На дороги Тернопільщини у боротьбі з негодою від початку зимового періоду витратили понад 25тисяч тонн протиожеледної суміші.
За якістю матеріалів та правильністю співвідношення вмісту компонентів суміші солі та піску слідкують у лабораторії, яка діє при Службі автомобільних доріг у Тернопільській області.
- Пробу протиожеледної суміші розводимо дистильованою водою, перемішуємо і пропускаємо через фільтр, - розповів про процес перевірки начальник лабораторії Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Олександр Кошовий. - Через деякий час у фільтрі залишається пісок, а вода з сіллю потрапить у посудину. Далі випаровуємо воду і визначаємо скільки ж солі є у суміші.
Чим нижча температура повітря, тим більша частка солі повинна бути у протиожеледній суміші. Зазвичай при цьогорічних температурах шляховики використовують співвідношення піску та солі, як 2 до 1, або 3 до 1.
Як вдалось нам дізнатись, працівники лабораторії без попереджень виїжджають на місця та забирають проби сумішей на відповідність. Від початку зимового періоду зафіксували лише два випадки, коли сипали соляною сумішшю – без піску. Однак, стверджують дорожники, в тих випадках «економія піску» була виправданою. Йдеться про погоду, коли йде дощ при температурі «мінус». Тоді соляна суміш дієвіша у боротьбі з ожеледдю.
Довідка
Лабораторія розташована у приміщенні Служби доріг і функціонує з грудня 2010 року. Лабораторія атестована органом з добровільної сертифікації ДП «Дорцентр» на право проведення випробувань №СА.ОДС.044.14-14.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 3 від 15 січня 2025
Читати номер
David Starr