Як спілкуватись із людьми без кінцівок. Пояснення медиків

Як спілкуватись із людьми без кінцівок. Пояснення медиків

Медики дали цінні поради, щоб допомогти, а не нашкодити психологічно.

Через війну в Україні щодня більшає людей, яким довелось ампутувати кінцівки. Відтак потрібно навчитись правильно із ними спілкуватись, аби вони легше та швидше адаптувались до життя. Як краще це робити, розповіли у пресслужбі Мінздоровʼя.

Правила спілкування з людьми, що втратили кінцівки

  • Наприклад, не допомагайте, якщо вас про це не просили. Завжди спочатку питайте, чи потрібна людині допомога, і ніколи не торкайтесь людини з інвалідністю чи їхніх допоміжних засобів пересування без їхнього дозволу. Це не просто неввічливо, такими діями ви можете порушити баланс та нашкодити людині. Якщо ваша допомога доречна, вам про це скажуть.
  • Не жалійте. Важливо не жаліти, а співчувати. Яка різниця? Коли ми жаліємо людину, ми дивимося на те, що людина втратила, хочемо сказати їй «бідний/бідна». А коли ми співчуваємо, то бачимо те, що в неї є. Її силу та витривалість. Ми поважаємо її, але нам шкода, що їй довелося багато пережити.
  • Не питайте про травму. Часто людям важко згадувати про поранення чи травмування. Якщо вам важливо дізнатися про це, спочатку запитайте, чи комфортно їм розмовляти про цей досвід.
  • Не ігноруйте. Зустрівши людину з інвалідністю, ми часто почуваємося розгубленими. Не знаємо, що казати, як реагувати, і тому обходимо стороною чи уникаємо спілкування з ними. Люди з інвалідністю є такими ж громадянами як і кожен із нас, багато з них поклали своє здоров’я, захищаючи наше життя. Вони заслуговують на нашу увагу та повагу.
  • Не витріщайтеся. Якщо ви зустріли людину без кінцівки або з протезом – не розглядайте їхню травму. Людині буде це неприємно, вона почуватиметься ніяково та некомфортно.
  • Поговоріть із дітьми про людей з інвалідністю. Дуже важливо розмовляти не в присутності людини, якої це стосується. Тому краще говорити заздалегідь, до того як діти виявлять цікавість. У розмові використовуйте правильний термін «людина з інвалідністю» і пояснюйте дитині доступними для її віку словами вищенаведені правила.
  • І найголовніше – навчіть дитину бачити в людині насамперед особистість, а в інвалідності просто одну з ознак.

Додамо, Тернопіль доєднався до національної програми #ВрятуйКінцівку, яка стала новим кроком у наданні медичної допомоги важко травмованим українцям.

Відео дня

 

Читайте також:

У Тернопількій обласній лікарні вперше ліквідували дефект у серці без розрізу

Медики Тернопільської обласної лікарні унікальним методом врятували жінку від інсульту

Президент відзначив відомого лікаря з Тернополя

Унікальні операції на оці проводять в Тернопільській Університетській лікарні

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Нияз Латыпов

    Лучше устранить причину появления сотен тысяч инвалидов

keyboard_arrow_up