Готельний бізнес у Тернополі розвивається нині досить динамічно. Втім, підприємці переконані, що втрачають прибутки через недостатній розвиток туристичної галузі
Загалом 16 готельних комплексів працюють нині у Тернополі. Причому тільки два з них є комунальною власністю, решта — приватні. Хоча щороку відкривають 2-3 нові заклади, конкуренція на ринку готельного бізнесу, як стверджують підприємці, у місті невисока.
Фокус у тому, що існуючі комплекси чітко розділили між собою “сфери впливу”. Кожен з них розраховує на “свого” клієнта. Готельний бізнес — однозначно прибутковий. Проте доходи могли б бути й вищими, якби влада сприяла напливу туристів в область, переконані у готелях.
У кожного — “свій” клієнт
Готельний комплекс “Глобус”, що на вул. Будного, — єдина цьогорічна новинка. У ньому 16 номерів — 7 звичайних (150 грн/доба), 7 напівлюксів (200 грн/доба) і 2 люкси (250 грн/доба). Клієнтів він має чимало, розповіла адміністратор готелю Оксана Ваврик. Готель розташований біля об’їзної дороги, тому зупиняються у ньому переважно ті, хто подорожує автомобілем. Хоч неподалік є мотель “Братислава”, на конкуренцію ніхто не скаржиться.
— Клієнта ми “беремо” тим, що пропонуємо широкий обсяг послуг плюс комфорт, — каже О.Ваврик. — У нас є бар, сауна, автомийка. Для постояльців це серйозний аргумент.
Готельний комплекс “Алігатор” на вул. Гайовій працює вже 4 роки. Його клієнти — також туристи, які у Тернополі проїздом, або люди, що приїхали у відрядження. Звичайні одномісні номери обходяться їм у 200 грн/доба. Додатково, як розповіла заступник директора Лілія Маринюк, там почали залучати й іншу клієнтуру — так званих сімейних туристів. Для них у готелі навіть є спеціальний 3-місний номер (350 грн/доба).
— Наш готель є складовою розважально-відпочинкового комплексу, — каже Л.Маринюк. — Тому до нас часто приїздять цілими сім’ями. Батьки тут можуть пограти у боулінг, розважитися. А в той час їхні діти мають чим зайнятися на спеціальних ігрових майданчиках.
А от готелях “Юко”, що на вул. Родини Барвінських, та “Центральний”, що на бульв. Шевченка, розраховують на елітарних клієнтів. Більшість номерів у першому — напівлюкси та люкси. Найдешевший одномісний номер (дві кімнати) там коштує 490 грн. У ньому є вишукані меблі та дорога сантехніка. Клієнтами “Юко”, як розповіла директор готелю Оксана Мацелюк, є переважно іноземці, українські бізнесмени та політики.
— Саме тому наш готель розташований у центрі міста, — каже керівник готелю. — Це зручно і вигідно, адже нашим клієнтам не потрібно витрачати гроші і час на проїзд.
“Втрачаємо ми, втрачає кошти й місто...”
Готельний бізнес ті, хто ним займається, вважають досить рентабельним. Особливої конкуренції вони не відчувають, адже кожен має “свого” клієнта, стверджує О.Мацелюк. Втім, як каже Л.Маринюк, попри непогану прибутковість, готельний бізнес у Тернополі все-таки не є достатньо вигідним для підприємців.
— Погано розвинена туристична галузь, — каже вона. — Люди не їдуть сюди, бо не знають, що у Тернополі можна побачити нового та цікавого.
Погодився з нею і адміністратор приватного готелю при “Джерман Авто Центрі” Марія Лаба, що на вул. Микулинецькій.
— Наші клієнти — люди, які приїхали у відрядження, — каже вона. — А от туристів у нас небагато, бо влада не розвинула цю галузь. Ще однією проблемою є поганий стан доріг. На цьому втрачаємо гроші ми, втрачає й місто.
Виживуть ті, хто адаптується
Втім, представники влади не у всьому погоджуються з такими висновками.
— Дороги у нас справді жахливі, — каже начальник облуправління туризму Михайло Лисевич. — Але із тим, що ми не розвиваємо туристичну галузь, я категорично не згідний. Навпаки, ми постійно говоримо про те, що показувати є що. Уже розроблені екскурсійні маршрути. Причому “розкрутку” здійснюємо на всеукраїнському рівні. Але інфраструктура не налагоджена — нема готелів та відпочинкових комплексів для туристів. А ті, що є, виставляють надто високі ціни порівняно із умовами, які вони пропонують.
Схожа ситуація, за даними тижневика “Контракти”, свого часу склалася у сусідній Польщі. Проблему там вирішили завдяки іноземним інвесторам. Вони відремонтували дороги, запровадили нові технології у готельному бізнесі і склали неабияку конкуренцію місцевим підприємцям. Поряд з ними вижили ті, хто зумів адаптуватися до нових умов. Проте така перспектива не має “розхолоджувати” наших “готельників”, а навпаки — стимулювати.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.