11-річна Настя у реанімації, на жаль, позитивних змін немає – дитина дуже «важка». Стан її братика Сашка стабільний, кажуть лікарі. Тернополяни нарікають на відсутність розмітки, мовляв, тому й трапилась аварія. У дорожників своя правда – вони запевняють, що ремонт ще не завершений і знаки, які повідомляють про це – на місці. А патрульні оприлюднили статистику ДТП за участю дітей та наголошують про необхідність перевезення дітей за допомогою автокрісел і бестерів. І справа зовсім не у штрафах – а, передусім, йдеться про безпеку і життя малих пасажирів.
Нагадаємо, аварія, в якій серйозно травмувались двоє дітей, трапилась 22 листопада, близько 15.00. На автодорозі М-19, неподалік повороту на село Мишковичі Тернопільського району, перекинувся автомобіль PEUGEOT 308. На місце аварії виїжджала слідчо-оперативна група.
За попередньою інформацією, водійка транспортного засобу не впоралася з керуванням, зачепила колесами узбіччя і як результат - злетіла з дороги, а транспорт перекинувся. На момент нещастя в салоні були діти. Брат з сестрою отримали важкі травми, оскільки жоден не був ні в кріслі, ні в бустері. Мама від госпіталізації відмовилася. Жінка перебуває у лікарні поруч з дітьми.
Стан 11-річної Насті вкрай важкий – у неї політравма. Її 9-річний братик Саша – в хірургії. У хлопчика серйозний перелом ноги і закрито черепно-мозкова травма. Його стан медики оцінюють як задовільний.
На жаль, за останню добу дива не сталось і стан дівчинки не покращився – попри всі старання медиків, які борються за її життя. Жодних прогнозів щодо стану дівчинки, яка постраждала в ДТП 22 листопада, медики не дають. Запевняють, що роблять все можливе, аби врятувати їй життя – і це зараз головне.
У коментарях та соцмережах знайомі родини просять молитви за дівчинку.
Мамі дітей, яка була того дня за кермом і теж травмувалась, але від госпіталізації відмовилась, 38 років. Чи давно жінка за кермом і куди їхала з дітьми – поки невідомо. Грунтовних свідчень щодо подій, які передували аварії, поліція у неї ще не брала, адже жінка весь час біля дітей. Родина проживає у Тернополі, на Новому світі.
Аварія трапилась на щойно відремонтованій дорозі. Там «чотирирядка», асфальтне покриття ідеальне. Читачі у коментарях нарікають, що ремонт асфальту провели, а дорожню розмітку не нанесли. І коли темніє чи туман, абсолютно не видно, куди їхати.
У Службі автодоріг в області запевняють: розмітку нанесуть, щойно завершать ремонт.
Ремонт дороги М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече триває, запевняють дорожники.
Роботи тривають, дорога не введена у експлуатацію, а, відповідно, дія дорожніх знаків не скасована. Дорожники нагадують: згідно з Правилами дорожнього руху, дорожні знаки мають перевагу перед дорожньою розміткою.
Покарання за перевезення дітей в авто без крісла чи іншого спецзасобу діє від 20 листопада 2019 р. За порушення передбачений штраф. Якщо зупинять вперше – 510 грн, вдруге – 850 грн.
Кілька водіїв вже отримали постанову, кажуть у патрульній поліції. Але наголошують: не страх отримати штраф має примусити батьків встановити в авто спецзасоби. Йдеться, передусім, про здоров’я малюків та їхнє життя.
Умисне водіїв не карають. Намагаються превентивно донести інформацію, наскільки крісла і бустері важливі для безпеки їхніх діток.
Правоохоронці переконують, що саме автокрісло зменшує ризики під час ДТП. У разі серйозних ДТП воно запобігає фатальним наслідкам в 55%. Крісла зменшують серйозність травм на 80%.
Від початку 2020 року на дорогах Тернопільщини трапилися 68 ДТП за участю дітей. В цих аваріях травмувались 74 дитини.
Дитячe автомобільнe крісло виконує дві основні функції: забeзпeчує дитині максимальний рівeнь комфорту під час поїздки і бeзпeку при eкстрeному гальмуванні, різкому манeвруванні або аварії. Тому у поліції вкотре нагадують: автокрісло або ж бустер – це, перш за все, безпека дитини чи дітей, і нехтувати цим – не можна.
✔ зріст яких менш як 145 см або тих, що не досягли 12-річного віку у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу;
✔ на передньому сидінні легкового автомобіля — без використання зазначених спеціальних засобів;
✔ на задньому сидінні мотоцикла та мопеда;
✔ до 16-річного віку — в кузові будь-якого вантажного автомобіля;
✔ організовані групи дітей у темну пору доби.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер
2) відділ Безпеки Доронього руху НПУ в Тернопільській області - керівник Петрук
ПИТАЙТЕ В ЦИХ ПАНІВ ЧИ ЇМ СПИТЬСЯ ДОБРЕ В НОЧІ !!! ЧИ НЕ СНЯТЬСЯ ЧАСОМ КОШМАРИ ЗА ПОКАЛІЧИНІ ЖИТТЯ ТА ДОЛІ !!!