1 листопада офіційно показали роботу оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф на Рєпіна, 11.
Як працює служба прийому викликів швидкої побачила і в. о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун.
- Рік тому ми запропонували реалізувати проект створення єдиної диспетчерської служби екстреної медичної допомоги на території області, - розповів керівник управління охорони здоров’я ТОДА Володимир Богайчук. - Будівництво оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф області та підключення до телекомунікаційної мережі загального користування проходило в 2016 році за рахунок коштів фонду регіонального розвитку. Загальна вартість проекту – 7,6 млн гривень.
В січні цього року всі роботи завершили. Досі система проходила тестування. Загалом система працює уже півроку. Зараз будівельно-монтажні роботи завершили, систему налаштовали, програмне забезпечення протестували і навчили диспетчерів, лікарів швидкої та бригади, які виїжджають на виклики.
- Диспетчерський центр – це кілька складових, - пояснив керівник центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Михайло Джус. - Це диспетчери прийому викликів і диспетчери напрямків, старший лікар зміни і лікар-консультант, програмісти, серверна, і бригади, які виїжджають на виклики.
Раніше було три диспетчери, які приймали виклики по місту. Зараз на зміні працює чотири диспетчери: одні приймають виклики, інші – диспетчери напрямків – ведуть супровід бригади швидкої. Згодом, коли до системи підключать усю область, їх буде бульше: чотири диспетчери прийому викликів і п’ять диспетчерів напрямків.
- Зараз до системи підключений Тернопіль і Тернопільський район. До кінця року плануємо підключити всю область, - зазначив пан Джус. - Це покращить роботу швидкої. На виклик буде їхати та бригада, яка є найближче до місця виклику.
Система працює так: спочатку виклик приймає диспетчер прийомів викликів, передає автоматично диспетчеру напрямку. Далі повідомлення про виклик на свій смартфон отримує лікар бригади швидкої. Всі дії бригади швидкої відбуваються через смартфон – отримання виклику, виїзд на виклик, завершення роботи на виклику, госпіталізація хворого. На моніторах видно, де знаходиться та чи інша бригада, Якщо раніше бригади поверталися на станцію після кожного виклику, то зараз, якщо бригада звільнилася з попереднього виклику, її можна скерувати на наступний. Це оперативність.
Усі карети швидкої мають GPS-модулі з картографією, лікарі бригад забезпечені сучасними смартфонами, на які приходить виклик від диспетчера напрямку, також заповнюється уся необхідна інформація по виклику, додав начальник управління охорони здоров`я облдержадміністрації Володимир Богайчук. За допомогою додатку смартфона лікар може також оперативно шукати усю необхідну інформацію, а в разі потреби передавати в телеметричний центр з ЕКГ апаратів, та організацію телеконференцій з кваліфікованими вузькопрофільними спеціалістами.
Роботу нової системи прийому викликів швидкої сьогодні, 1 листопада, показали і в.о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун. Пані Супрун побачила, як диспетчери приймають виклики, підійшла майже до кожного диспетчера, лікарів, пересвідчилася, чи справді усі вміють користуватися новою програмою, поцікавилася, у чому полягає їхня робота, подивилася, як оснащена машина швидкої, поговорила з працівниками бригад швидкої, розповіла про реформи і сфотографувалася на пам'ять.
- Сьогодні дуже важливий день, бо в Тернополі запускається нова диспетчерська система, - зазначила в.о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун. – Коли ви дзвоните на 103 – голос диспетчера - це перший голос, який ви чуєте по телефону. Це найважливіша частина цілого ланцюга екстреної медичної допомоги. Бо як ця людина не піднесе телефон, не візьме правильно інформацію і не передасть її на бригаду швидкої, тоді бригада швидкої не приїде. Хочу подякувати Тернопільській області, що відважилися створити зовсім нову українську систему, яка базується тут. Вона є найкращою в Україні, бо вже може переключитися на систему надання допомоги 112. Тоді пожежники, поліцейські і бригади екстреної медичної допомоги зможуть співпрацювати між собою. Це зроблено на дуже високому рівні. Думаю, що дуже швидко це розповсюдиться по цілій Україні.
Довідка
В системі екстреної медичної допомоги області працює 1400 людей. Це 89 бригад швидкої, це 89 машин. На забезпечення бригад швидкої медикаментами з обласного бюджету щороку виділяють 4 мільйони гривень, зазначив голова ОДА Степан Барна.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Анонім
Хімочка Сергій