У моді вінтаж та ретро. Ялинка буде в тренді, якщо іграшки тішитьмуть око всіма відтінками золота або ж їх зроблять з старого глянцевого журналу, вати, старої сукні чи прикрас
Вибираючи новорічні іграшки на ялинку, хтось віддає перевагу вінтажу, а хтось женеться за новими тенденціями. Комусь досить раз на п'ять років робити оновлення ялинкових прикрас, а хтось купує новорічні іграшки щороку. Мода існує не тільки серед вбрання, а й в індустрії різдвяних прикрас.
Сім`я Попко цьогоріч уявляє свою ялинку у срібних і синіх кольорах.
Сім`я ж Олеськів навпаки цього року бачить свою ялинку у благородних золотаво-винних тонах. Вони переконані, що так ялинка виглядатиме ошатнішою.
Любить хенд-мейд
Пані Марія переконує, що 70% прикрас на її ялинці – власний хенд-мейд, жінка лишень підшуковує додаткові матеріали для оформлення.
Тернополянка Жанна Пиріг кожного року купує близько десяти нових іграшок, щоб оновити та освіжити атмосферу. Це своєрідна традиція її сім`ї. Жінка любить ексклюзивні прикраси. До прикладу, незвичні кулі, милі звірятка та янголятка. Щодо кольорової гами, то частіше віддає перевагу золотаво-бежевим відтінкам.
За різдвяним шопінгом найчастіше можна зустріти жінок з дітьми. Їм не байдужий дизайн та оформлення новорічної ялинки. Вони завжди бажають створювати свято. Чоловіки ж дивляться на все це більш консервативно, мовляв, для чого нам нові прикраси, якщо вдома досить старих іграшок.
Традиційно бюджетні новорічні прикраси можна знайти на ринку. До того ж, як запевняє продавець Надія Фіньк, товар на ринку можна знайти не гіршої якості, ніж в магазинах.
— Попит на іграшки надзвичайно різноманітний, адже вподобання у кожного з нас різні, і свято кожен із нас бачить по-своєму, - пояснює продавчиня невеличкого магазинчику на ринку «Флоріана» Надія Михайлівна.
Проте жінка каже, що тернополян можна умовно поділити на декілька груп.
Перша категорія – люди-сороки, які віддають перевагу всьому яскравому, блискучому, строкатому. Мовляв, хочуть прикрасити сіре буденне життя більш яскравими барвами.
Наступна група, і найбільша, як стверджує продавець, – люди-європейці. Вони купують більш вишукані іграшки, переважно матового покриття, з невеличким вкрапленням візерунку. Але навіть цей розпис є дуже стриманим, не різким та спокійним. Часто-густо ця категорія населення купує іграшки з такого цікавого матеріалу, як фетр. Це можуть бути різні персонажі: Янголи, Санти, Сніговички, Снігурочки.
І остання група людей – еко-люди. Вони віддають перевагу автентичним іграшкам, тобто таким, що виготовлені із природного матеріалу: солома, дерево, пшениця, гречка. Мовляв, такі прикраси повертають нас до природи, до чогось більш душевного і світлого.
Продавчиня запевняє, що українські виробники стали розширювати своє виробництво в індустрії новорічних прикрас. До того ж за якістю українська іграшка нічим не поступається іграшкам закордонним. А ще тішить, що у наших прикрасах відчувається український дух і, власне, наш менталітет.
Щодо цінової політики, то ринок – найбюджетніший варіант для тернополян. Найдешевші прикраси - маленькі кульки, сніжинки, бантики – від 2 гривень, найдорожчий варіант – це, звісно, ручна робота, де видно старання майстра та його креативність, – 50 гривень.
У моді вінтаж та ретро
Мода існує не тільки серед вбрання, а й в індустрії різдвяних прикрас.
Україна, за словами Софії, не задає тенденцій світові у галузі різдвяних прикрас, але вона є одним із найкрупніших країн-виробників новорічних іграшок. Наша країна крокує за світовими тенденціями, проте часто відстає, іноді на рік-два.
Колекція прикрас «Від Романа до Йордана» – одна з найпопулярніших прикрас “Кози-Дерези» не тільки в Тернополі та Україні. Вона ілюструє цикл зимових свят. Кожна зірка присвячена якомусь традиційному українському святкуванню. Минулого року випустили «Янгольський хор». Вона доповнює різдвяну серію «Від Романа до Йордана». Це вісім янголів, кожен з яких грає на якомусь народному українському інструменті: трембіта, сопілка, кобза, ліра і т.п. Текстильні іграшки можуть коштувати від 60 до 150 гривень. Більш габаритні мають вищу ціну - 190-200 гривень, залежно від складності роботи.
Етномайстерня популяризує українські традиції, як уже говорилося. Звичайно, китайська символіка року - не українська традиція, але це те, що диктує ринок. Цей рік – рік червоного Півня. Тому в асортименті магазину серед новорічних прикрас присутні і півні.
Автор Мирослава МУКВИЧ, 0-68-844-28-59, [email protected]
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер