Невдовзі в Тернополі запрацюють електронні квитки. У КП «Тернопільелектротранс» готові вже запускати систему як пілотний проект. Кажуть – тернополяни від цього тільки виграють. А гості міста платитимуть за проїзд у тролейбусах більше. Бо без бонусів.
Завдяки електронним квиткам, які невдовзі планують впровадити в Тернополі – у рамках дії карти тернополянина – на проїзді в тролейбусі можна буде зекономити.
Скажімо, закинули на картку кошти за сто поїздок – отримали бонус у ще 20 безкоштовних. Поповнили «проїзну» картку на 150 – 40 проїздів задурно.
- Законодавство щодо міського електротранспорту говорить, що право на проїзд дає разовий друкований квиток, проїзний квиток багаторазового використання і пластикова картка, - каже директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх. - Зараз ми працюємо над впровадженням електронного квитка. За допомогою якого буде проводитись оплата і видаватиметься друкований квиток.
На цьому квитку можуть зберігатись потенційні і вже наперед проплачені проїзди у тролейбусах. Тобто, в спеціальних кіосках можна заплатити наперед певну суму, поповнити карту, і потім використовувати для поїзду у тролейбусі.
Це й буде картка – електронний квиток, пояснили транспортники.
- Зараз ми саме розробляємо програму лояльності - на чим більшу суму поповнив картку коштами, тим більше отримав бонусів, - каже пан Андрій. - Запровадивши електронний квиток, місто може піти далі в плані запровадження «Картки тернополянина».
Картки будуть трьох видів, в тому числі й персоналізована – з фото та персональним номером тернополянина. Вона ж буде надавати пільги на проїзд.
- Це все має приймати і затверджувати своїми рішеннями виконком і сесія, - каже пан Мастюх. - Ми наразі розробляємо цей проект. Він пілотний, і ніхто подібного ніде не робив. Тому запозичити досвід – нема в кого.
Щодо вартості проїзду, її регулює постанова Кабміну. І міняти місцеві транспортники його не мають права. Але орган місцевого самоврядування може надавати пільги на проїзд – в даному випадку - бонуси.
- Якщо ти купив 100 поїздок – ми розуміємо, що ти нам оплатив ще за ненадану послугу, ти нам довіряєш, ти наш клієнт, - каже пан Андрій. - Ми, відповідно, маємо можливість тебе забезпечити не сотнею поїздок, а 120-ти. Якщо ти наперед придбав 150 поїздок – бонусу отримаєш вже 40. Ми зараз розробляємо таку програму, аби максимально зацікавити споживача. Щоб ті, хто користуються громадським транспортом – взагалі відійшли від готівки. Має карту – їде. Причому це йому вигідно.
Сама ж картка тернополянина матиме 24 «комірки». Одна з них – транспортна. Решта – можуть бути аптеки, медична і навіть електронна картка успішності учня.
- Поки не врегулювали всі питання на законодавчому рівні – картка зможе тільки «обілечувати» пасажирів, - каже Андрій Мастюх. – Коли законодавство у цій сфері врегулюють, ми матимемо інформацію щодо пільговиків, пасажиропотоку, на базі картки зможемо зробити учнівський квиток чи студентський.
За допомогою картки можна буде доторкнутись до спеціального пристрою, і він видасть квиток – без кондуктора. Пристрої наразі виготовляють в Чехії. Тернопільські транспортники сподіваються, що доки всі питання врегулюють на законодавчому рівні – за виготовлення таких візьмуться вітчизняні виробники. І за них не доведеться платити тисячі євро.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
чи поки не виїздиш ?
Це все має приймати і затверджувати своїми рішеннями виконком і сесія, - каже пан Мастюх. - Ми наразі розробляємо цей проект. Він пілотний, і ніхто подібного ніде не робив. Тому запозичити досвід – нема в кого."
Як нема в кого? в Ризі (Латвія) давно існує картка Рижанина з персональними данними на картці з фото на любих транспортах і цей проект вже як 2 роки існує. Щось дуже запідозріло!
1. в кожному трамваї вмонтовано апарат, що дозволяє оплатити проїзд як готівкою так і банківскою карточкою. ( готівкою - похоже як був в метрополітені в Києві, що взамін випадали монети, тут друкується чек), так і вставляєш карточку, вибираєш тип оплати (пенсійний, шкільний, повний і деякі види). Але перед тим вставляєш картку Рижанина, якщо місцевий, (місцеві платять два рази менше за проїзд)
2. абонентний проїзд, який можна придбати/поповнити в кожному кіоску або в магазині (не у всіх). на певну кількість проїзду як тут написано вище. Чим більше проїзду купиш тим більше бонусів.
Так що це не новація, в Німеччині я також бачив таку систему 4 роки тому.
Не тільки в тролейбусах таке є а ще й в автобусах, скоро будуть уже в електричках така система.