Машина не заводиться через слабкий заряд акумулятора — взимку, особливо у сильні морози, така ситуація непоодинока. Звісно ж, можна скористатися підзарядним пристроєм, але для підзарядки акумуляторної батареї у такий спосіб потрібно кілька годин.
Проте бувають випадки, коли час не терпить - вранці треба їхати на роботу або є інші невідкладні справи. Тоді можна “прикурити” акумулятор автомобіля.
Перш ніж скористатися способом “прикурювання”, потрібно переконатися, чи справді акумуляторна батарея сіла, - розповідає автослюсар Микола Турчинський. - Якщо слабке освітлення автомобіля чи слабкий звук сигналу клаксона, значить справді підсіла акумуляторна батарея. Також симптомами слабкого заряду акумуляторної батареї можуть бути, наприклад, тріск під час вмикання аварійки, підвивання сигналізації або слабка робота стартера під час запуску двигуна.
Щоправда, подібні симптоми можуть бути і при поганому контакті клем на акумуляторній батареї, стверджує автослюсар.
Якщо причиною труднощів із запуском двигуна є справді слабкий заряд акумулятора, тоді можна скористатися способом “прикурювання”.
Для того, аби “прикурити” автомобіль, потрібні:
- якісні проводи-прикурювачі достатньої довжини з металевими затискачами на кінцях,
- автомобіль-донор з робочим зарядженим акумулятором (обидва акумулятори 12-вольтні і в обох є “земля” - один із контактів акумулятора повинен бути замкнений на корпус автомобіля),
- захисні рукавиці.
Коли це все є в наявності, можна розпочати процедуру прикурювання.
Як правильно “прикурювати” автомобіль
1. Машину-донор ставимо поруч з машиною-пацієнтом. При цьому обидва автомобілі в жодному разі не повинні торкатися
2. Вимикаємо все електричне обладнання автомобілів, у тому числі й фари
3. Вимикаємо двигун машини-донора (двигун “донора” повинен бути обов'язково вимкненим)
4. Відкриваємо капоти обох автомобілів
5. За допомогою червоного провода-прикурювача з'єднуємо плюс (+) розрядженого акумулятора з плюсом (+) зарядженого. Увага! Не переплутайте клеми.
6. Чорним проводом з'єднуємо мінус — зарядженого акумулятора з “масою” (будь-яка металева нефарбована деталь) машини, у якої сів акумулятор. Переконуємось, що проводи не торкаються рухомих частин двигуна!
7. Запускаємо двигун машини-донора (із зарядженим акумулятором), чекаємо 5-10 хвилин
8. Глушимо двигун машини-донора
9. Заводимо машину з посадженим акумулятором
10. Чекаємо три хвилини
11. Вмикаємо вентилятор і підігрів скла машини-пацієнта. Фари не вмикаємо
12. Акуратно від'єднуємо клеми провода-прикурювача: спочатку мінуси (-), потім плюси (+).
- Якщо після першої спроби автомобіль-донор не вдалося завести, тоді слід звернути увагу на те, як працює стартер, - радить Микола Турчинський. - Якщо стартер крутить краще, ніж до прикурювання, але ще недостатньо добре, аби запустити двигун, тоді не варто мучити авто, а ще кілька хвилин підзарядити акумуляторну батарею від “донора”. Якщо ж стартер працює добре, але автомобіль все одно не запускається, значить “прикурювали” правильно, але цієї процедури недостатньо для запуску двигуна.
Процедура з підзарядки акумулятора способом прикурювання проходить успішно в тому випадку, якщо акумуляторна батарея розрядилася не в результаті тривалих спроб запустити двигун. Якщо наполегливий водій уже “замучив” машину, то процедура “прикурити” уже не допоможе.
№ 50 від 10 грудня 2025
Читати номер