У Тернополі обіцяють нові маршрутки – без дірок в підлозі та з кондиціонерами. Які ще зміни планують?

- Хто саме виграв конкурс на перевезення, у міськраді не говорять. Мовчать і про те, якими були умови тендеру. Радять дочекатись офіційного оприлюднення на сайті.
- Нам вдалось дізнатись від власних джерел, що цьогоріч зміниться у транспортній системі міста. Серед вимог – облаштування кожної маршрутки приладами GPS-зв’язку, уніформа для водіїв та забезпечення роботи системи кондиціонування та опалення!
- Що, на вашу думку, потрібно змінювати у громадському транспорті Тернополя? Проголосуйте в опитуванні, що наприкінці статті.
На черговому засіданні виконавчого комітету Тернопільської міської ради затвердили результати конкурсу з визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування. Таке повідомлення днями з’явилось на сайті міськради.
Проте, коли ми хотіли детальніше дізнатись про умови, які висували перевізникам, хто став переможцем і якими з позитивними змінами нас цьогоріч порадує оновлений міський громадський транспорт, у пресслужбі міськради нам у відповіді відмовили. Пояснили, що всю інформацію опублікують на сайті протягом 5 робочих днів. Тоді, мовляв, і дізнаєтесь.
Щонайменше дивує така таємничість. Але, водночас, від власних джерел нам вдалось дізнатись про деякі зміни. Звичайно, ніхто ані з чиновників-транспортників, ані перевізників – ні приватні, ні комунальні, інформацію підтверджувати не поспішають. Запевняють – усе скажуть лише після публікації на сайті міськради. Отож, що відомо офіційно?
Будуть нові маршрути. Основні віддали КП
- Конкурс проводився на основі новоствореної маршрутної мережі, що формувалася німецькою компанією «Дорньєр Інтернешнл» з врахуванням побажань та пропозицій мешканців міста, підприємств та організацій, - йдеться у повідомленні міськради. - Ця мережа пройшла громадські обговорення, і уже після завершення карантину автобуси та тролейбуси розпочнуть курсувати за новими маршрутами.
Як розповідає міський голова Тернополя Сергій Надал, переможцями визначили і комунальні підприємства, і приватних перевізників. Проте, за результатами конкурсу, основні маршрути будуть обслуговувати саме комунальні підприємства – це «Тернопільелектротранс» та «Міськавтотранс».
- У договорах з перевізниками передбачене оновлення рухомого складу, зокрема, і приватними перевізниками, - запевнив Сергій Надал. - Транспортні засоби повинні бути обладнані засобами GPS-зв’язку, відеокамерами та системами автоматичного оголошення зупинок, а також вони повинні бути пристосовані для перевезення осіб з інвалідністю. Також ми зберігаємо пільговий проїзд для усіх категорій, що користувалися цими пільгами раніше.
Приватники вже купують низькопідлогові автобуси
Різниця у пасажирському перевезенні цьогоріч буде, запевнило нас власне джерело, наближене до транспортної галузі Тернополя. Однак, на ринку залишились всі приватники, які обслуговували маршрути і раніше. Хіба різниця в тому, що частину основних тепер віддали комунальним підприємствам - «Тернопільелектротранс» та «Міськавтотранс».
– Загалом ставили собі за мету максимум районів охопити комунальним транспортом, - поділився з журналістами чоловік, дотичний до транспортної галузі Тернополя. - Недавно придбали 20 низькопідлогових автобусів МАЗ - їх запустять на маршрути, які раніше виконували приватники.
Скажімо, райони - "Новий світ", "Пронятин" - обслуговуватимуть комунальники. Об’єднають 28 і 29 маршрути – і Автовокзал тепер не буде у них кінцевою зупинкою. Натомість оновлений маршрут вирушатиме з «верхньої «Канади», через Автовокзал курсуватиме до Будного і «Набережного кварталу». 31-ий маршрут їздитиме від Винниченка, через Тролейбусну до містечка Шляховиків. Цей маршрут також відійшов Електротрансу. Як і новий маршрут №21, який лише планують впроваджувати.
- Мова йшла і про оновлення рухомого складу приватниками, і якими мають бути автобуси, в т.ч. вказана кількість для перевезення пасажирів з інвалідністю, - запевняє джерело. – Кілька приватних перевізників вже придбали декілька одиниць низькопідлогових автобусів. І після підписання договорів вони вийдуть на рейси.
Що зобов’язані зробити перевізники?
На офіційному сайті міськради ми знайшли інформацію про оголошення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в Тернопільській міській територіальній громаді. Опублікована вона 13 лютого.
Серед вимог – облаштування кожної маршрутки приладами GPS-зв’язку, уніформа для водіїв та забезпечення роботи системи кондиціонування та опалення! А в салонах мають бути камери відеоспостереження.
Перевізники-претенденти, у разі визнання їх переможцями конкурсу зобов’язуються:
- впровадити і забезпечити функціонування системи АСООП в усіх транспортних засобах на маршрутах об’єктів конкурсу;
- забезпечити обслуговування маршрутів згідно з додатковими умовами, наданих ними, як перевізниками-претендентами;
- забезпечити обладнання всіх автобусів приладами GPS-зв’язку та системами автоматичного оголошення зупинок;
- забезпечити роботу водіїв на маршрутах в уніформі;
- проводити оновлення рухомого складу на закріплених маршрутах;
- забезпечити роботу на маршрутах низькопідлогових автобусів або здійснити переобладнання автобусів, для забезпечення перевезення осіб з інвалідністю;
- забезпечити роботу в автобусах системи кондиціонування та опалення.
- забезпечити наявність автобусів з категорією екологічності Євро 3 - Євро 6.
- забезпечити водіїв автобусів належним рівнем заробітної плати.
- забезпечити встановлення в салонах автобусів камер відео спостереження.
Транспортні засоби, які претендент пропонує залучити до перевезень повинні:
- Відповідати стандарту заводу – виготовлювача як автобус міського (приміського) класу (малий, середній, великий, категорії М3, клас І);
- Відповідати вимогам безпеки, охорони праці, державним стандартам;
- Бути зареєстрованими відповідно до вимог чинного законодавства;
- Перебувати в належному технічному та санітарному стані;
- Бути обладнаними GPS-системою, адаптованою для відображення їх руху в реальному часі на веб-сторінці «Транспорт Тернополя»;
- Бути укомплектованими відповідно до вимог Правил дорожнього руху, Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту в Україні.
До складу конкурсного комітету, як вдалось дізнатись з додатку про оголошення конкурсу на перевезення, входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансбезпеки, Національної поліції, територіального органу з надання сервісних послуг МВС та громадських організацій. При цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов'язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій. До складу конкурсного комітету не допускали представників суб’єктів господарювання – автомобільних перевізників, які є перевізниками – претендентами, або які провадять діяльність на ринку перевезень пасажирів, а також представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.
Що, на вашу думку, потрібно змінювати в міському транспорті передусім?
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
нові будуть так само дотримуватись їх як і попередні?