Часто водії вважають, що в мороз автомобіль потрібно прогрівати: чим довше — тим краще. Обгрунтовують таке рішення тим, що холодний двигун зношується сильніше. Однак автомобільні експерти іншої думки.
Між водіями часто виникає дискусія: гріти чи не гріти автомобіль взимку. Деякі власники авто прогрівають автомобіль поки стрілка термодатчика не почне показувати температуру в 80-90 градусів. Мовляв, лише при робочій температурі мотор буде видавати заявлену потужність і витрати палива будуть мінімальними. Проте найголовніший аргумент водіїв, які довго прогрівають авто — холодний двигун зношується сильніше.
Сучасні авто виготовленні таким чином, що особливо їх прогрівати не потрібно, розповідає керівник СТО Назар Гриців. Водій завів авто, лампочка тиску масла потухла і водій може без проблем їхати.
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити ЗИМ в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
— У старших автомобілях, аби не було надлишкового стирання поршнів, таки потрібно деякий час, тим паче у зимовий період, прогрівати авто, — продовжує фахівець. — Прогрівати мотор потрібно щонайменше до 30-40 градусів, аж після цього можна їхати.
Багато чого ще залежить від навантаження, яке дає водій на мотор, зауважує співрозмовник. Тобто, якщо водій не дає сильного навантаження на мотор,то можна одразу ж їхати. Тоді авто прогріється у процесі їзди.
— Скільки часу прогрівати власний автомобіль вирішує сам водій, — зауважує Назар Гриців. — Якщо водій хоче їздити ним довго, то бажано автомобілем з холодним двигуном не їхати.
Щодо часу прогрівання авто, то фахівець каже, що все залежить від температури навколишнього середовища. До прикладу, якщо на вулиці -20С, то авто потрібно прогрівати щонайменше 10 хвилин, але якщо на вулиці -2С, то і п’яти хвилин вистачає.
Є й інше бачення фахівців, зокрема автомайстер Микола Левчук розповідає, що ще за часів Радянського Союзу у журналі ”За рулем” також стаття була присвячена цій проблематиці. Найкраще завести автомобіль і на першій передачі помаленько їхати, щоб масло в коробці також прогрівалося і вона рівномірно набирала температуру. Категорично не можна гріти авто, коли воно стоїть на місці і потім їхати ним, наче воно повністю прогріте. Після такого перше, що “летить” — коробка передач, оскільки мотор нагрітий, а коробка передач холодна.
Такої ж думки відомий український автогонщик, автомобільний та автоспортивний журналіст Олексій Мочанов.
— Автомобіль категорично не можна довго гріти, тим паче 5-10 хвилин на стоянці, коли він не рухається, — коментує Олексій Мочанов для "20 хвилин". — Якщо це зима, то водію доцільно завести авто і протягом двох хвилин, поки він зчищає сніг, нехай авто попрацює, не більше. Цих дві хвилини в принципі достатньо, аби розпочати рух. І вже за кілька кілометрів стрілка терморегулятора почне показувати робочу температуру авто.
Коли водій прогріває авто на стоянці, він прогріває лише двигун і салон, не більше, продовжує пан Мочанов. У водіїв часто складається оманливе враження, наче авто добре прогрілося. Проте якщо автомобіль стояв на морозі, то він весь замерз.
— Скільки б авто на стоянці не гріли, всеодно коробка, ступиці, редуктори, мости та гума залишаться холодні, — зауважує співрозмовник. — І якщо водій протягом 10 хвилин прогрівав авто на стоянці чи під вікнами житлового будинку, єдине, що водій зробив - вихлопними газами забруднив повітря. І навіть якщо на вулиці -20С, то гріти авто таким чином категорично заборонено.
Водію доцільно завести авто на 1,5-2 хв після чого потрібно зразу ж на першій-другій передачі проїхати кілька кварталів, не перевищуючи 2-2,5 тис обертів двигуна авто.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер