У Тернополі мешканці будинку стали заручниками ліфта. За що ми платимо щомісяця – розповідаємо

У Тернополі мешканці будинку стали заручниками ліфта. За що ми платимо щомісяця – розповідаємо
  • У редакцію «20 хвилин» звернулася тернополянка Соломія та розповіла, що в їхньому будинку на вулиці Морозенка, 7 вже кілька років виникають постійні проблеми з ліфтом, який ламається ледь не щодня. Тернополяни щодня застрягають в кабіні і бояться за своє життя. 
  • За що ми щомісяця платимо ліфтовій службі і які проблеми там можуть вирішити? Розповідаємо далі, як діяти. 

Пані Соломія розповіла, що живе в будинку з 2018 рок. І з того часу постійно ламається  А останнім часом – по кілька разів на день.

Підприємство не реагує

Мешканці неодноразово зверталися до ПП «Вікторія» – підприємства, що обслуговує будинок, а також до ліфтової служби «Максима».

Відео дня

Особливо часто проблеми виникають в першому під’їзді, наголошують мешканці.

– Три-чотири рази в день ліфт ламається. Тобто більше не працює, ніж працює, – каже пані Соломія. –  Нам пояснили, що в ліфті потрібно замінити мотор. Та, гадаю, замінювати його ніхто не збирається. Працівники ліфтової служби час від часу приїжджають, ремонтують механізм, а потім все повторюється. Та й часто викликаючи працівників цієї служби, ми чекаємо на них цілий день. А ще часто в ліфті застрягають люди. Тож періодично стаємо його заручниками.

Пані Соломія пояснює, що живе на восьмому поверсі і щоб вийти на прогулянку з дитиною, ліфтом користується часто, бо донька маленька. Тож доводиться користуватися дитячим візком і велосипедом. 

– Жінці з восьмого поверху, з дитиною на руках, з велосипедом, спуститися і піднятися досить важко. До того ж, у нашому будинку багато пенсіонерів, яким також важко пересуватися сходами, – продовжує вона.

Мешканці дивуються, чому в обслуговуючому підприємстві чи ліфтовій службі, попри постійні звернення, не можуть остаточно полагодити ліфт.

Кажуть, проблему усунули

У ліфтовій службі «Максима» пояснили, що проблеми з ліфтами виникають періодично у всіх будинках і закликають одразу телефонувати  в аварійну службу для оперативного реагування інженерів підприємства. Усі звернення фіксують диспетчери, і несправності максимально оперативно ліквідовують, запевняють тут. Втім, є особливість: якщо є виклик про застрягання людини у ліфті – то такі виклики обслуговують терміново.

– Коли надходить заявка від певного будинку, а працівники аварійної служби ремонтують інший об’єкт, вони закінчують початі ремонтні роботи і прямують на  наступний виклик, – пояснюють в «Максимі».

У ліфтовій службі підтвердили, що від мешканців першого під’їзду будинку на вулиці Морозенка, 7 у червні надходило декілька звернень щодо застрягання людей в кабіні. Причин зупинок ліфта є чимало, зокрема, це може бути спричинене неправильною експлуатацією (перевантаження, натискання декількох кнопок одночасно, спроба відкривання дверей ліфта під час руху, стрибання у ліфті тощо).

Дійсно, однією із причин у даному випадку було перегрівання двигуна у машинному відділенні через високу температуру повітря зовні. Машинне відділення – це невелике технічне приміщення. У даному будинку в ньому немає можливості відчинити вікно, і через сильну спеку на вулиці приміщення нагрівається, а вентиляція повітря цілком відсутня.  Щоб уникнути виведення із ладу двигуна спрацьовує автоматика, і двигун зупиняється. Фахівці «Максими» вже  вжили необхідних заходів для уникнення перегріву двигуна: замінили автомат на потужніший.

Ремонт ліфтів фірма "Максима" проводить за кошти, які сплачують мешканці будинків.  Якщо ж потрібен дороговартісний капітальний ремонт, в Управлінні ЖКГ мають виділити кошти підряднику на його проведення. Капітальний ремонт ліфта вартує від  50 до 250 тисяч гривень, залежно від того, які запчастини потрібно замінити.

Ми надалі слідкуватимемо за ситуацією і за кілька днів поцікавимося у мешканців цього будинку щодо справності ліфта.

Що каже адвокат?

Василь Михайлюк, юрист

– Кожен мешканець складає договір з обслуговуючим підприємством будинку, на підставі якого людина оплачує комунальні послуги. Підприємство має певні функції, які зобов`язується виконувати. Також є постанова Кабміну, яка передбачає мінімальні роботи для підприємства: це прибирання, підтримання в нормальному стані будівлі і комунікацій. 

