Ми дізналися, чи куплять нові маршрутки й тролейбуси для тернополян у 2023-му

Ми дізналися, чи куплять нові маршрутки й тролейбуси для тернополян у 2023-му

Частина транспорту в місті розвалюється, десь абсолютно некомфортні умови перевезення, мало низькопідлогових автобусів, якими можуть скористатися маломобільні верстви населення. Чи зміниться щось цього року?

Пасажирські перевезення в Тернопільській міській територіальній громаді здійснюють два комунальних підприємства «Тернопільелектротранс», «Міськавтотранс», а також приватні фірми.

У 2023 році з міського бюджету запланували видатки на утримання транспортного господарства у розмірі 178,7 мільйонів гривень. Про це повідомляють на офіційному сайті Тернопільської міськради.

Відео дня

Чи будуть оновлювати маршрутки?

Комунальні маршрутки обслуговують одразу два КП – «Тернопільелектротранс» та «Міськавтотранс». За кожним підприємством закріплені маршрути та певна кількість автобусів.

Наприклад, «Міськавтотранс» відповідає за дев’ять маршрутів, зокрема: №11, №15, №20, №18 та інші. У будні Тернополем курсують 44 маршрутки, а ось у вихідні та свята — лише 29.

Найбільше автобусів – 10 виїжджають на маршрут №18 «ТРЦ «Подоляни» – містечко Шляховиків». Дев’ять автобусів – на маршруті №15 «вулиця Золотогірська – проспект Степана Бандери». Сім автобусів на маршруті №20 «вулиця Київська – Автовокзал». По п’ять автобусів на маршрутах №11 «вулиця Довженка – Обласна психоневрологічна лікарня» та №38 «Центр – вулиця Лесі Українки».

– У комунальному підприємстві працюють три механіки. Працівники щоденно проводять передрейсовий та післярейсовий технічний огляд транспортних засобів. До обслуговування пасажирів не допускають несправні автобуси. Наразі проводимо капітальний ремонт орендодавцями двох автобусів, – розповідає директор комунального підприємства «Міськавтотранс» Роман Торожнюк.

Раніше комунальне підприємство вже отримало в лізинг 15 нових автобусів марки «Еталон А08128», що обладнані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями. А також мають 36 орендованих транспортних засобів малої пасажиромісткості, каже він. Проте на деяких маршрутах залишаються автобуси старого зразка, а отже є недоступними для маломобільних людей.

– Комунальне підприємство бере участь у реалізації спільного з Європейським інвестиційним банком проєкту «Міський громадський транспорт України» підпроєкту «Оновлення рухомого складу комунального підприємства «Міськавтотранс». Ми запланували придбати для обслуговування пасажирів 15 нових низькопідлогових автобусів на загальну суму майже два мільйони євро. 400 тисяч євро виділять з місцевого бюджету на оплату податків на додану вартість, – у відповіді на запит повідомляє нам Роман Торожнюк.

Як дізнаємось із затвердженого бюджету Тернополя на 2023 рік, «Міськавтотранс» мають цьогоріч отримати з бюджету громади 15 600 000 грн на оновлення рухомого складу автомобільного парку. 

Комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» відповідає за 10 автобусних маршрутів у місті: №1А, №4 (виконанням рейсів по маршруту №6), №9, №37, №21, №23, №29, №31, №32, №35. Кількість транспорту на кожному маршруті коливається від шести до двох.

Згідно із бюджетом громади, на придбання автобусів МАЗ (лізингові платежі) у 2023-му запланували виділити 1 947 300 грн. 

Зауважимо, відповідно до вимог Європейського інвестиційного банку, на участь у тендері за проєктом «Міський громадський транспорт України» допускаються автобуси низькопідлогові, із місцем для осіб з обмеженими фізичними можливостями та/або з місцем для мам із візочками, середньої та великої пасажиромісткості. Транспорт має бути довжиною від дев’яти до 12 метрів, із кондиціонером у салоні та в кабіні водія. Екологічні стандарти двигуна не нижче євро п’ять, автоматична коробка перемикання передач.

