Нагадаємо, у липні 2018-ого управління транспорту, комунікацій та зв’язку через систему Prozorro провело тендер на проведення опитування та обстежень, розробку транспортної моделі Тернополя і формування маршрутної мережі громадського транспорту. Перемогла компанія - представництво Dornier Consulting International GmbH в Україні. Ціна питання - 1 400 000 грн. Дослідження для створення нової транспортної моделі проводили студенти кафедри транспортних технології та механіки Тернопільського техуніверситету (ТНТУ) протягом десяти днів у вересні. Представили свої напрацювання представники компанії 17 грудня 2018-ого. Вони пропонували деякі маршрути взагалі закрити, деякі дещо змінити, деякі об’єднати. Тоді були присутні міський голова, представники профільних депутатських комісій, перевізники, представники управління транспорту.
Як через місяць після презентації повідомляли в прес-службі міської ради, керуючись напрацюваннями дослідників, управління транспорту формує кінцевий варіант маршрутної мережі та буде виносити його на розгляд виконавчого комітету. Уже на основі нової транспортної мережі буде оголошений конкурс на вибір перевізників. Над цим у міськраді вже працюють, конкурс серед перевізників мають провести у травні 2019-ого. А поки у Тернополі модернізують транспортну мережу. Йдеться про зміни маршрутів, графіку руху тролейбусів та автобусів.
Про те, які пропозиції взяли до уваги та які зміни відбудуться у маршрутах розповів радник міського голови Антон Марчевський.
- Слід розуміти, що для дослідження потоку транспорту на перехрестях вистачає тижня-двох, - каже чоловік. - А для того, щоб вивчити маршрутну мережу міста, потрібно значно більше часу. Тому управління транспорту прислухалося до думки київських експертів лише частково. Нові маршрути випробовували в спеціальній комп’ютерній програмі. Але деякі пропозиції досить хороші і їх реалізують.
Йдеться про об’єднання кількох маршрутів в один. Зокрема, об’єднають маршрути № 7 та 12. Зараз маршрутка №12 кінцеву зупинку робить на “Східному” біля “Збаразького кільця”. Розвертається і їде назад на “Дружбу” через вул. Протасевича.
- Маршрут продовжать до обласної дитячої лікарні, - каже Антон Марчевський. - Тобто маршрутка їхатиме попри “Аквастраду” на 15 Квітня, повертатиме на вулицю Купчинського, до дитячої лікарні, робитиме коло навколо тих лікарень, яке зараз робить маршрутка №7. І їхатиме назад попри “Аквастраду”, через “Збаразьке кільце”.
Ще об’єднають 28 та 29 маршрути. Як пояснює Антон Марчевський, 29-й зараз проходить від верхньої “Канади”, через проспект Бандери до “Автовокзалу”, а 28 їде від “Автовокзалу” через вулицю Будного. Після об’єднання маршрутів “Автовокзал” буде не кінцевою, а буде проміжною зупинкою. Маршрут буде під №29.
За словами Антона Марчевського, закриють ті маршрути, яких і так немає, бо перевізники відмовилися їх обслуговувати.
- Йдеться про автобусний маршрут №10 зі сполученням вулиці Бродівської - проспекту Злуки - Східного масиву, - каже чоловік. - Зараз за цим маршрутом їздить тролейбус №7. А автобусний маршрут №10 пропав ще до того, як на Бродівську продовжили тролейбусний маршрут. Не буде 24-ого автобусного маршруту, який проходить через вулицю Текстильну. Бо там їздить тролейбус №3. Не буде 34-ого маршруту. Він зараз існує, є один випуск на годину, але навіть з власних спостережень можу сказати, що там їздить двоє-троє людей. Не буде і 30-ого маршруту.
Закриють ще 21-й, який їхав від “Автовокзалу” до нижньої “Канади”. Згідно із новою маршрутною мережею нижня “Канада” не залишиться без громадського транспорту: маршрутка №36 туди заїжджатиме дорогою до другої міської лікарні. А от 31-й маршрут відновлять.
