Проект рішення про тарифи на проїзд в електротранспорті та маршрутних таксі Тернополя озвучував начальник управління транспорту, комунікацій та зв'язку Ігор Мединський.
- З персоніфікованою карткою тернополянина пасажири платитимуть 5 гривень у тролейбусах та 6 гривень у маршрутках, - озвучив тариф пан Мединський. - При оплаті електронним квитком, банківською карткою чи телефоном - 6 гривень у тролейбусах та 7 у маршрутках. Готівкою - 8 гривень за проїзд у тролейбусі і 9 - у маршрутці.
Для школярів при наявності учнівської соціальної картки квиток коштуватиме 50% від мінімальної вартості проїзду: у тролейбусі 2 грн. 50 коп., у маршрутці - 3 грн. Для студентів знижка діє лише у тролейбусах та муніципальних автобусах, яких у Тернополі чотири. І їм теж потрібно мати студентську соціальну картку.
Підняття тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя пов'язано з тим, що усі маршрути є збитковими. До того ж в місті зменшилось маршруток на 35%. Як зазначив пан Мединський, питання про підняття тарифів у Тернополі є досить болючим, проте таке вимушене підвищення ціни на проїзд спричинене катастрофічною ситуацією, яка зараз спостерігається у КП "Тернопільелектротранс", так і у приватних перевізників. Як і раніше заявляли перевізники, їм не вистачає коштів на пальне, дороговартісний ремонт транспорту та виплату зарплати водіям. У "Електротрасні" ще неспроможні покривати власні витрати через значне підвищення вартості електроенергії.
Читайте також: Тернопільські перевізники просять підняти тариф за проїзд до 10 грн. Лякають, що зупинять маршрутки
- Необхідно протягом п'ятнадцяти днів замінити в громадському транспорті гуму на зимову, щоб забезпечити безпеку перевезень пасажирів, - каже Ігор Мединський. - Зараз ми маємо "перезутих" десь тридцять п'ять відсотків від усього і електротранспорту, і маршруток. Але думаю, що після підняття тарифу і отримання субвенції, ці питання вирішаться. Я проконтролюю. Тариф по відшкодуванню буде чотири гривні і по тролейбусах, і по маршрутках.
Під час виконкому був присутній депутат Назар Зелінка, який запитав чи можна зобов'язати ТОВ "Системний зв'язок", щоб вони все таки встановили в маршрутках стаціонарні валідатори.
- Про це ми і на сесії неодноразово говорили. Бо, якщо буде більший потік пасажирів з карткою, то будуть ще більші черги при вході в маршрутки, - каже пан Зелінка. - Якщо б були стаціонарні валідатори при задніх дверях, то люди самостійно б користувались картками.
Як зазначив міський голова, міська рада може лише рекомендувати ТОВ встановити стаціонарні валідатори. За словами пана Мединського, один такий валідатор коштує 1600 євро.
- Це питання вирішимо, коли буде нормальна муніципальна транспортна мережа, а на цей перехідний період мусимо поки пройти, - додав Сергій Надал.
Читайте також: Грубіянство триває: водій маршрутки хотів кинути в пасажирку валідатором
У міській раді нагадують, що при наявності пільгової картки тернополянина усі категорії пільгового населення у тролейбусах та маршрутках перевозяться безкоштовно та у необмеженій кількості. Учасники бойових дій та добровольці надалі їздитимуть безкоштовно та без обмежень лише при наявності посвідчення "Учасника бойових дій" та посвідчення добровольця відповідно.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 6 від 5 лютого 2025
Читати номер
Саша Гуменюк
А у нас чомусь така"Європа"
Іра
Vasil Chizhov
Алексей Дмитриевский