Що зі Струсівським мостом, на ремонт якого уже витратили 82 мільйони, а він «злякався» негоди

Що зі Струсівським мостом, на ремонт якого уже витратили 82 мільйони, а він «злякався» негоди
  • Розвалений тротуар та купа води – саме такий вигляд мав нещодавно відремонтований міст у Струсові після чергової негоди.
  • У соціальних мережах обурюються, що ремонти конструкції тривали роками, а руйнується все при першому ж дощі.

Міст розташований у селі Струсів, що в Микулинецькій громаді. Через нього пролягає траса національного значення Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль. Вона є важливою як для звичайних, так і вантажних перевезень.

У якому стані міст?

Аби рятувати відремонтований міст від підтоплення, 11 червня о 21.25 довелося викликати фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій України в Тернопільській області. Співробітники, які прибули до місця події, очистили стічні канали, внаслідок чого вода самостійно зійшла з дорожнього покриття. Ще вночі 11 травня підтоплення моста вдалось усунути, повідомили у пресслужбі ДСНС України в Тернопільській області.

У соціальних мережах депутат Микулинецької селищної ради Ігор Дзвінка припускає, що причина обвалу бічних насипів мосту в Струсові – нездійснення водовідведення зі сторони Варваринець в напрямку стадіону у Струсові, і далі – до річки.

Відео дня

— Під час злив маса води летить з полів, лісу... Про таке говорили виконавцю робіт. Але порахували, що це не критично... Як бачимо, критично! До речі, був і технагляд, який мав би теж взяти до уваги можливі ризики. Про проєктанта я вже взагалі мовчу, — пише на власній сторінці у Фейсбук пан Дзвінка.

Інформація неправдива?

Інші місцеві публікують у соцмережах дописи, у яких зазначають, що внаслідок негоди частина мосту обвалилася та потребує ремонту. Чи дійсно це так? Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області спростувала дану інформацію.

— Під час зливи стався розмив земляного насипу на мосту у селі Струсів. Внаслідок цього частково зруйнувався тротуар. Основна конструкція дороги не пошкоджена. Проїзд транспорту через міст у селі Струсів відбувається у звичному режимі, — прокоментував «20 хвилин» заступник начальника з розвитку доріг Служби відновлення Іван Костюк.

Також фахівці зазначили, основна причина розмиву земляного насипу – локальні інтенсивні опади у Тернопільському районі.

— За три години випала більш ніж тижнева норма опадів. Окрім цього, винос болота та сміття на проїжджу частину траси Н-18 з прилеглих до автошляху вулиць та сільськогосподарських угідь значно погіршив водовідведення з мосту, — додає Іван Костюк.

Щодо ліквідації наслідків негоди та повноцінного відновлення конструкції, то наразі це питання вирішує підрядна компанія. Зранку 12 червня укріпили ділянку розмиву, триває зміцнення конуса земполотна, кажуть у Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області.

Іван Костюк додає, що проєкт ремонту розробила ліцензована компанія «Товариство Віакон Україна». Він пройшов технічну експертизу.

— Роботи виконували відповідно до проєктно-кошторисної документації. Незалежний технагляд за капремонтом проводив «Консорціум Техексперт інжиніринг». Авторський нагляд здійснювала компанія «Товариство Віакон Україна», а Науково-технічний супровід – ДП «Дорцентр». Також ДП «Дорцентр» провела обстеження металевих гофрованих конструкцій водоперепуску під час капітального ремонту мосту на трасі Н-18 у селі Струсів. Вони надали технічний звіт, в якому зазначили про справність споруди та її відповідність чинним нормам, — наголошує пан Костюк.

У селі Струсів має зібратися комісія за участі представників Служби відновлення, підрядної організації, незалежного технагляду та організації, яка розробила проєкт мосту. Також прибуде незалежний технагляд, який стежив за всіма етапами ремонтних робіт. Комісія має узгодити проєктне рішення, яке дозволить запобігти повторенню розмивання земельного полотна мосту.

Мільйони на будівництво…

Історія з капітальним ремонтом моста у Струсові тягнеться з 2020 року. 10 листопада 2020 року одна з балок штучної споруди над рікою дала тріщину, а вже 11 листопада перекрили 10-кілометровий відрізок від селища Дружба до Дарахівського перехрестя.

Зауважимо, що міст через річку Серет ремонтували вперше за пів століття. Його спорудження відбувалося за президентської програми «Велике будівництво». Обіцяли міст з балкового переробили в арковий. Облаштували три основні елементи моста: гофровану арку та дві прогонові труби із металоконструкцій системи «Віакон».

