- Нещодавно тролейбус не проїхав і до наступної зупинки, як на лінії зникло світло, і він зупинився, - розповідає жінка. - Я сіла на вул. Збаразькій, тролейбус проїхав кілька метрів – до середини вул. Хмельницького і далі руху не продовжив. А мені потрібно було добратися аж в другий кінець міста - на вул. Тролейбусну. Пасажирам ніхто нічого не повідомляв. Люди заметушилися. Потім кондукторка сказала, що нема світла, коли воно з'явиться, невідомо. Сказала, хто поспішає на залізничний вокзал, щоб виходили і йшли пішки, бо це недалеко. На питання пасажирів, які планували їхати далі, що робити, кондукторка відповісти не змогла. Врешті люди почали потрохи виходити. Я попросила повернути мені кошти за квиток, адже послуга мені не була надана - я не проїхала навіть однієї зупинки. Деякі пасажири теж почали вимагати повернення коштів. Кондукторка сказала, що нічого не поверне. Більшість пасажирів вийшли з тролейбуса і розійшлися на найближчі зупинки шукати інший транспорт. Я теж пішла, на дорогу до дому витратила вже не 6 грн, а 13, адже довелося додатково платити 7 грн за маршрутку.
На чиїй стороні правда: кондуктора чи пасажирів? Чи мають люди право у такій ситуації на повернення коштів? З цими питаннями журналістка "20 хвилин" звернулася до директора КП "Тернопільелектротранс" Андрія Мастюха.
- Повернути кошти пасажирам у такій ситуації неможливо, адже вони проведені через валідатор, - пояснює він. – Раніше, коли за квиток брали готівку, люди могли повернути квиток кондуктору. Зараз положенням про оплату за проїзд це не передбачено. Є зміни до законодавства - це раз, а по-друге - працює система, тому повернення коштів неможливе ні фізично, ні технічно.
Коментар
Михайло Самуляк, юрист:
- Відповідно до ст.922 ЦК України, за затримку у відправленні транспортного засобу, що перевозить пасажира, або запізнення у прибутті такого транспортного засобу до пункту призначення перевізник сплачує пасажирові штраф у розмірі, встановленому за домовленістю сторін, транспортними кодексами (статутами). Якщо перевізник не доведе, що ці порушення сталися внаслідок непереборної сили, усунення несправності транспортного засобу, яка загрожувала життю або здоров'ю пасажирів, або інших обставин, що не залежали від перевізника. У разі відмови пасажира від перевезення з причини затримки відправлення транспортного засобу перевізник зобов'язаний повернути пасажиру провізну плату. Згідно ст.10 Закону України "Про захист прав споживачів", якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк - розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця. Враховуючи вищенаведене, я вважаю, що у випадку фактичного ненадання пасажирам послуг з перевезення, через несправності на електричній лінії для тролейбусів, КП "Тернопільелектротранс" зобов'язане повернути пасажирам вартість проїзду. Для відновлення своїх порушених прав ми рекомендуємо звернутися із скаргою в Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області.
А ви зіштовхувались з подібними проблемами у транспорті? Розповідайте про це у коментарях до статті.
Слідкуйте за новинами Тернополя у: Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
serg
Marija Gumenna