Аварія з автобусом у Польщі – півроку потому. Ми дізнались, що з водіями і чи позбавили ліцензії перевізника

Аварія з автобусом у Польщі – півроку потому. Ми дізнались, що з водіями і чи позбавили ліцензії перевізника
  • Один з водіїв вже одужав та після лікування повернувся на роботу. Що з тим, котрий в момент зіткнення був за кермом?
  • Тернопільського перевізника після ДТП у Польщі двічі позапланово перевіряли. Які порушення виявили і чи змінились відтоді відгуки пасажирів?

Близько трьох десятків травмованих, п’ятеро загиблих, серед яких тернополянин. Ще один наш земляк невдовзі помер у лікарні. І ще одного, який отримав травми в ДТП, перевезли додому – доліковуватись. І перевізник, в бік якого було чимало претензій з боку пасажирів, причому не лише за цей рейс.

Після жахливої автотрощі у Польщі, де розбився автобус тернопільського перевізника, минуло понад півроку. Де водії і що з ними? Чи позбавили ліцензії перевізника? І чи передали вже справу до суду, дізнавались журналісти «20 хвилин».  

Нагадаємо, автобус сполученням Познань - Херсон, в якому перебували 57 осіб, у тому числі двоє водіїв, перекинувся, з'їжджаючи з автомагістралі A4 до пункту обслуговування пасажирів Кашице. Аварія сталась в ніч на 6 березня. Унаслідок катастрофи п’ятеро осіб загинули на місці, 35 потрапили до лікарень. Ще один наш земляк з Борщівщини помер згодом у лікарні.

Відео дня

Детальніше читайте У Польщі автобус на тернопільських номерах потрапив у ДТП, є загиблі
Ввечері того ж дня за сприяння консулів 24 особи, які їхали в цьому автобусі, відправлено до України. Двоє осіб повернулися до своїх сімей у Кракові та Жешуві.

І перевізник, і обидва водія, які потрапили у жахливу ДТП — тернополяни. Один з водіїв, 35-річний  Степан, після допиту польськими поліцейськими, вже приїхав до Тернополя. Чоловік, за інформацією управління Держпраці в області, спочатку був на лікарняному, а зараз вийшов на роботу.

Польська прокуратура вже висунула обвинувачення водію, 48-річному тернополянину Володимиру К. (ми не називаємо прізвища водія, доки не буде рішення суду, повні дані є в редакції – прим. авт.), у ненавмисному скоєнні аварії на наземному транспорті - йому загрожує до восьми років ув’язнення.  Про це повідомила заступниця окружного прокурора у Перемишлі Беата Стажецька, передає Укрінформ із посиланням на Dziennik Gazeta Prawna.

До перевізника з Тернополя теж було чимало претензій. А сайти з відгуками як про міжнародні, так і в межах України перевезення, кишіли обурливими коментарями. Тоді Укртрансбезпека погрожувала перевірками підприємства і навіть ймовірним позбавленням ліцензії.

Після аварії минуло понад півроку. Ми дізнались, що з обома водіями, чи завершили розслідування у справі ДТП в Польщі, і де зараз водій, який був за кермом в момент, коли сталась ДТП за участю автобуса. А також дізнались, що з перевірками перевізника. І чи не нарікають вже пасажири у коментарях на роботу тернопільського підприємця на сайтах перевезення пасажирів?

  • Водій, Степан К., який не перебував в момент аварії за кермом автобуса, мав перелом ноги, — повідомив начальник управління Держпраці в області Віталій Мариновський. — І після повернення додому лікувався. Ми склали тимчасовий акт непрацездатності і направили його до фонду соцстраху для виплати за лікарняним. Адже людина, коли сталась ДТП, була на роботі.

Водія у Польщі взяла на поруки релігійна громада

Пан Степан вже вийшов на роботу. Гроші за лікарняним, за нашою інформацією, йому ще не виплатили.  

Про відшкодування за лікарняним і другому водієві, 48-річному Володимиру К.  поки не йдеться, хоча чоловік теж отримав травми. Причому вони були серйознішими, аніж у Степана К. Це питання вирішуватимуть, коли завершиться розслідування і суд винесе рішення у справі ДТП.  

Справа до суду ще не пішла, адже триває розслідування. Володимира К. взяла на поруки релігійна громада у Польщі, тому він поки чекає за завершення розслідування і рішення суду.