- З ним була проблема, бо були не дуже зручні напрацювання з точки зору перевезення людей, - продовжує чоловік. - Бо йшлося про те, що мало бути сполучення “Дружби” з вулицею Микулинецькою. Але проблема в тому, що цей маршрут на “Дружбі” їхав назустріч усім іншим.
Це було зручно лише тим, хто добирався в сторону “Березолю”, бо 31 маршрут на кільці біля “маяка” повертав на вулицю “Дружби”. Зараз пропонують модернізований варіант маршруту.
-Щоб 31-а маршрутка повертала з Карпенка не на Винниченка, а на Будного і повертала на вулицю Тролейбусну, - каже Антон Марчевський. - Бо наступна зупинка після Тролейбусної - магазин “Карпати”, а це зручна зупинка для тих, кому треба в третю лікарню. Адже саме ця лікарня обслуговує пацієнтів, які живуть на “Дружби”, тому вирішили продовжити цей маршрут.
Ще планують роз’єднати маршрути №1 та 1А. Автобусний маршрут залишать таким же; вул. Карпенка - Руська - Бандери - Лесі Українки і назад на “Дружбу” через Бандери.
- Зараз на маршруті 1А їздить чотири автобуси та чотири тролейбуси, - каже чоловік. - Тролейбуси заберуть і буде вісім автобусів. А от тролейбусний маршрут №1 суттєво змінюється. Маршрут буде від вулиці Карпенка, через Живова. В обидві сторони маршрут постійно проходитиме попри Центральний ринок через “Автовокзал”.
Від “Автовокзалу” він їхатиме через вулиці Острозького, Пирогова, Гоголя, а біля технічного університету повертатиме праворуч на міст. Далі через просп. Бандери, вул. Слівенську, Лесі Українки. Ще цей маршрут проходитиме через вул. Довженка.
Як каже Антон Марчевський, у новій транспортній мережі всі тролейбуси, маршрут яких проходить через ринок, заїжджатимуть на “Автовокзал”. Для цього уже роблять відгалуження тролейбусної лінії. Зараз на “Автовокзалі” зупиняються лише маршрутки.
- Ще будуть зміни на тролейбусному маршруті №3. Його скоротять до вулиці Миру, - каже чоловік. - Оскільки з Карпенка на ринок возитиме “одиниця”, то відповідно “трійку” скоротять до Миру. І таким чином зменшиться інтервал. Зміниться і 5-й маршрут. Його продовжать до вулиці Карпенка.
У міській раді кажуть, не зважаючи на такі зміни громадського транспорту пасажирам вистачить. Тим більше зараз міська рада оголосила тендер на закупівлю низькопідлогових автобусів. Два таких автобуси вміщатиме таку ж кількість пасажирів, як три маршрутки, які зараз їздять Тернополем.
Це ще не всі зміни, які можуть ввести у модернізовану транспортну мережу. Її планують запустити 1 червня. До 20 березня тернополяни можуть внести свої корективи, побажання та зауваження до нового проекту руху громадського транспорту через портал “Е-консультації з громадськістю” на сайті міської ради. На цьому ж порталі можна побачити схеми нових маршрутів. Обговорення розділили: проект оновленої мережі тролейбусних маршрутів тут. А громадські обговорення проекту оновленої мережі автобусних (маршруток) маршрутів тут.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Л.....
05
Ше через горбатий може троліки пустити?!
05
Шановний Антон Марчевський будь добрий сядь біля водія в кабіну троліка і проїдь по тих нових маршрутах подивись на всі нюанси а аж тоді давай поради Пану Надалу, а то понапридумували студенти політеху всякої херні а водії будуть в заторах стояти!!!
Посилання на джерело: https://te.20minut.ua/DTP/ne-progavte-shans-vplinuti-na-formuvannya-novoyi-transportnoyi-merezhi-10822486.html
05