Про штрафи, п'яних водіїв та пішоходів, роботу патрульних та ставлення людей до них, про новий набір на службу розповів "20 хвилин" начальник управління патрульної поліції в Тернопільській області Богдан Шевчук
Богдан Шевчук на посаді керівника управління патрульної поліції в Тернопільській області - з 22 грудня 2017-ого. Йому - 26, родом зі Скали-Подільської Борщівського району. Одружений.
Має І розряд з вільної та греко-римської боротьби, І розряд з футболу. Перед роботою в патрульній поліції працював в Скалі-Подільській помічником агронома. Спершу навчався на факультеті садово-паркового господарства та ландшафтної архітектури, озеленення та лісництва. Зараз має вищу юридичну освіту.
- Почув зі ЗМІ, що в Києві проходить набір в патрульну поліцію, - розповідає Богдан Шевчук. -. Я тоді ще навчався. Подав електронну анкету, потім був іспит, фізична підготовка, співбесіди, поліграф.
Спершу чоловік був інспектором в київській патрульній поліції, потім став командиром пішої роти, яка забезпечує охорону усіх масових заходів у місті. Потім його перевели в заступники командира в автопатруль на один з районів Києва. Згодом став командиром. Після двох років служби в Києві перевели в Житомир. Там він був заступником начальника управління, начальником відділу чергової служби. А з 22 грудня очолює Тернопільське управління патрульної поліції.
- Це раніше за цією посадою полювали, пропонували хабарі. Зараз все зовсім по-іншому, - каже Богдан Шевчук. - Але, так, для мого віку це досить висока посада в такій структурі. Якщо взяли на таку посаду, значить довіряють. Я спершу був здивований, коли мене перевели додому, в Тернопільську область, думав, що в інше місто потраплю.
В Тернополі на службі Богдан Шевчук уже майже вісім місяців. За цей час було чимало викликів, які запам’ятались керівнику. Один з них - скандальне ДТП за участі Наталі Зоткіної неподалік готелю “Тернопіль”, яке трапилась напередодні нашої розмови.
- Взагалі в Тернополі дуже багато п’яних за кермом, - каже керівник патрульних. - Були ще ситуації, коли патрульні зупинили авто з бурштином, були пограбування, розбої. Був випадок, коли патрульні затримали два авто при в’їзді в Тернопіль зі сторони смт. Березовиця, одне з них було викрадене в Гусятині. Такі події є щотижня.
Щодо п’яних за кермом, то на думку пана Шевчука, в нашій країні недостатня відповідальність за такі правопорушення. Він вважає, що поки за водіння в алкогольному сп’янінні відразу не позбавлятимуть волі і кількох таких водіїв не посадять, то люди і не боятимуться.
- Згідно зі статистикою, з кожним роком все більше є правопорушників в стані алкогольного сп’яніння, - каже чоловік. - Штрафи ніби збільшили, але людей це не лякає. Та ж ситуація з пішоходами. За півроку патрульні склали лише 179 протоколів на пішоходів. Це менше у порівняні з минулим роком. Штраф за перехід дороги не в призначеному місці мізерний - 51 грн. А в багатьох випадках, коли збивають пішохода, то людина може залишитись інвалідом або загинути. Багато є пішоходів, які ходять по дорозі в темну пору і в стані алкогольного сп’яніння.
Патрульні проводять профілактичну роботу, штрафують, але більшості тернополян байдуже. Велопатруль в Тернополі поки не виїжджає, оскільки зараз дуже велика кількість викликів і, щоб зменшити час реагування на виклики - запустили більше автопатрулів. До того ж, патрульним додали траси. Як каже пан Шевчук, велопатруль перекривають пішим патрулем.
Порівнюючи роботу в трьох містах, пан Шевчук, каже, що Тернопіль відносно спокійний. Наприклад, в Києві дуже складно працювати, бо на одного поліцейського велике навантаження і там більше резонансних подій. В Тернополі, якщо порівнювати з Києвом та Житомиром, менше криміналу. У нашому місті менше туристів.
Зараз в управлінні патрульної поліції в Тернопільській області 276 людей. Контролюють їхню роботу командири рот, батальйонів та їхні заступники. Богдан Шевчук старається хоча б раз в тиждень чи раз в два тижні збирати цей керівний особовий склад і обговорювати які є недоліки.
- Ми дивимось відео з викликів, які мені надсилають і розбираємо їх, - пояснює керівник. - Наприклад, де обзивають патрульного. Люди напевно не знають, але за образи патрульного ми не можемо посадити людину. В такому випадку буде лише дрібне хуліганство. А люди кажуть, що патрульний стоїть і нічого не робить. Правильно, склали адміністративний протокол і все, далі наші руки "зв’язані".
Далі справа за судом, правопорушникам призначають або громадські роботи, або мізерний штраф. Але, якщо людина не з’являється в суд, то потім справу за термінами закривають.
- Потрібно вносити зміни в законодавство. І змінити ментальність людей, - продовжує Богдан Шевчук. - Взагалі, в патрульних в деяких моментах руки "зв’язані". В нашому законодавстві є провали, і тому закон часто можна обійти, і люди таким чином уникають відповідальності, - продовжує керівник. - Ті самі правила дорожнього руху. Постанови потім оскаржують в наших “гуманних” судах. І люди цим користуються, а потім викладають в соцмережу facebook, що от патрульні нічого зробити не можуть. Наша судова ланка не на стороні поліції, а як хочуть, так і працюють.
У Тернопільській патрульній поліції зараз недобір 17%, оскільки відкрили нові посади в ТОР (тактико-оперативне реагування). Як каже начальник управління, в патрульну поліцію в Тернополі йде чимало людей, але багато не проходить за станом здоров’я та не здають нормативів з фізпідготовки. Хоча зараз потрібно здати лише біг, віджимання та прес. Раніше ще потрібно було підтягуватись.
- Якщо наприклад є сто охочих, потрібно тридцять, а до до останньої співбесіди проходить лише десять чоловік, - додає керівник. - Зараз ми оголосили про набір в підрозділ ТОР. Основна діяльність працівників ТОРу є допомога екіпажам патрульної поліції у вирішенні складних викликів під час виникнення надзвичайних ситуацій.
Окрім цього, підрозділ займається забезпеченням публічної безпеки та порядку під час проведення масових заходів. Заробітня плата - від 9 000 грн. Кандидати мають бути громадянами України, віком від 18 років, з повною загальною середньою освітою.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 26 березня 2025
Читати номер
Эдуард Дубоделов
Іван Савчук
1. Працівники поліції в багатьох випадках не компетентні, не знають чинного законодавства, при зупинці авто якщо сидить дід зо села, вони йому натрусять, а якщо сидить юридично грамотна людина їм легше "спригнути" ніж доводити справу до кінця.
2. В більшості випадків порушена процедура розгляду справи про адмін правопорушення ст. 276-280 КУПаП. розгляд справи це не просто написати постанову про те що порушив, а потрібно провести все по формі згідно законодавства. Більшість судових рішень на користь водіїв, через порушення саме процедури розгляду справи, а не по факту правопорушення.
3. Одне діло на дорозі написати постанову, а інше довести правомірність постанови в суді.