Прогонові труби мали б використовувати для пропуску великих потоків води. На вході та виході з труб на щебеневу основу влаштовані матраци Рено (розміром 3х2х0,23м) для укріплення пойми річки Серет. 

— Вартість проєктних робіт становить 791,4 тисячі гривень. Упродовж 2020-2023 років на ремонт мосту та підпірної стінки біля мосту спрямували 82,7 мільйона гривень. Через початок повномасштабного вторгнення ремонт був «на паузі», — кажуть в Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області.

За даними порталу Prozorro, перший тендер тоді ще Служба автомобільних доріг у Тернопільській області провела у жовтні 2020 року. Очікувана вартість була – 71 167 890 гривень. Участь брали шість різних фірм та до переможців обрали товариство з обмеженою відповідальністю «Глобал білд інжиніринг», яке запропонувало виконати роботи за 63 550 000 гривень, що на 5 000 або 5 555 гривень менше за інші пропозиції.

У грудні 2023 року перейменована Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області провела другий тендер на капітальний ремонт мосту через річку Серет на автомобільній дорозі державного значення Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль. Єдиним учасником, а згодом і переможцем стало товариство з обмеженою відповідальністю «Глобал білд інжиніринг».

З моменту оголошення переможця та підписання договору, замовник та підрядник підписували ще чотири додаткові угоди, за якими змінювали річні суми траншів за виконані роботи та продовжували терміни дії договору.

Наприклад, 12 грудня 2023 підписали додаткову угоду та продовжили термін дії договору до 31 грудня 2024 року. А вже 22 травня 2024 року підписали нову угоду, якою подовжують термін дії до 31 грудня 2025 року – тобто збільшують на рік.

За календарним графіком виконання робіт, у грудні 2023 року підрядник підготував територію, земляне полотно, транспортні споруди та дорожній одяг. З січня по червень 2024 року мав виконати облаштування та обстановку дороги. Які роботи будуть проводити у 2025 році – в документах ще не зазначили.

Сума тендеру – 21 474 802 гривень. З додаткової угоди №4 від  22 травня 2024 року журналістам «20 хвилин» стало відомо, що дану суму мають розділити на три транші: у 2023 році – 19 660 356 гривень, у 2024 році – 256 000 гривень, а у 2025 році – 1 558 446 гривень.

— У даній таблиці відображена сума коштів, яку виділили відповідно до постанови Кабінету Міністрів України на цей рік. У графі 2025 рік вказана різниця загальної суми договору і виділених урядом коштів. Оплата здійснюється на підставі актів виконаних робіт. Тож сума може бути меншою, ніж зазначена в таблиці, але це буде відомо після фактичного виконання та прийняття робіт, — наголосили фахівці. 

Досі не здали в експлуатацію?

У коментарі для «20 хвилин» заступник начальника з розвитку доріг Служби відновлення Іван Костюк неодноразово наголосив, що підрядна компанія і досі не здала міст в експлуатацію. Тобто, відкрили для проїзду ще у 2021 році та до 2024 не виконали всі обіцяні роботи?

— Відкриття руху не дорівнює здачі в експлуатацію. Це звична практика, особливо в умовах, коли об'їзд становить багато кілометрів. Підрядник має ще нанести дорожню розмітку та укріпити укоси земельного полотна. Всі інші роботи працівники ТОВ «Глобал білд інжиніринг» вже виконали, — кажуть фахівці.

Тож очікуємо, коли підрядна організація ТОВ «Глобал білд інжиніринг» остаточно завершити капітальний ремонт та здасть об’єкт в експлуатацію. Та, судячи з перепідписаних додаткових умов, роботи можуть тривати до 2025 року. Якщо знову нічого не змінять та не продовжать терміни…

Читайте також:

У центрі Тернополя латають ями на дорогах: рух транспорту ускладнений

5,4 млн на ремонти біля будинків: що мають робити та за якими адресами

У Гусятині частково відкрили проїзд через міст на межі з Хмельниччиною

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (18)
  • pitersuperfly

    Всьо пышло по п....ді
  • Vk

    Звичайно що крадуть,а ті пояснення що вони кажуть, думають що в нас люди дибіли і повірять в це
  • Роман

    Богдан Юлик крав по чорному, тепер на зміну прийшла нова гвардія, не можуть 80 мільйонів роздеребанити, Юлика на них немає. Де наш Тернопільський остап Бендер??
  • Читач95

    Якби б менше патрошили

    Їх би нині всі не били

    Відкатами поділились

    А сьогодні зажурились.

    Хто відповідатиме за марно потрачені міліони? Хто сяде у тюрму, чи все порішають як завжди?

keyboard_arrow_up