Водію інкримінують ненавмисне доведення до катастрофи у наземному русі. Йому загрожує до 8 років позбавлення волі. Прокуратура наклала заборону на його виїзд із Польщі. Він також зобов’язаний перебувати на контролі в поліції.

Водій, який був за кермом, після аварії перебував у важкому стані. Він має великий водійський стаж. На міжнародних перевезеннях працював понад 3 роки. Автобус був справний. Це підтвердив і технічний огляд перед рейсом.

За словами Стажецької, найімовірнішою є версія, що 48-річний водій Володимир К., який був за кермом автобуса, намагався повернути праворуч до місця обслуговування подорожуючих (MOP Kaszyce), але швидкість руху була занадто високою. Вона зауважила, що автобус рухався по автомагістралі зі швидкістю 95 км/год та різко - за чотири секунди - загальмував до 45 км/год.

  • Хоча він їхав зі швидкістю, яка дозволена на автомагістралі, вона була невідповідною до початку маневру повороту вправо”, — пояснила представниця прокуратури.

Прокурор додала, що під час першого допиту в лікарні водій не зміг однозначно сказати, чи визнає свою провину. Він повідомив, шо не пам’ятає обставин події та відмовився давати свідчення, посилаючись на поганий емоційний стан. Йому заборонено виїжджати за межі Польщі, прокуратура вилучила у нього закордонний паспорт і зобов’язала щодня перебувати на контролі в поліції.

У перевізника провели дві позапланові перевірки

  • Після аварії у перевізника було проведено дві позапланові перевірки, — повідомив начальник управління Укртрансбезпеки Ігор Табака. — Після проведення першої нашою інстанцією, йому дали час на усунення виявлених недоліків.

Другу перевірку проводила Укртансбезпеки України. Столичні інспектори також виявили недоліки, проте місцевим управлінцям про них не повідомляли. Перевізнику знову дали час на усунення. Невдовзі він письмово на адресу інстанції має надіслати звіт про усунення недоліків. Після цього його перевірять, чи справді він все виправив. На кону призупинення чи анулювання ліцензії на перевезення, про це рішення, за результатами перевірок, прийматиме Київ.

  • Всі недоліки, які виявили під час першої перевірки, ми не можемо назвати, однак зазначу, що серед них було недотримання водіями режиму роботи і відпочинку, — каже Ігор Табака. — Даний перевізник перебуває на контролі в Укртрансбезпеці України.

Коли проводять подібні перевірки, у перевізника перевіряють дозвільну документацію, документи водіїв, чи проводили навчання та інструктажі для них, технічний стан транспорту, чи дійсні меддовідки працівників та чимало іншого.

Про результати перевірок і щодо ліцензії тернопільському перевізнику Тарасу Стецику обіцяють повідомити згодом.

Ми намагались поспілкуватись із паном Стециком. Кілька днів дзвонили за номерами телефонів, які нам надали знайомі чоловіка. Однак вони були поза зоною. Тоді ми зв’язались з диспетчером підприємства за номерами, вказаними у довідці.

На тому боці спочатку увімкнувся автомат та прозвучало попередження, що нашу розмову записують для покращення якості надання послуг. Врешті ми попросили оператора зв’язати нас з Тарасом Стециком. Та відповіла, що його не буде до кінця місяця і зв’язати з ним не може. Ми озвучили диспетчеру всі питання, відповіді і коментарі на які хотіли почути. Та запевнила, що передасть їх «старшим», записала телефон журналістки і запевнила, що з нами зв’яжуться. Наразі, на жаль, журналістці так ніхто і не передзвонив.

Ось питання, які ми хотіли задати Тарасу Стецику:

  • Чи відомо вам про стан розслідування та на якому етапі воно перебуває?
  • Чи відомі умови, де і як утримують зараз водія, який скоїв ДТП?   
  • Результати перевірок Укртрансбезпеки – які виявили недоліки і чи усунули вже їх?
  • Відгуки на сайтах перевезень пасажирів – зокрема, йдеться про автобуси. Вони не покращали, а подекуди й погіршали. Чи хтось реагує на це, зв’язується з пасажирами, які скаржились. Можливо, комусь компенсували вартість проїзду чи шкоду? Чи виправили ситуацію бодай за кількома скаргами, аби не допускати нарікань і порушень прав пасажирів в подальшому?

Ми готові вислухати Тараса Стецика та опублікувати і його позицію, щойно він погодиться надати відповіді на наші питання.