Тролейбуси мають бути низькопідлоговими

Крім маршруток та автобусів, у Тернополі курсують і тролейбуси. Вони є куди більшими та комфортнішими за маршрутки, та деякі далеко не в найкращому стані і потребують капітального ремонту або заміни.

Наразі на балансі комунального підприємства «Тернопільелектротранс» є 59 тролейбусів. Проте щодня пасажирів Тернополя обслуговує 45 машин. Якщо говорити за роботу транспорту у вихідні чи свята, то кількість зменшують і випускають на маршрути 29 тролейбусів.

– Середній вік транспортних засобів складає 28 років. Ремонт та обслуговування машин ми проводимо регулярно. У нас є затверджений графік, і всі працівники з ним ознайомлені. Також варто враховувати, що транспорт може вийти з ладу і тоді вже потребує проведення позапланового ремонту. Тролейбуси, які не придатні до використання, та відновлення яких технічно неможливе, підлягають списанню, – каже директор «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.

У комунальному підприємстві наголошують, попри війну автопарк оновлювати планують. Про точну кількість тролейбусів поки не говорять. Натомість переконують, транспорт буде низькопідлоговим, що відіграє важливу роль для пасажирів.

– Враховуючи обмеженість у фінансових ресурсах в умовах воєнного стану та високу вартість нового рухомого складу, наше підприємство бере участь у підготовці документів для отримання кредитних коштів від європейського банку на закупівлю нових тролейбусів. Крім того, проводимо заходи щодо підготовки для придбання транспорту, який був у користуванні. Пріоритетом для придбання є тролейбуси, що призначені для обслуговування осіб з обмеженими можливостями, – додає Андрій Мастюх.

Однак про те, чи будуть купувати нові тролейбуси цьогоріч, нам поки що не кажуть. Так само і в затвердженому бюджеті на 2023-ий ми не знайшли пункту про заплановані суми на оновлення тролейбусного парку. «Тернопільелектротранс» отримає лише 1 058 300 гривень, аби провести реконструкцію тролейбусних ліній.

Скрін із затвердженого бюджету Тернопільської міської ради на 2023 рік

Нагадаємо, що раніше в Тернополі розробляли Програму розвитку пасажирського транспорту на 2021-2023 роки. Відповідно до неї, у 2023 році на утримання транспортного господарства планували виділити понад 831 мільйон гривень. Однак, як бачимо зараз із затвердженого бюджету громади, про такі серйозні видатки мова не йде. 

Що кажуть приватні перевізники

Також ми поспілкуватися з трьома приватними перевізниками і дізналися, у якому стані наразі їх автобусний парк, чи потребують маршрутки термінового ремонту? І взагалі, чи планують вони попри повномасштабне вторгнення оновлювати транспортні засоби.  

Фізична особа підприємець Лагіш Юрій Ігорович обслуговує маршрути №27 «Обласна психоневрологічна лікарня – вулиця Симоненка» та №8 «вулиця Бродівська – містечко Шляховиків». Зі слів директора фірми Юрія Лагіша, на маршруті №8 наразі курсують вісім автобусів, а на маршруті №27 – шість.

– Замінювати транспорт ми почали ще раніше. Наприклад, на маршруті №27 вже взимку курсували чотири великі зелені автобуси «Богдан», також на маршруті №8 – кілька нових. Попри війну ми повністю оновили свій громадський транспорт. Закуповували автобуси, займалися підготовкою документів, водії практикувалися на нових машинах. З березня 2023 року на наших маршрутах курсують сучасні машини, – кажуть у фірмі перевезень.

Оновлені автобуси низькопідлогові, тож ними зручно користуватися людям з інвалідністю. Крім того, в транспорті є спеціальні майданчики для фіксації людей на візках, табло з назвами зупинок.

– Якщо говорити детально про назву та марку автобусів, то на 27 маршруті курсують  машини «Богдан А 60110». А ось на маршруті №8 трохи менші. Це наш приватний транспорт. Ми його замінюємо за власні кошти, а не з бюджету Тернопільської міської ради. Коли ми проходили конкурс на обслуговування маршрутів, то в договорі був пункт, у якому зазначили: за три роки обов’язково оновити машини. Три роки минули, ми маємо дотриматися умов, – наголошують у фірмі.

