Вранці, 25 вересня, на зупинці В. Великого ніде було стати, бо люди чекали на маршрутки. За 20 хвилин приїхала одна 18-ка, а водій 19-ї маршрутки просто проїхав повз, бо вона і так була набита. Люди обурювалися, чому немає транспорту і як їм вчасно добиратись на роботу та навчання.
Проблема в тому, як пояснив начальник управління транспорту, комунікацій та зв'язку міської ради Ігор Мединський, що не вистачає транспорту та водіїв.
- Транспорт ламається, перевізники не мають обігових коштів на ремонт, - каже пан Мединський. - І водії розраховуються, бо їм не мають чим платити зарплати. Є і ті, які залишились ще на роботі, але вже, так би мовити, сидять на валізах і чекають, коли їм подзвонять і скажуть, що є робота за кордоном.
В січні 2018-ого року міська рада особливо активно почала говорити про створення єдиної муніципальної транспортної компанії Тернополя. Тоді водії маршруток страйкували через запровадження електронного квитка. Йшлось і про звільнення водіїв, і про розірвання угод з перевізниками. У серпні в міській раді коментували, що працюють над закупівлею нового транспорту. А поки в місті є чотири низькопідлогових автобусів. Над цим питанням продовжують працювати і далі, але, як кажуть в управлінні, на це потрібен і час, і величезні кошти, які зараз ніде взяти.
- Бо держава скинула виплату зарплат лікарів, вчителів, отримання шкіл на місцевий бюджет, - каже пан Мединський. - І на все коштів не вистачає. Але думаю, що ситуація зміниться і питання з муніципальним транспортом вирішимо позитивно.
А поки створюють єдину муніципальну транспортну компанію, перевізники вважають, що ситуацію виправить зміна тарифу.
- Ситуація така: якщо зміни тарифу не буде, чи ще потягнемо з цим питанням, то може залишитись лише половина тролейбусів з водіями і половина маршруток з водіями, - каже пан Мединський.
У вересні 2018-ого в КП "Тернопільелектротранс" уже говорили про збільшення тарифу на проїзд в тролейбусі до 6 грн. Як 25 вересня повідомив начальник управління транспорту, йдеться і про маршрутки.
- Є проект, що вартість проїзду в тролейбусах має бути п'ять гривень при безготівковому розрахунку та шість гривень готівкою, - каже Ігор Мединський. - А в маршрутках шість та сім гривень відповідно.
На сайті міської ради серед проектів рішень виконавчого комітету за 2018 рік є документ "Доповнення до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік". Опублікований 14 серпня 2018-ого року.
Проект називається "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним та електричним транспортом в м. Тернополі". В колонці "Обґрунтування необхідності прийняття" йдеться про приведення у відповідність тарифів до економічно обґрунтованих витрат та для створення максимально комфортних умов оплати послуг громадського транспорту.
За словами пана Мединського, проект на розгляд виконавчого комітету мають виносити у середу, 26 вересня.
Зазначимо, що у порядку денному засідання виконкому, який уже опублікували на сайті міської ради, такого питання немає, але чимало питань на розгляд додають під час засідання.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 18 від 30 квітня 2025
Читати номер