Якщо підприємство не виконує обов`язки, мешканці можуть звертатись у суд. Також якщо будинок новий, і проблема в тому, що забудовник встановив несправний ліфт, то питання до нього теж може бути. Але знову ж таки, до нього має звертатись підприємство, а не самі мешканці.

Також люди мають право вимагати повернення коштів за послугу, яка не надавалась. Із таким питанням ви також можете звернутись до Держпродспоживслужби, яка має контролювати якість наданих послуг, відповідно до договорів. 

За що ми платимо?

Ціни на технічне обслуговування і ремонт ліфтів розробляють спеціалізовані організації і узгоджують із замовниками. Вартість послуг за користування ліфтом є індивідуальною для кожного будинку і залежить від конкретних умов договору.

Власник ліфта несе відповідальність за збереження ліфтового обладнання і для забезпечення безперебійної та безпечної його експлуатації і відповідно до Наказу "Про затвердження державних нормативних документів" повинен виконувати такі умови:

 – утримувати в належному стані електромережу освітлення підходів до машинного (блочного) приміщення, посадочних площадок, переходів через горище та ін., захисні пристрої до головного рубильника ліфта і нести відповідальність за якість та безперебійність подачі електроенергії до ліфтового обладнання;

 – своєчасно виконувати будівельні та ремонтні роботи в шахті, машинному, блочному приміщеннях та ін. відповідно до графіка,  узгодженого зі спеціалізованою організацією;

 – вживати заходи з недопущення в машинні (блочні) приміщення та шахту ліфта сторонніх осіб. За необхідності виконання робіт в зазначених приміщеннях іншими організаціями власник повинен узгодити це з спеціалізованою організацією;

 – виконувати в установлені терміни приписи органів Держнаглядохоронпраці та спеціалізованої організації щодо порушень правил експлуатації ліфтів;

 – забезпечити експлуатацію ліфтів відповідно до їх призначення і вантажопідйомності.

Як визначають тариф?

Тариф мешканці багатоквартирного будинку сплачують за технічне обслуговування ліфта та вартість електроенергії, відповідно до Порядку формування тарифа на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій.

Витрати на технічне обслуговування ліфтів (Влз) визначаються за формулою

Влз = Вл : Пл,                                                                                             

де  Вл — вартість обслуговування одного ліфта (без електроенергії) за  місяць (обчислюється відповідно до Порядку встановлення вартості технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації, затвердженого центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства);
Пл — середня загальна площа квартир будинку (без квартир першого поверху), що обслуговується одним ліфтом.

Витрати на електроенергію для ліфтів (Ве) визначаються за формулою

Ве = (Не х Те) : Пл,                                                                                   

де Не — середня кількість електроенергії для  1 ліфта  за  місяць; Те — тариф на 1 кВт∙г  електроенергії.

На вулиці Морозенка, 7 мешканці щомісяця сплачують гроші за  технічне обслуговування  ліфта (0,536 грн за м2) та вартість електроенергії (0,137грн за м2).

Правила безпечного користування ліфтом

Пам’ятка від департаменту житлово-комунального господарства та енергоефективності:

  • не заходьте в кабіну ліфту, поки не переконаєтесь, що кабіна знаходиться перед Вами
  • не намагайтесь втиснутися в переповнений ліфт (проявіть витримку і дочекайтесь наступного ліфта)
  • першими  в  кабіну  ліфту  входять  дорослі,  а  потім  діти
  • увійшовши до кабіни ліфту, поверніться обличчям до дверного отвору, переконайтесь, що  нічого  не заважає  зачиненню  дверей – тільки тоді натисніть кнопку необхідного поверху
  • якщо двері зачинились, а кабіна не почала рух, натисніть кнопку «Стоп», двері автоматично відчиняться для виходу
  • при зупинці ліфту першими виходять  діти,  а  потім  дорослі
  • для перевезення дитини у колясці необхідно  перед  входом  до  кабіни обов’язково взяти дитину на руки та зайти  з  нею  до кабіни,  після  чого завезти за собою пусту коляску
  • при виході з кабіни спочатку вивезіть  пусту  коляску,  а  потім вийдіть  самі  з  дитиною  на руках
  • НЕ  стрибайте в ліфті
  • НЕ  паліть та не споживайте алкогольні напої
  • НЕ  викидайте сміття
  • НЕ  підпалюйте кнопки ліфту
  • НЕ  катайтеся в ньому просто так
  • НЕ  намагайтеся зламати його

 

Читайте також:

Більшості ліфтів у Тернополі понад 25 років. Ми дізналися, чим це нам може загрожувати

У деякі страшно заходити! Як виглядають ліфти у різних багатоповерхівках Тернополя – ми перевірили

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up