Контролери не мають права штрафувати, каже юрист. Перевізники заперечують

Контролери не мають права штрафувати, каже юрист. Перевізники заперечують
  • Безквитковий проїзд є адміністративним правопорушенням.
  • Відповідно до ст. 222 КУпАП, саме органи Нацполіції розглядають справи про порушення правил користування засобами транспорту, а не контролери.
  • В КП «Тернопільелектротранс» посилаються на зміни до ст. 229 «Органи автомобільного транспорту та електротранспорту» Кодекса України про адмінпорушення.

Контролери у міському транспорті штрафувати за безквитковий проїзд пасажирів не мають права, переконана юрист Олена Степанова, посилаючись на законодавство.

Нагадаємо, з понеділка, 15 січня, в громадському транспорті мали працювати контролери, щобперевіряти наявність квитка у пасажирів. Про церанішеповідомляли у міськійраді. Однактернополяни у соцмережах кажуть, щодосі не бачили жодного контролера.

Корисне посилання

Актуальні ціни на ЗАЗ у Тернополі на Automoto.ua.

Деякі контролери вже приступили до роботи, а деякі ще проходять медобстеження та стажування, каже директор КП«Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.
Контролери в маршрутках і тролейбусах спочатку пропонуватимуть пасажирам без квитка оплатити проїзд. Якщо ж ті категорично відмовлятимуться - оштрафують: у  маршрутці – 80 грн, тролейбусі - 60 грн. 

Відео дня

Детальніше читайте "Контролери працюватимуть так, що скучно не буде"
Штраф – це санкція за вчинення адміністративного правопорушення. Це - покарання. Покарання за адміністративні злочини передбачені Кодексом про адмінправопорушення (далі КУпАП – прим. авт.). Безквитковий проїзд пасажира тягне за собою накладення штрафу в двадцятикратному розмірі від вартості проїзду. Отже, безквитковий проїзд є адміністративним правопорушенням, коментує Олена Степанова.

В законі посилання на частину. А її - немає

- Відповідальність за безквитковий проїзд передбачена ст. 135 КУпАП, - каже Олена

Степанова. - За загальним правилом,стаття складається з частин, а частини з абзаців або пунктів. Зазвичай частини нумеруються, а абзаци ні. В статті 135 КУпАП, як вбачається з тексту, розміщеного на офіційному порталі Верховної Ради, відсутня будь-яка нумерація. Отже, в такому випадку можна стверджувати, що в цій статті частин нема, а є абзаци (частина одна). А в ст. 222 КУпАП є посилання на частину 2 ст. 135, якої по факту немає.

Відповідно до ст. 222 КУпАП, саме органи Національної поліції розглядають справи про порушення правил користування засобами транспорту– за безквитковий проїзд.

Якщо посилатись на ст. 229 КУпАП, припускає юрист, то керівник перевізника, який в установленному законодавством порядку надає транспортні послуги, його заступники та контролери розглядають справи про адмінпорушення за абзацами 4,6 і 8 статті 135-ої.

- В КУпАП є ст. 135, якою законодавець визначив штраф за безбілетний проїзд на різних видах транспорту, - коментує юрист. - Однак, сама структура Кодексу не є досконалою. А, відповідно до ст. 222 КУпАП, саме органи Національної поліції розглядають справи про порушення правил користування засобами транспорту - а саме за ч. 2 ст. 135 КУпАП. Але в нас немає частини 2. Відповідно, штрафувати нікому.

Що говорять тролейбусники

Законом України №1812-VIII від 17.01 2017 року внесли зміни у статтю 229 «Органи автомобільного транспорту та електротранспорту» Кодексу України про адмінправопорушення, кажуть у КП «Тернопільелектротранс».

  • Зокрема, тут йдеться: «Від імені органів автомобільного транспорту та електротранспорту розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право: 2) на пасажирському електротранспорті (тролейбус, трамвай) — керівник перевізника, який в установленому законодавством порядку надає транспортні послуги, його заступники та контролери, - цитує Тетяна Фурман, начальник відділу інформаційно-комунікаційних технологій КП «Тернопільелектротранс» (далі – КП «ТЕТ» - прим. авт.). 

Стаття 135 була доповнена четвертим абзацем, каже Тетяна Фурмар. І цитує: «В автобусі міжміського і міжнародного сполучення та у міжміському електротранспорті — тягне за собою накладення штрафу в десятикратному розмірі від вартості проїзду». Це дало можливість контролерам штрафувати недобросовісних пасажирів, стверджує жінка.

В данному випадку посадові особи «ТЕТ», м’яко кажучи, вводять громадян в оману, переконана Олена Степанова.

  • Якщо ж вони дійсно вважають саме так, то у мене виникає сумнів щодо професійності юридичної служби КП «ТЕТ», - коментує Олена Степанова. - Адже четвертий абзац ст. 135, якщо вважати, що стаття складається з абзаців, - стосується автобусів міжміського і міжнародного сполучення та міжміського електротранспорту, і аж ніяк не міського.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (10)
  • Читач96

    Я вчора іхала в маршрутці,зайшла замка контролер ,я заплатила не взяла квиток в нас штраф 240гривень а с поліцію 340хотіла здерти нахамила контролер мрій сусідці ,72роки в Тернополі роблять рейди навіть не законо дитина іхала дала ггрощі вони взяли квиток собі і склали протокол паска йде гроші хотіла дрянь
  • Читач44

    У Чернівцях сьогодні контролер оштрафував мого сина(12р),тому що він не мав квитка і висадив.Хоча син оплатив проїзд,але квиток не дали.Склали акт навіть.Це взагалі правомірно?Що робити?
  • Иван Андриенко

    Передайте своїм юристам, що вони телепні.

    Стаття 229 КУпАП. Органи автомобільного транспорту та електротранспорту



    Органи автомобільного транспорту та електротранспорту (тролейбус, трамвай) розглядають справи про адміністративні правопорушення, зв’язані з порушенням правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, правил користування автомобільним транспортом та електротранспортом (стаття 119, частина друга статті 122-2, частини друга, третя статті 132-1, стаття 132-2, частина п’ята статті 133, частини перша, друга, четверта, п’ята і сьома статті 133-1, стаття 133-2, частина друга статті 134, абзаци четвертий, шостий та восьмий статті 135).



    Від імені органів автомобільного транспорту та електротранспорту розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:

    2) на пасажирському електротранспорті (тролейбус, трамвай) - керівник перевізника, який в установленому законодавством порядку надає транспортні послуги, його заступники та контролери (частина третя статті 119, частина п’ята статті 133, частина друга статті 134, абзаци четвертий та восьмий статті 135).
  • Оля Лиса

    Мене сьогодні контролери в маршрутці № 13 оштрафували, хоча згідно законодавства вони мали би або оштрафувати або висадити на найближчій зупинці. Вони цього не зробили а викликали наряд поліції і одразу оформляли протокол. Чи правомірно це? Хоча водій сам не давав талонів, а лише здачу передавав. Чи повинна я оплачувати штраф, чи не є це перевищенням службових обовязків? дуже чекаю пояснень.

keyboard_arrow_up