поля бою поранених товаришів – прим. авт.) та всім волонтерам, подали дружина Віктора Гурняка — Ірина та його друг — депутат Тернопільської міської ради Назар Зелінка. Після чого були громадські слухання. Концепцію громадського простору створили архітектори громадської ініціативи «Urban.te».
Депутати внесли важливу зміну до програми «Оновлення, актуалізації містобудівної, топографо-геодезичної документації та впровадження геоінформаційної системи ведення містобудівного кадастру на 2019-2021 роки» та прописали там ряд заходів щодо створення згаданої схеми. В Тернополі схеми розміщення тимчасових споруд, нагадаємо, не було. Тому різні МАФи з’являлись на зупинках, зелених зонах, тротуарах. Схема має чітко визначити де розміщувати споруди можна, а де зась. Напередодні депутати, нагадаємо, прийняли рішення про мараторій на нові тимчасові споруди, до затвердження схеми. Крім того, в рішенні, передбачили місця де «буд» бути не повинно.
Документ, який визначає яким чином формується бюджет міста, хто і яку роль в його створенні відіграє, процедуру за якою він має творитися, - в Тернополі діє від 2016 року. З того часу громадськість ініціювала прийняття положення про бюджетні слухання – де детально виписані механізми участі громади в процесі. На сесії це синхронізували з бюджетним регламентом, де тепер чітко визначений механізм громадських слухання та впливу громади на формування головного фінансового документу громади.
Прийняте цього рішення за декілька років може кардинально змінити роботу міської ради та її структурних підрозділів, «оцифрувати» усі послуги, спростити комунікацію громадян з чиновниками й депутатами, надати публічності документам та процесам. «Затвердження Концепції розвитку е-урядування Тернопільської міської територіальної громади дозволить оптимізувати процес надання адміністративно-соціальних послуг, шляхом зміни внутрішніх та зовнішніх відносин між структурними підрозділами ОМС та жителями громади, а також впроваджувати нові інструменти е-демократії за інформаційно-комунікаційних систем (ІКТ). З метою сприяння створенню єдиної скоординованої політики у сфері надання електронних послуг у громаді,визначення напрямків, механізмів і строків формування ефективної системи е-урядування, забезпечення доступності та простоти у наданні е-послуг, впровадженні інструментів е-демократії, розбудови інформаційного суспільства, досягнення європейських стандартів якості надання електронних адміністративних/неадміністративних послуг, які надаються структурними підрозділами органу місцевого самоврядування,Тернопільська міська рада затверджує цю Концепцію. Пріоритетними напрямками у е-урядуванніТернопільська міська радавизначає: відкритість, прозорість, підзвітність та орієнтованість на жителів (user-centric) Тернопільської міської територіальної громади. Реалізація Концепції передбачена до кінця 2020 року.» - йдеться в Концепції.
Кожної сесії міської ради частина обранців озвучують свої депутатські запити – вимоги чи пропозиції, які після позитивного голосування колег, мали б втілити в Тернополі. Так депутат Петро Поворозник запропонував спростити процедуру оформлення документів необхідних для поховання, зокрема передбачити їх отримання через міський центр надання адмінпослуг на Острозького. Віктор Генсерук запропонував збільшити кількість смітників в напрямку Дальнього пляжу, аби берег озера був чистішим. Назар Зелінка запропонував обмежити рух транспорту в парку Нацвідродження, обмежувачами та дорожніми знаками. Андрій Шкула запропонував створити гуртки образотворчого мистецтва в художніх школах міста та загальносвітніх навчальних закладах бо, згідно звернень громадян, в тому є потреба. Всі ці ініціативи підтримала депутатська більшість.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер