Три по 200 та ще один на 186: тернопільський випускник встановив шкільний рекорд

Три по 200 та ще один на 186: тернопільський випускник встановив шкільний рекорд

Випускник Роман Романів цьогоріч встановив шкільний рекорд, склавши три іспити на максимальні 200 балів. Як готувався до НМТ, про підтримку вчителів та родини, а також про майбутню професію – ексклюзивно для «20 хвилин».

Коронавірусна інфекція, повномасштабне вторгнення та блекаути не стають на заваді тернопільських 11-класників і вони продовжують вражати результатами мультитесту. З Романом та його двома вчительками зустрічаємося у школі №27. Вони радіють, обіймаються та вітають свого відмінника.

11 років присвятив навчанню

Під час розмови з вчителями дізнаємося, що Роман Романів навчався на відмінно з першого класу. Хлопець брав активну участь у житті школи, долучався до закордонних поїздок та завжди готовий прийти на допомогу. У 2024 році закінчив рідну школу №27 із золотою медаллю. Вчителі кажуть, всі свої оцінки виборював працею, знаннями. 

Роман Романів з однокласниками

Коли настав час визначатися з предметами на Національний мультипредметний тест, то хлопець до трьох обов’язкових додав ще й хімію. До іспиту з математики та історії України готувався з осені 2023 року, взимку відвідував ще репетитора з української мови, а вже у березні – репетитора з хімії. Окрім навчання хлопець займається футболом, тож заради іспитів довелося трохи змінити свій графік.

Відео дня

— Зранку я відвідував заняття у школі, потім йшов на тренування з футболу, а ввечері приділяв час домашньому завданню та підготовці до НМТ. За кожним днем закріпив собі предмет, аби повноцінно, рівномірно охопити всі теми, — розповідає Роман. — Щодо джерел, то використовував різні онлайн-підручники, відео, торішні тести. Раджу готуватися онлайн, адже так не доводиться витрачати кошти на придбання літератури, дуже зручно, коли все є в одному ноутбуці чи телефоні. Не варто забувати про тести з 2022-2023 років, бо деякі повторюються. Знаю особисто.

Роман з хрещеною 

Довіряйте своїм знанням та інтуїції

Вже напередодні іспитів хлопець обрав для себе тактику спокою та відпочинку. Він не заучував інформацію, не переглядав додаткові відео, не відвідував репетиторів. Лише час від часу розв’язував тести.

— Я був впевнений у своїх знаннях. Хвилювання трохи з’явилося під час реєстрації на пункті тестування, але за комп’ютером же сконцентрувався і взявся до роботи. Тестування складається з двох блоків: українська мова та математика, історія України та хімія. Загалом виділили чотири години. Першою обрав українську мову, на яку витратив 40 хвилин, – каже Роман.

Під час іспитів чи не найбільше уваги випускник приділив обчисленню у математиці та хімії. Хлопець каже, лише на перевірку витратив понад пів години.

— Загалом математику я розв'язував 40 хвилин, а хімію – понад годину. Там важливо не зробити помилки під час розрахунків, то доводилося ретельно перевіряти. Врахуйте, що на іспитах немає калькуляторів та інших додаткових засобів. Лише ти, комп’ютер, ручка і аркуш паперу, — розповів випускник.  

Директорка школи та за сумісництвом вчителька математики Людмила Ільчук не мала сумнівів щодо здібностей учня. З її слів, протягом 10-11 класу Роман не лише найоперативніше виконував завдання, а й допомагав іншим, пояснюючи нюанси у тій чи іншій темі.

— 45 хвилин на уроці учень має використати максимально. Тому я для Романа готувала більше завдань, щоразу їх ускладнювала. Поки зі всіма учнями ми робили один варіант, то він на два-три приклади був попереду. Потім пояснював однокласникам, допомагав виправити помилки. Якщо дитина може не лише розв’язати, а й пояснити іншим, отже вона дійсно розуміє матеріал, а не просто завчила. І це важливо для іспитів. Коли 20 червня ми зустрілися і давали останні настанови, то Роман на 100% був готовий до НМТ, казав, що без жодної помилки у тренувальних тестах, —  розповіла Людмила Ільчук.

Найлегшим предметом під час НМТ для випускника була історія України. Аби розв’язати тести та отримати 200 балів, йому вистачило 20-30 хвилин.

