У Тернополі працює кілька великих поштових перевізники – Укрпошта, Нова пошта, Justin. Чимало людей користуються їх послугами, однак що робити, якщо вашу посилку загубили чи пошкодили? Про це читайте у матеріалі.
У місті кілька поштових перевізників, які надають схожі послуги. Кожен перевізник може мають схожі можливості. Можна завчасно дізнатися про вартість доставки вантажу за допомогою спеціального калькулятора на сайті відправника. Компанії надають послугу пакування, страхування вантажу, можна відстежувати відправлення онлайн, а саму посилку доставляють у короткий термін.
Оскільки послуги, які надають перевізники, схожі між собою, ми порівняли ціни за доставку. Порахувати вартість відправки посилки з Тернополя до Києва. Відправляємо коробку з габаритами 60х40х40 та вагою 5 кг. Орієнтовна вартість посилки складає 500 гривень.
Так ми отримали наступну орієнтовну вартість доставки:
Перевізник |
Вартість доставки: |
Укрпошта «Стандарт» |
42 грн |
Укрпошта «Експрес» |
48 грн |
Justin |
47 грн |
Нова пошта |
108 грн |
Також ми порівняли і інші послуги, які надають перевізники – швидкість доставки, можливість упаковки, страхування, післяплати, тощо.
- Насамперед потрібно розуміти, що універсального правила для вирішення проблем з перевізником немає, кожну ситуацію варто розглядати окремо, - пояснює адвокат Ростислав Небельський. – Однак є ряд загальних правил, про які варто пам’ятати. Якщо відправлення цінне, то потрібно вказувати саме ту вартість, яку має посилка. Чим більша вказана цінність відправлення, тим більша буде додаткова плата. Не варто занижувати вартість відправлення. У разі втрати чи пошкодження, мова буде йти про компенсацію тієї суми, яку ви вказали. Тому краще трохи переплатити, але бути впевненим, що вартість посилки вам відшкодують.
Фіксувати пошкодження відправлення на фото та відео також важливо, каже адвокат. Це варто робити прямо у відділенні пошти. Також варто перевіряти цілісність відправлення одразу після отримання у поштовому відділенні.
- Деякі поштові перевізники дають можливість перевіряти відправлення одразу у відділенні, - пояснює Ростислав Небельський. - Краще завжди перевіряти посилку на пошті, і якщо ви бачите пошкодження, фіксувати це на відео. Його можна буде використати як докази вашої правоти. Це варто робити одразу, а не коли ви забрали посилку і принесли її додому. Також, окрім відео фіксації, можна взяти у свідків контакти, які бачили, що ваше відправлення було пошкоджено. Звичайно, якщо перевізник втратив відправлення, то фіксувати вам не буде що.
Не завжди при пошкодженні посилки ви можете розраховувати на повну компенсацію суми, яку ви вказали при відправленні. Це залежить від серйозності пошкодження.
- При різних видах ушкоджень бувають різні компенсації, - каже правозахисник. – Якщо це була повна втрата, то компенсація буде повна. Однак за пошкодження може бути і менша сума. Усе залежить від самих пошкоджень.
Зазвичай питання можна врегулювати швидко, оскільки перевізникам зайві проблеми та удар по репутації не потрібен. Однак варто знати, куди можна звертатися зі скаргами у разі неприємності. Як каже правозахисник, поліція не зможе вам допомогти, тому звертатися на «102» не має сенсу.
- Якщо у вас виникли якісь претензії до поштового оператора, потрібно звертатися а офіційну адресу перевізника, - каже Ростислав Небельський. – Існує Реєстр операторів поштового зв’язку. Там можна побачити офіційні адреси, на які можна відправляти скаргу. Наразі в Україна є 56 таких операторів.
Однак не завжди вам можуть компенсувати вартість відправлення у разі пошкодження чи втрати. Правозахисник пояснює, що у разі стихійного лиха, яке стало причиною пошкодження чи втрати посилки, перевізник не несе відповідальності. Також не несе відповідальності перевізник у тому випадку, якщо відправник пересилав заборонені предмети – вибухонебезпечні предмети тощо.
Кожен перевізник має свої правила. Якщо ви сумніваєтеся, чи можна пересилати той чи інший предмет, краще уточнити це у відділенні. Наприклад – пересилати акумуляторні батареї у посилці можна тоді, коли вони знаходяться не в пристрої. Якщо є така можливість – їх потрібно витягати. Не можна також пересилати феєрверки, аерозолі, тощо.
А у вас виникали неприємні ситуації на пошті? Чи вдалось їх вирішити? Пишіть свої історії у коментарях!
Чи виникали у вас проблеми з перевізником?
Стежте за новинами Тернополя у: Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Ростислав Білинський
Publisher
Перевізників набагато більше. Основні Укрпошта, Нова Пошта, Міст-Експрес.
Вони займають різні сегменти ринку й орієнтуються на власні "групи клієнтів".
А так перевізників в місті до 10, а то й більше....