Із банківських карток списує гроші за кілька поїздок, хоча їх і не було. У чому проблема: розбираємося

Із банківських карток списує гроші за кілька поїздок, хоча їх і не було. У чому проблема: розбираємося
  • Після впровадження змін до оплати проїзду в громадському транспорті Тернополя пасажири зіштовхнулися з цілим рядом проблем та труднощів. Разові квитки купити можна не у всіх терміналах, до того ж, термінали є не всюди. Електронні проїзні теж продають не за всіма сказаними адресами. А за виготовленням карти тернополянина – довжелезні черги.
  • Тепер тернополяни повідомляють про нові проблеми з банківськими картками. Списує гроші із запізненням чи за кілька поїздок, навіть якщо їх не було. Тож чи можна розрахуватися картою? 

Нововведення запрацювали з 1 жовтня. Тепер у транспорті не можна розрахуватися готівкою. Можливість оплати банківською картою була і раніше, але після нововведень чимало людей скаржаться на помилки та збої.  

Чи увесь транспорт з терміналами

Ще до впровадження змін чимало водіїв не приймали оплату з допомогою банківської картки – лише за готівку, електронний проїзний чи файну картку.

– Кілька разів зі мною так було, коли на "Файній картці" закінчувалися гроші. Хотів розрахуватися банківською картою в маршрутці, але водій сказав, що так не працює. Це було у вересні, напередодні цих всіх змін, – каже тернополянин Олег.

Відео дня

У деяких маршрутках валідатори старі, і операції з банківською картою тривають довго, тоді як оплата карткою тернополянина чи проїзним спрацьовує миттєво. 

Чи у всьому транспорті Тернополя є валідатори, які здатні приймати оплату за допомогою банківської картки чи NFC? Чи потрібно їх замінювати та за чий кошт? Ми надіслали інформаційний запит до міської ради.

Як нам повідомили, на маршрутній мережі міста всього 173 автобуси та 53 тролейбуси.

В усьому громадському пасажирському транспорті загального користування, який курсує на маршрутній мережі м. Тернополя, встановлені валідатори для можливості безготівкової оплати за проїзд, у тому числі безконтактною банківською карткою та пристроєм з технологією NFC, йдеться у відповіді.

А от замінювати валідатори на нові наразі не планують.

Проблеми зі списанням

Тернополяни також кажуть – після оплати картою операція успішна, термінал друкує квиток, однак з рахунку кошти не списуються, баланс незмінний. То що ж, проїзд безкоштовний? Насправді ж, гроші буде списано але через деякий час – пояснив журналістам «20 хвилин» керівник регіонального пресцентру «ПриватБанку» у Києві Олександр Жильцов.

– Ця затримка відбувається через те, що у транспорті встановлені термінали одного банку, а ви розплачуєтесь картою іншого, – каже Олександр Жильцов. – Тому на обробку операції потрібен час. В Україні вже є міста, де така система оплати в транспорті успішно працює. У деяких містах це відбувається шляхом сканування QR-коду. Але через те, що ви здійснюєте фінансову операцію через термінал від інших банків, на обробку треба час.

У декого списання коштів відбувалось в той самий день після оплати, а у декого – через добу, а то і більше. Але тернополяни пишуть і про іншу проблему – кошти списало кілька разів, хоча поїздок було менше.

– Можливо, у когось була схожа ситуація, – пише тернополянка Олена Гарбіс. – Оплачую проїзд в маршрутках банківською картою, гроші знімають через добу і за декілька квитків. Біло три поїздки, а кошти знято за 5. Банк каже звертатися в транспортну службу, та я розумію, що без квитків я нікому нічого не доведу. Але мене цікавить, як оплачувати проїзд – подвійними тарифами? Як тоді довести, що поїздок не було?

У журналістки «20 хвилин» така ж проблема. Вона двічі платила за проїзд у транспорті з допомогою банківської карти. Однак наступного дня прийшло сповіщення і списання за три поїздки. 

Ми звернулися з цими питаннями до міської ради Тернополя. Нам пояснили, чому так відбувається.

–  При розрахунку у стаціонарних валідаторах (великі валідатори у тролейбусах, прикріплені до поручнів) – списання відбувається одразу, – каже речниця міськради Мар'яна Зварич. –  Пасажир валідує квиток, і впродовж кількох хвилин отримує сповіщення про списання коштів. Коли ж пасажир здійснює оплату у ручному валідаторі (ті, з якими працюють кондуктори у тролейбусах та у водіїв маршруток), то він повинен розуміти, що у ньому працює оффлайн система. Це означає, що валідація відбувається у момент здійснення поїздки, коли пасажир отримує квиток і інформація про оплату залишається в терміналі. А от платіжна система включається у роботу при вивантаженні інформації і банківські операції відбуваються після завершення робочої зміни – ввечері або ж уночі.

Це відбувається раз на добу або на декілька діб. Відповідно у момент вивантаження даних до пасажира приходять сповіщення про списання коштів за проміжок часу від попереднього вивантаження, –  пояснюють у місьраді. 

