Тернополянин Павло Попик полюбляє їздити на прогулянку на велосипеді, але каже, що в місті до велосипедистів не звикли ані автомобілісти, ані пішоходи. А спеціально облаштовані місця можна порахувати на пальцях однієї руки.
– Я містом стараюся не дуже їздити, тому що нічого не продумано, а те що є, мабуть, зроблене лише для галочки, або спонтанно, – каже чоловік. – Місто не дуже зручне, тому що велодоріжок практично немає, а проїжджа частина чи тротуари традиційно в ямах.
Велоінфраструктури не вистачає, зокрема і доріжок, що мали б з’єднувати житлові масиви. У парках є кілька велодоріжок, якими користуються пішоходи.
– Не вистачає велостоянок, прокатів велосипедів, – пояснює тернополянин.
Солідарні з чоловіком і читачі «20 хвилин». 20 квітня ми розмістили опитування у соцмережах, у якому запитали про зручність велоінфраструктури в Тернополі. Ось що відповіли місцеві.
Олена Чупровська
– Інфраструктури фактично немає, а на тих доріжках, що є, неможливо їздити. Наприклад, по дорозі на Дальній пляж. Там кожні 50 метрів треба зупинитися і злізти з велосипеда, щоб перевести його через бордюр.
Назарій Хамуляк
– Велоінфраструктури немає, окрім вже добре стертої розмітки від "Надставної церкви" і до "Циганки"!
Ron Lov
– У парках, що ближче до центру ще де-не-де є шматки тої “інфраструктури”, а на окраїнах міста нема, не було і вже не буде через хаотичну ущільнюючу забудову будинками і торговими центрами.
Влад Коробко
– Шматки розкиданих ділянок «велодоріжок» не є інфраструктурою. Ну і відношення пішоходів до вищесказаних «велотрас». «Пішохід завжди правий», або «Я ж мама» з дитиною створюють «чудові» умови для велопрогулянок.
Kostantin Kovalok
– Вона частково є тільки в парках, але там і так безпечно їздити. Це як робити процедуру проти облисіння, коли в пацієнта сильна кровотеча.
Ми перевірили, у якому стані велодоріжки вздовж Ставу та в парку «Топільче». Зауважимо, що навіть не у всіх парках вони є, не кажучи вже про велодоріжки на різних масивах міста.
Так, біля Ставу біла фарба, що розмежовує дорогу для пішоходів та велосипедистів, уже здирається. Ближче до Надставної церкви її стан ліпший. А от позначення у вигляді велосипеда на доріжках все ще мають добрий вигляд і зустрічаються через кожні 50 метрів.
У парку «Топільче» велодоріжки розмічені іншим кольором бруківки. Це зручно і більш помітно. Крім того, тут також намалювали знак велосипеда, аби пішоходи розуміли, для кого ця доріжка.
А от в парку «Здоров’я» ситуація гірша, адже розмітки на пішохідних зонах тут немає. Ділянка дороги виділена іншим кольором, але без жодної розмітки.
Та ви можете обрати і довший маршрут навіть за межами Тернополя.
Детальніше про це:
Куди можна поїхати на велосипеді на Тернопільщині. Маршрути для новачків та професіоналів (КАРТИ)
У 2019-му в місті обіцяли влаштувати велопрокат. "Близько півтори сотні велосипедів можна буде незабаром брати в оренду в Тернополі. Користуватись ними можна буде за системою bike sharing. Це коли береш транспорт в одній "точці", а залишаєш в іншій". Обіцяли, але проєкт досі не втілили в реальність.
Якщо у вас нема велосипеда, але ви дуже хочете покататися, ми дізналися про реальну оренду двоколісників. Обдзвонили 10 магазинів.
У Тернополі знайшли лише один пункт прокату велосипедів на проспекті Злуки, 33. Але і там поки не можуть задовольнити бажання усіх охочих. Адже велосипедів просто не вистачає.
Підприємець Віталій, який і є власником велопрокату розповів, що має лише п’ять велосипедів.
– Раніше мав вісім, але в справному вигляді поки лише чотири. Один зараз ремонтують. Перед початком сезону я всі відніс до майстра, або той оглянув та полагодив, якщо це потрібно, – каже підприємець.
Вартість оренди на день становить 150 гривень. Якщо бажаєте орендувати на годину-дві, варто попередньо це обговорити. Та частіше за все тернополяни беруть велосипеди саме на день. До того ж, як пояснив пан Віталій з власного досвіду, здавати велосипеди погодинно невигідно.
– Розумієте, погодинно невигідно здавати хоча б тому, що я маю небагато велосипедів. Здам три на годину, а до мене прийде чоловік, який хоче орендувати їх на день і забрати всі, – продовжує він.
Залежно від велосипеда, який ви обрали, потрібно буде лишити різну суму завдатку – тисячу чи дві тисячі гривень, які вам потім повернуть. Пан Віталій пояснює, це гарантія того, що людина поверне велосипед, а не візьме і зникне.
– Можна лишити якийсь документ, – додає підприємець. – Але законом заборонено лишати паспорт, тому можна залишити студентський чи посвідчення водія абощо. У мене поки крадіжок велосипедів не було, але в моїх знайомих, які раніше здавали велосипеди, такі випадки були.
Компенсація пошкоджень транспортного засобу, коли ви берете його в оренду, залежить від конкретних обставин.
– Я все розумію, можна пробити колесо, чи воно може просто спустити, це поломки, які не потребують фінансових вливань і відремонтувати їх неважко. Але якщо людина взяла велосипед, стрибала ним через бордюри і погнула колесо, чи щось відламала, потрібно компенсувати вартість ремонту, – каже співрозмовник.
Дитячих велосипедів в оренду немає, ті, що є, підійдуть як чоловікам, так і жінкам. Як зауважив журналіст "20 хвилин", усі вони середнього цінового класу.
Читайте також:
Береш велосипед в одному кінці міста, залишаєш в іншому: в Тернополі з'явиться велопрокат
А ви любите їздити на велосипеді? Як вам велоінфраструктура міста? Можливо, знаєте місця, де можна ще взяти транспорт в оренду. Пишіть у коментарях.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Бо класний кадр вийшов)
І так, я як водій, не поважаю велосипедистів , які в сутінках чи в темну пору доби не вдягають на себе світловідбивний одяг або його елементи, бо це така ж не повага до водіїв.
Повага до велосипедистів у мене зразу неймовірно виросла.