Як відстояти свої права у битві з комунальниками, радить юрист

Як відстояти свої права у битві з комунальниками, радить юрист
  • Споживач може вимагати від КП "Тернопільводоканал" відповідного зменшення ціни наданої послуги, а також відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків наданої послуги.
  • Окрім цього можна звернутися до трьох контролюючих органів. Усі звернення повинні бути письмовими. Остання інстанція – суд. Про що подбати, аби виграти справу, радить адвокат

Вимагати усунення проблем, перерахунку коштів за ненадані або неякісно надані послуги можна. Варто лише оформити все, як слід.

На комунальників можна також поскаржитись до контролюючих органів і позватись до суду. Як все зробити – пояснив керуючий партнер ТОВ «Юридична фірма «Самуляк та партнери» Михайло Самуляк.  

Нагадаємо, Мешканці кількох будинків на вул. Довженка цілий день сиділи без води, причому про відключення їх ніхто не попереджав. Зрештою, все «приправилось»  не надто приємною бесідою з диспетчером водоканалу, а з кранів, коли стемніло, потекла справжня іржа. Мешканці нарікають, що через таку якість так званої «питної» води змушені відмивати від бруду вмивальник, міняти вхідний водяний фільтр, оплачувати чистку теплообмінника водонагрівача. І це при тому, що справно оплачують за, як самі називають, - "водичку".

У водоканалі розмову на підвищених тонах з диспетчером і з емоціями, які зашкалювали, називають людським фактором та обіцяють наголосити працівникам, як вони мають розмовляти з клієнтами. Щодо ремонту – система стара, труби зношені. Латали в одному місці – «летіло» в іншому.

Яким чином можна захистити свої права? Чи реально покарати монополіста за неякісно надані послуги? Чи були в судовій практиці прецеденти, коли споживачам вдалось виграти двобій з водоканалом? На ці всі питання відповів юрист.

Як і правильно оформити претензії

- Закон України "Про житлово-комунальні послуги" регламентує чіткий порядок оформлення претензій споживачів у випадку порушень своїх зобов'язань з боку КП "Тернопільводоканал", - пояснює Михайло Самуляк.

1.  У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати представника виконавця комунальних послуг (надалі - КП "Тернопільводоканал") для перевірки кількості та/або якості наданих послуг. Для підтвердження виклику, окрім особистого/телефонного спілкування раджу надати до канцелярії КП "Тернопільводоканал"  лист-виклик у довільній формі, отримавши на вашому примірнику/копії листа відмітку канцелярії з проставленою датою та підписом відповідальної за прийняття.

2.  КП "Тернопільводоканал" зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

3. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг складається акт-претензія, який підписується споживачем та КП "Тернопільводоканал".  Акт-претензія повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості. Форма акту-претензії визначена чинним законодавством. До акту-претензії варто додати фото чи відео фіксацію доказів ненадання або надання послуг не в повному обсязі, і послатися на них в тексті акту.

4. Акт-претензію потрібно складати у двох екземплярах із оригінальними (некопійованими) підписами — як у випадку підписання його представником виконавця, так і при складанні з іншими споживачами (сусідами) через неприбуття представника. У такому разі, подавши перший примірник КП "Тернопільводоканалу" (аналогічним до виклику способом — із проставлянням відмітки канцелярією, або листом з описом), другий оригінал-примірник лишиться у вас на руках для можливого судового оскарження на випадок “втрати” першого.

5. Споживач має право здійснити забір проб. Інформація про забір проб включається до акта-претензії. У разі встановлення за результатами дослідження відібраних проб факту постачання послуг неналежної якості витрати споживача на оплату проведених досліджень проб підлягають компенсації за рахунок КП "Тернопільводоканал".

6. У разі неприбуття КП "Тернопільводоканал" в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях, і надсилається КП "Тернопільводоканал" рекомендованим листом. 

7. КП "Тернопільводоканал" протягом п’яти робочих днів повинен вирішити питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання КП "Тернопільводоканал"відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними.