– Навіть якщо пасажир здійснив лише одну поїздку впродовж дня, може прийти два або більше повідомлення про списання, адже система знімає кошти і за попередні поїздки у проміжку між оновленнями валідатора, – каже Мар'яна Зварич. – Якщо у вас виникають сумніви – ви можете прийти у ТОВ «Системний звязок» (Чорновола, 1, другий поверх), де вам нададуть роздруківку ваших поїздок, щоб переконатися, що все гаразд. Декілька тернополян, які звернулися щодо неправомірних, на їхню думку, транзакцій, після отримання роздруківки згадали, що дійсно здійснили поїздок більше, аніж думали.

Проблема з подвійним списанням коштів є не у всіх. 

– З цікавості перевірила свою картку, теж плачу безконтактно, – пише тернополянка Богдана Пруська. – Подвоєнь немає. Звичайно, гроші не знімаються онлайн, а по виписці їх відображає через кілька годин або ввечері, думаю, що це тому, що термінал стоїть не від того банку, що у вас картка, тому вигрузка платежів проходить раз на день, тому не відразу бачите. Рекомендація – зберігайте чек, а потім, якщо було два списання, пишіть у свій банк і кажіть, що послугу ви отримали один раз, а гроші зняло двічі, просите повернути. Вони скажуть, який порядок далі.

Дехто вже вертався до банку та повідомляв про подвійне списання, однак там пояснили, що допомогти не можуть. Нам надіслали відповідь на скаргу з одного з банків. Пояснюють – банк не може оскаржити транзакції. Треба звертатися до сервісу, де проходив платіж.

У «ПриватБанку» радять звертатися на гарячу лінію, якщо у вас виникають такі проблеми.

– У Тернопільському транспорті пасажири можуть оплачувати проїзд картками різних банків у т.ч. картками, що емітовані ПриватБанком, – пояснює Докія Кузьменко. – Якщо у клієнта є будь-які питання щодо використання картки, будь ласка, просимо звертатись за телефоном клієнтської підтримки ПриватБанку 3700 (безкоштовно з мобільного). 

Чи можна розрахуватись у кредит

А що, якщо спробувати розрахуватися кредитною картою або карткою, яка має кредитний ліміт? Журналіст «20 хвилин» перевірив це. Гроші з кредитного ліміту списались. Заплатити таким способом можна, але повідомлення про списання прийде не одразу.

Тож якщо ви маєте кредитний ліміт на картці, розрахуватися так можна.

Як пояснили у «ПриватБанку», якщо у вас скінчились кошти, але доступний кредитний ліміт, списання відбудеться з нього.

– Якщо оплата здійснюється карткою ПриватБанку «Універсальна», на якій встановлений кредитний ліміт і немає власних коштів, то, відповідно, списання відбуватиметься безкомісійно з кредитних коштів, – пояснює фахівець з комунікацій ПриватБанку Докія Кузьменко.

Де купити карту тернополянина

Щоб уникнути проблем та труднощів з пошуками разових квитків чи проблем з оплатою банківськими картками, можна виготовити файну карту або ж придбати електронний проїзний, який коштує 25 гривень.

Виготовити загальну файну карту коштує 65 гривень проїзд з нею коштує 8 гривень як в тролейбусах, так і в маршрутках чи автобусах.

Для пільговиків виготовлення карти безкоштовне. З нею проїзд в комунальному транспорті безкоштовний, в маршрутка – безкоштовно після 10:00.

Учнівська/студентська карта дозволяє їздити в комунальних автобусах та тролейбусах безкоштовно, в автобусах приватних перевізників – 4 гривні. У маршрутках для учнів проїзд 4 гривні, для студентів – 8 гривень. Виготовлення карти коштує 65 гривень, для першокласників – безкоштовно.

А яким способом розраховуєтеся за проїзд ви? Проголосуйте та напишіть в коментарях, якщо виникали проблеми!

Опитування

Яким способом ви платите за проїзд у громадському транспорті

 

А у вас виникали проблеми з оплатою проїзду у транспорті? Пишіть свої історії у коментарях!

 

Читайте також:

Знайти термінал і встигнути поїхати... Як і де купити разовий квиток на проїзд (ІНСТРУКЦІЯ)

Готівку, як брали, так і беруть. А пасажирів навіть виганяють. Ми перевірили всі зміни у транспорті

Тернополяни лаються, водії готівку беруть! Тестуємо, як працює транспорт по-новому (НАЖИВО)

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (30)
  • Ірина Башуцька

    Є таке
  • Юрій Грама

    Потрібно зробити мобільний додаток по аналогії із Київ цифровий. Тоді дійсно буде прозоро.
  • Шишкін Юрій

    07.10.21 ( 1.36 і в 1.38 ночі ) в мене з банківської карти було списано за 4 поїздки по 10 грн ,а в реальності  06.10.21 було  тільки 2 . То саме пару днів тому було у жінки проїхала на тролейбусі один раз, а списали з картки два платежі по 10 грн. Короче кожна поїздка нам обходитися в 20 грн. Як на далі  їздити ? Я в Банк повідомив про шахрайство .
  • Іринка Мандаринка

    Ідентична ситуація...
    Сиджу в дома,а на телефон приходить повідомлення про списання коштів з карти за проїзд😠
    Такого ідіотизму ще не бачила🤯

keyboard_arrow_up