На онлайн-сервісі з пошуку і придбання квитків на автобус Busfor, зазначається, що перевізник "Стецик Тарас Володимирович" ФОП здійснює рейси у 54 міжнародних напрямках у країні. 

На перевізника останнім роками Укртрансбезпека складала акти – вони стосувались порушення транспортного законодавства, порушень режиму роботи і відпочинку, відсутній перелік документів для перевірки.

Автобус перед рейсом пройшов технічний огляд, і за це відповідатиме механік. Водії пройшли огляд медика. Принаймні про це є документальне підтвердження. Наскільки воно відповідатиме реальній картині — перевірятимуть в Укртрансбезпеці.

Які відгуки на сайтах про перевізника?

На сайті з відгуками про перевізників одразу після аварії ми знайшли сотні скарг від пасажирів на жахливі умови, хамство і відсутність компенсації за скасування рейсів.

Про перевізника написано чимало негативних відгуків на сайті Infobus, а його рейтинг на ресурсі становить 2,44 з п'яти зірок. Судячи з відгуків, найбільше люди скаржилися на погані умови перевезення і обслуговування, раптові скасування рейсів без компенсації грошей за квитки та хамське ставлення з боку водіїв.

Погані відгуки на перевізника почали з'являтися на сайті Infobus ще від 2018 року. Адміністрація сайту вибірково відповідала на скарги, приносячи вибачення за погані умови і хамство водіїв. 

«20 хвилин» перевірили на двох сайтах, https://www.otzyvua.net/ та https://infobus.eu, чи змінились відгуки на роботу перевізника. Тим паче, коли його двічі перевіряли.

DMYTRO, який їхав за маршрутом «Хмельницкий – Пардубице», залишив відгук 12 вересня.

— Мав необережність купить квиток через Infobus на автобус перевізника ФОП Стецик, маршрутом Харків-Плзень, їхав 04.09 з Хмельницького до Пардубіце, водії, що везли з України до Чехії — це просто два неад…квата, людей висаджували невідомо де, за декілька кілометрів від вокзалів, на зупинках стояли годинами невідомо чого і навіщо, — написав у відгуку пасажир Дмитро. — У Брно взагалі першій водії сказав, що стоїмо 10 хвилин і невідомо де подівся. Другий нічого не знає, бо їде перший раз. Простояли більше години, на дворі ніч, люди, не знаючи, чи їх повезуть далі, змушені були йти до хостела.

Ще один коментатор, який залишив відгук 6 вересня, не радив нікому цього перевізника, навіть ворогу. Мовляв, даремно згубив нерви та час.За все своє життя ще так не їхав.

Коментар DENYS, датований серпнем, стосувався маршруту «Ченстохова – Львів».

— Неадекватний водій, користувався нецензурною лексикою, підняв на мене руку і спілкувався виключно зневажливим тоном до мене та до інших пасажирів, — написав пасажир Денис. — Його агресивна поведінка була викликана двома питаннями, які стосувалися багажу та рейсу. Було щире бажання викликати поліцію, коли після прибуття до Львова водій обізвав мою матір і спробував мене вдарити. При цьому його напарник стояв осторонь і не вмішувався. Автобус запізнився як на місце посадки, на так і на місце прибуття. Автобус гарний, ціна адекватна, але водій зіпсував враження про поїздку.

Ми відшукали чи не єдиний позитивний відгук на кілька сторінок на обох сайтах. Вікторія їхала за маршрутом «Вінниця – Кривий Ріг», а відгук залишила 19 липня 2021 р. 

  • Автобус такий комфортний, чисто всюди, водії ввічливі, добрі. Приємно їздити, — написала пасажирка.

Це, на жаль, був єдиний позитивний відгук про перевізника, який ми знайшли на двох сайтах. Решта, а їх близько сотні за останні півроку, під рубрикою «жахливий перевізник», «найгірша поїздка» та «нікому не рекомендую».

Читайте також

Серед загиблих пасажирів автобуса в Польщі – 28-річний тернополянин Віктор. Що кажуть у консульстві?

У Віктора, який загинув у ДТП в Польщі, залишився трирічний син. Чоловік важко працював та любив життя

Сергію Ухману, який потрапив у ДТП в Польщі, необхідна допомога на лікування

За нього молилося все село на Тернопільщині. Помер ще один пасажир автобуса, який розбився у Польщі

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Volodymyr Rytvinskyi

    Ніц котрекно(

keyboard_arrow_up