— Я відкрив собі блок з історією, уважно читав питання і шукав правильну відповідь. В історії немає ніяких задач, лише тести. Тому, якщо добре вчив матеріал, то і проблем з відповідями не буде. Коли тільки теорія, то набагато простіше, бо практичні завдання, обчислення займають багато часу. В історії треба сконцентруватися і бути уважним, — додає Роман.

Гарний результат на іспиті вчителька історії Олена Лесечко повʼязує із системним навчанням, наполегливістю, допитливістю та спокоєм. Пані Олена каже, в НМТ з історії України чимало питань на відповідність подій та дат, на знання архітектурних пам’яток, портретів та карт.

— На уроках ми працювали з джерелами, картами, збирались у круглий стіл і дискутували на ту чи іншу тему. Роман завжди виконував домашнє завдання, доводив свою думку, працював на знання. Його 200 балів – не випадковість, не диво, це результат праці протягом всіх шкільних років. Я пишаюсь, що маю такого учня. Ми знаємо, що на вірному шляху, — наголошує пані Олена.

Високі результати не стали несподіванкою для Романа. Адже це було метою, яку вдалося досягти системною роботою над собою. Першою про бали учня дізналася мама, яка очікувала його біля пункту тестування. А вже згодом розповів вчителям, рідним та друзям.

— Я завжди вірив у свої сили, що є важливим у будь-якій справі. Також повторював собі, якщо не вдасться отримати 200 балів, то не варто засмучуватися. Після завершення НМТ на екрані з’явилася кількість правильних відповідей. Тоді я зрозумів, що маю по 200 балів з математики та історії України. Щодо хімії, то мав сумніви, а ось українська мова – 186 балів, бо зробив помилку з прийменниками та відповідниками, — каже випускник.

Днями хлопець отримав офіційні результати від Українського центру оцінювання якості освіти, які підтвердили здогадки про 200 балів з математики, хімії та історії України, а також 186 балів – з української мови.

Здобуватиме технічну освіту

Під час розмови з журналісткою «20 хвилин» випускник повідомив, що бажає пов’язати своє життя з математикою або хімією. Наразі розглядає кілька вищих навчальних закладів, але не медичні. Проте, вступна кампанія починається з 19 липня, тож все ще може змінитися.

— Я ще вагаюсь щодо професії, але точно знаю, що не обиратиму гуманітарний напрямок. Можливо це буде прикладна, обчислювальна математика. Щодо університетів, то не планую їхати за кордон, в Україні є чимало гідних вищих навчальних закладів, де можна здобути професію. Наприклад, Національний університет «Львівська політехніка», Львівський національний університет імені Івана Франка. Мої знайомі кажуть, що у Львові більше перспектив, ніж у Тернополі, але будемо бачити, — розповідає Роман.

Та вчителі переконані, який шлях не обрав би Роман Романів, попереду на нього чекає гарна робота, кар’єрне зростання, великий успіх. І все це завдяки наполегливості та бажанню розвиватися.

— Треба йти за покликом душі, обирати ту професію, де ти почуватимеш себе комфортно, де буде цікаво. Роман – працьовитий, відповідальний, наполегливий хлопець. Переконана, що і в університеті, і в професії він буде один з найкращих. Ми завжди пишаємося своїми випускниками, дуже приємно, коли ти їх навчаєш, а за кілька років дізнаєшся, що стали вченими, підприємцями, працюють на міжнародній арені. Успіхів, наснаги, ми віримо, що все буде добре, — наостанок промовила директорка школи.

Редакція «20 хвилин» також приєднується до привітань. Бажаємо хлопцю обрати вірний шлях та досягати своєї мети, попри можливі перешкоди на шляху.

Читайте також:

Отримала 200 балів на іспиті: історія успіху випускниці з Тернополя Катерини Жорняк

100 учасників мультитесту з Тернопільщини отримали 200 балів з навчальних предметів

Опубліковано рейтинг вишів України 2024 року: на якому місці тернопільські університети

Скільки місць в університетах Тернополя та коли подавати документи

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (4)
  • Наталія Сташевська
    На теперішній час це заслуга батьків
  • Ольга Налужна
    Молодець,Роман💪
  • Svitlana Chernets
    Супер! Хай щастить!
  • Lidiya Struk
    Молодець!!!!

keyboard_arrow_up