ПАТ «Тернопільське АТП 16127» обслуговує маршрут №22 «ТРЦ «Подоляни» – Автовокзал». Наразі від фірми систематично курсують до 10 транспортних засобів.

– Розумієте, зараз не дуже такий час для оновлення транспорту, та і треба на це мати кошти. Ми перевозимо пасажирів на автобусах «Еталон», вони не низькопідлогові. Ті машини, що потребують ремонту, ми забираємо по одній чи дві з маршруту і робимо все необхідне. Ми хочемо замінити, але будемо бачити, як буде далі ситуація в Україні та місті, – каже голова наглядової ради Леонід Шильман.

Також пан Леонід наголошує, низькопідлогові автобуси коштують чимало, а їх обслуговування обходиться значно дорожче. Якщо говорити за спеціальне масло, шини та інші запчастини.

А ось товариство з обмеженою відповідальністю «Менс Авто» обслуговує маршрут №19 «ТРЦ «Подоляни» – вулиця Лучаківського». Зі слів директора Андрія Намаки, зараз на маршруті курсує вісім одиниць транспортних засобів.

– У нас частина транспорту вже оновлена, частину ще варто осучаснити. Деякі машини ми віддали на фронт. Ми раді були б оновити в цьому році, але немає ніяких кредитних програм. У нас є один низькопідлоговий автобус, а ще один ми переробили, щоб був зручним для людей з інвалідністю. Там зробили таку підйомну площу, щоб легше було заходити чи заїжджати візочком, – каже пан Андрій.

Низькопідлоговим автобусом майже не користуються, адже для нього потрібно багато палива. Зараз ціни на паливо трохи знизилися, тож можливо машину повернуть на маршрут. 

Опитування

А ви задоволені станом громадського транспорту?

 

Читайте також:

Яке таксі у Тернополі найдешевше? Ми порівняли тарифи перевізників (ІНФОГРАФІКА)

Транспорт не для всіх? Тернополянка просить про низькопідлогові автобуси до обласної дитячої лікарні

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (4)
  • Надія Гаврон

    Маршрут 22 - це жах.... Старі, ледве їдуть, може зупинитися посеред дороги і не завестися, в салоні задимленість, аж голова болить, кузова настільки корозійні, що з салону можна побачити асфальт, і т.п.....Як можуть випустити на маршрут такий транспорт????
  • Коновалець

    В  інших містах мери умудряються домовлятись с європейськими містами і отримують  як гуманітарку .МАН чи Вольво  15 річний кращий чим новий Еталон якого чомусь називають низькопідлоговим.Сонцеликому не до транспорту ,пилюнує земелеьку і бруківку.

    Читач60 reply Коновалець

    І покриває нелегальних забудовників, зокрема і тих, хто зазіхає на сиротинець, і звісно ж, 250% премії.

    Мер мабуть скаже що питання ГТ не на часі, що зараз воєнний стан, правда воєнний час чомусь їм не заважає покривати знахабнілих забудовників, які нищать обличчя міста. Навіть на період воєнного стану питання ГТ на часі (щоб ще не набігли "вумні" і не почали казати, що то не так важливо, що без цього місто не посиплеться).

    Та навіть нові тролейбуси на часі: Симчишин, мер Хмельницького, особисто в Європу їздив підписати угоду з ЄБРР, аби отримати кошти на нові тролейбуси. Інші міста, наприклад, той же Хмельницький, та навіть Івано-Франківськ, Луцьк, Чернівці, давно роблять кроки до закупівлі. Вінниця закупила 20 вживаних Солярісів та ще декілька нових ПТС, а Чернівці отримали теж ПТС + пару гармошок. А ми що? Таке враження, що доки Надал буде мером (третя каденція завершується в 2025), жодних кроків з закупівлі нових тролейбусів не варто очікувати...
  • Віктор Почаїв

    З транспортом проблеми звичайно ',але вони будуть вирішені,а от маршрут 13це самий паршивих.

    Водії хами, зупинка ринок це взагалі знущання.

    Зупиняється де завгодно,люди бігають за автобусом,а люди з багажом.

    Одне слово хами.

keyboard_arrow_up