Цього разу це було спільне зібрання двох комісій: транспортної та бюджетної. На початку засідання керівник ТОВ "Менс-авто" Андрій Намака від імені перевізників вибачився за те, що на друге засідання комісії 7 листопада, яке розпочалось о 16.00, вони не прийшли. Перевізник пояснив, що це не був прояв неповаги до депутатів, а причина в тому, що у них були довгі перемовини із АЗС стосовно того чи дадуть їм пальне у борг, чи ні. Тому вони не фізично не могли встигнути на комісію і вибачились за це.
- Друге наше звернення до депутатів бюджетної комісії: прохання врахувати недофінансування по втратах за пільгові перевезення за жовтень в розмірі півтора мільйона гривень, - каже Андрій Намак. - Відсутність коштів на листопад-грудень, це по три мільйони на кожен місяць. І прохання перевізників: під час розгляду бюджету на наступний рік запрограмувати близько сорока мільйонів на компенсацію пільгових перевезень. Щоб ви розуміли це буде тільки 66 відсотків від потреби у зв'язку з тим, що є різниця у вартості тарифів. Якщо тариф шість гривень по картці згідно з рішенням виконкому, то компенсація за пільговика - чотири гривні.
Проте перевізники розуміють, що бюджет не гумовий і в разі відсутності коштів, то просять депутатів цих двох комісій порахувати скільки коштів зможуть виділити і на основі цих коштів ввести обмеження на перевезення пільговиків або в разових поїздках, або обмежити їх в часі.
- Вчора була мова про те, що створюється комісія по розгляду тарифів, вивченню прозорості, - продовжує пан Намака. - Є звернення від перевізників такого плану: оскільки держава делегувала на місця утворення тарифів на перевезення, то просимо зробити максимально просту формулу, щоб і населення розуміло, як утворюється тариф. На нашу суб'єктивну думку, потрібно прив'язати вартість проїзду до літра пального і при подорожчанні дизельного палива, припустимо, на гривню, і протягом двох тижнів ціна на нього не змінюється додавати до тарифу 25 копійок. Оскільки, у нас електронні квитки, то це буде зробити просто. Щоб не збурювати людей значними "скачками" вартості тарифу та перевізників.
Перевізники зазначали, що розуміють, що скоро вибори. І, якщо ціни на пальне знову зростуть, то навряд чи хтось у передвиборчий період візьме на себе сміливість підняти тариф на проїзд.
Ще перевізники просили комісії розглянути можливість, щоб школярі постійно платили за проїзд 50% від вартості проїзду, а не лише у навчальний період.
- В робочі дні ми їх перевозимо за половину вартості, а у вихідні вони платять повну вартість, - каже Андрій Намака. - Є багато скарг від тернополян, бо, все таки, діти їздять на секції і під час канікул. Тому звертаємось з такою пропозицією.
Після цього присутні депутати, чиновники, перевізники та активісти висловлювали свої думки щодо вирішення транспортної комісії. Розпочали представники комісій із читання договору з перевізників. Начальника управління транспорту Ігоря Мединського попросили, щоб, у разі повторення ситуації з перевізниками, коли вони без попередження не виїхали на маршрути, згідно з цим договором, він писав акти про ці порушення.
Щодо тарифів, які виконком прийняв 30 жовтня, а 5 листопада через протест тернополян скасував, то як їх розраховували пояснила начальник управління економіки, промисловості та праці Тетяна Корчак.
- Математика штука вперта. Два плюс два це чотири і при будь-яких політичних амбіціях не було три чи дев'ять, - каже пані Корчак. - Ви всі забуваєте, що тариф розрахований на три елементи: шість, сім і дев'ять. А ажіотаж навколо дев'ятки. Але дев'ятку зробили для того, щоб вивести готівку. Тариф шість гривень порахований з урахуванням планових показників перевезення, планової кількості кілометражу, планового використання шин, амортизації та ремонту. Якщо говорити про методику, то чітко прописано, що ми повинні міняти тариф у випадку зміни вартості палива більше, ніж на десять відсотків. Коли ми рахували тариф у вересні 2017-ого року, то паливо було по 26 гривень. Сьогодні у тариф ми забили паливо по 29 гривень 49 копійок. Ріст в шістнадцять відсотків. Поки ми торгуємось і сперечаємось який тариф має бути, середня вартість дизельного палива в області 32 гривні 52 копійки. Ще трішки пограємось і ті тарифи, які ми пропонуємо перевізникам - 6 і 7 гривень, будуть неактуальними.
Йшлось не лише про тарифи, а й про відслідковування пасажиропотоку та якості послуг, які надають перевізники.
- В процесі спільного засідання двох комісій ми дійшли до наступного: зараз кризова ситуація практично знята, перевізники працюють на маршрутах у звичайному режимі згідно з тарифами, які діяли до підняття, - підсумував голова постійної комісії міської ради з питань бюджету та фінансів Михайло Ібрагімов. - Зараз працює незалежна аудиторська компанія, яка проводить аналіз аудит тих тарифів, які були подані. Тобто підвищених тарифів і на вівторок-середу повинне бути заключення. І на його підставі ми вийдемо до прийняття рішення.
Як голова бюджетної комісії пан Ібрагімов розуміє, що в бюджеті потрібно шукати відповідні компенсації за пільговиків для перевізників і депутати готові це робити. Однак є ряд витрат, зокрема по заборгованості зарплат, тому вони шукатимуть компроміс.
- Він полягає в тому, що ми повинні знайти той тариф, який дозволить перевізникам нормально працювати, а громадянам отримувати якісні послуги. І, щоб цей тариф громада сприйняла, - зазначив пан Ібрагімов. Про те, яким буде тариф на проїзд, поки не можемо сказати, оскільки є багато звернень від громадян, громадських активістів, які стверджують, що у розрахунках тарифів, які спершу прийняли, а потім відмінили, є ряд порушень.
Якщо підтвердиться, що ці порушення є, то причетні до цього особи повинні піти у відставку, каже пані Ібрагімов. Якщо ні, то комісії повинні вирішувати проблему: врегульовувати цей тариф та знаходити кошти в бюджеті.
- Є ще один момент: вчора десь прозвучала думка громадськості, вони підраховували тариф десь в межах 6,70, - додає голова постійної комісії міської ради з питань транспорту Івань Зінь. - І була репліка, не знаю чи вона точна, що вони рахували "соляру" по 23 гривні, а сьогодні ми чули об'єктивну цифру по скільки заправляють пальне, яка більша і ми можемо це перевірити.
Але поки комісії не роблять жодних висновків і чекають заключення незалежної аудиторської фірми.
До вашої уваги пряма трансляція засідання.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Piter Savka
Діонісій
Віка
а Надала що каже: https://youtu.be/k_Aaar8kjgk
andriy-c andre