- Споживач, згідно зі ст.10 ЗУ "Про захист прав споживачів", може вимагати від КП "Тернопільводоканал" відповідного зменшення ціни наданої послуги, а також відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків наданої послуги, - наголошує адвокат.  

Куди можна звернутись зі скаргою:

Можна звернутися в наступні контролюючі органи. Усі звернення повинні бути письмові.

1. Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль, 46000).

 У скарзі необхідно написати, що КП "Тернопільводоканал" своїми діями порушує права споживачів.

2. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19).

У скарзі також необхідно написати, що КП "Тернопільводоканал" своїми діями порушує права споживачів

3. Тернопільське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (вул. Максима Кривоноса, 10, м. Тернопіль, 46027).

У скарзі також необхідно написати, що КП "Тернопільводоканал" при наданні послуг зловживає своїм монопольним становищем.

Можна позватись до суду. Чи виграшною буде справа?

  • Окрім вищенаведених дій, споживач комунальних послуг може звернутися до суду щодо захисту прав споживачів, - пропонує Михайло Самуляк. - Відповідно до ст.22 ЗУ "Про захист прав споживачів", споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

При розгляді даної категорії справ суди неодноразово звертали увагу споживачів, що єдиною підставою для проведення перерахунку за житлово-комунальні послуги є оформлення акту-претензії про ненадання або не якісне надання послуг, у порядку передбаченому Законом України «Про житлово-комунальні послуги», наголошує адвокат.

  • Верховний Суд, станом на сьогоднішній день, свого правового висновку щодо ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг ще не надавав, - каже адвокат. - А тому говорити про судові прецеденти поки не можна. Однак, при наявності у споживача актів-претензії, що складені у відповідності до чинного законодавства, а також фото та відео, я вважатиму таку справу перспективною у суді. 

    Довідка
    Форма акту-претензії визначена чинним законодавством. Завантажити її можна за наступним гіперпосиланням: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/TF030565.html

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
18:05 Електронне пенсійне посвідчення: які переваги його використання (ВІДЕО) play_circle_filled 17:29 Нарахування за газ тернополяни можуть бачити в СМС: що треба зробити, аби їх отримувати? 17:01 «Цьогоріч це стало для нас проблемою»: борщівник поширюється Тернополем. Люди вже мають опіки 16:31 На вулиці Київській, 1 облаштовують унікальний тренажерний зал просто неба(ФОТО) photo_camera Від читача 15:22 Навчання - особам з обмеженими можливостями 16:10 "Я прийшов - тебе нема": чому депутати міськради проігнорували засідання сесії play_circle_filled photo_camera stars 15:30 Юрчику, якого збив п’яний водій, робитимуть ще кілька операцій. Стан стабільно важкий 15:03 «Нікому немає діла до нашої проблеми»: мешканці будинку на Морозенка скаржаться на зламаний ліфт 14:38 На яких пляжах в Україні купатися не можна: дані по областях 14:07 Тернополянин вирощував коноплі на даху дев'ятиповерхівки 13:07 МОЗ оновив список країн "червоної зони": що змінилося? 12:25 У Тернополі затримали жінку, яка обкрадала магазини 11:55 "Хотів підгодовувати голубів": житель Гусятинщини виростив чимало маку та конопель play_circle_filled 11:19 Акваторію Тернопільського ставу муніципальні інспектори обстежуватимуть на моторному човні photo_camera 10:40 На Тарнавського відкрили універсальний спортивний майданчик (ФОТО) photo_camera 10:15 Коронавірус і карантин станом на 10 липня (ОНОВЛЮЄТЬСЯ) 09:47 Коронавірус в Україні: третій день поспіль понад 800 заражених і рекорд тих, хто одужав play_circle_filled 09:15 На Тернопільщині за добу підтверджено 21 випадок зараження коронавірусом. Яка ситуація в районах? 09:02 Долар подешевшав, євро дорожчає: курс валют на 10 липня 08:02 Сьогодні, 10 липня: проводять День мовчання play_circle_filled
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up