У місті курсує три види громадського транспорту – нові низькопідлогові автобуси, які місто закупляє за кордоном, тролейбуси та «старі добрі» маршрутки. Багато людей скаржаться як на маршрутки, так і на водіїв, які не завжди видають квитки.
Розпочали ми на зупинці «Філармонія». Там ми сіли до маршрутки №16.
Перше, що кидається в очі – численна реклама, якою обліплена маршрутка як зовні, так і всередині.
Обшивка на деяких сидіннях вже подерта, видно пожовклий поролон. Вона вже стара. Фарба на поручнях в багатьох місцях вже стерта.
Під сидінням біля водія ми побачили вогнегасник, а на поручні біля передніх дверей незвичне пристосування – гумовий джут з гачком. Можливо він потрібен для того, щоб «перекрити» прохід на переднє сидіння.
Наступна маршрутка №15. Тут вже не було реклами ні зовні, ні в середині. Обшивка сидінь вже стара, однак розірваної ми не помітили.
Хоча на вулиці сніг, і майже в кожній маршрутці було багато бруду та води на підлозі – в цій було значно чистіше. Імовірно водій нещодавно прибрав у салоні.
На стінках та стелі нова оббивка – щось схоже на ламінат.
В салоні прохолодно, обігріву немає, як і у всіх інших маршрутках. Якщо в нових автобусах працює система обігріву, в маршрутках таких немає. Принаймні під час руху не дує з вікон.
На зупинці ми чекали наступної маршрутки, однак кілька з них прото не взяли пасажирів. Сидячі місця були зайняті. Так повз проїхала маршрутка №13 та 15, взявши лише кількох пасажирів на вільні місця. Однак не всі водії дотримуються карантинних вимог. Дехто бере зайвих пасажирів.
- Зараз проблеми з транспортом через карантин, водії не беруть пасажирів, якщо немає сидячих місць вільних, - бідкається тернополянка Анна. – А зараз мороз, поки дочекаєшся чи маршрутку, чи тролейбус – задубіти можна. Я розумію, що карантин, але ж люди мають якось їхати додому чи на роботу. Не всі можуть на холоді годину чекати.
Далі ми сіли на маршрутку №18. Всередині сидіння обшиті тканиною. В деяких місцях помітні затертості, але вони відносно чисті та м’які. Їхати можна з комфортом.
На вікнах – шторки. Реклами немає, лише повідомлення, що в салоні не можна палити чи смітити і що аптечка та вогнегасник у водія.
В цій маршрутці ми побачили молоточки для аварійного розбивання вікна. У попередніх таких в салоні не було – лише порожні кріплення.
Внизу дверей, де встановлена система відкривання, у маршрутках є щілини. В цій маршрутці їх закрили гумою.
У маршрутці №19 сидіння пластикові з тонкою обшивкою. Сидіти там не так зручно.В салоні є розклеяна реклама та оголошення. На поручнях облізла фарба. В деяких місцях металеві поручні «відполіровані» руками пасажирів.
Зовні маршрутку почала роз’їдати іржа.
У маршрутці №22 в салоні реклами немає. На вікнах – шторки, а сидіння мають м’яку обшивку. Обшивка та чохли на сидіннях не нові, в деяких місцях є дірки, однак вони чисті.
Далі ми пересіли на маршрутку №3. В ній також немає реклами. Сидіння вже старі. На спинках деяких сидінь написи коректором.
На стелі ми побачили напис з музичного фестивалю 2017-го року.
Пі час наших поїздок ми не помітили порушень карантину. Пасажири заходять в масках. Мороз змушує одягати їх навіть на вулиці.
Дехто спускає маски, коли говорить по телефону або вдягає їх неправильно, однак щоб хтось з пасажирів їхав без неї – ми не побачили.
Така ж ситуація і з водіями. Всі з масками однак у декого вони на бороді.
До переповнених маршруток нас не впустили. З дотриманням карантину стало краще.
Вартість проїзду у маршрутках становить 7 гривень, якщо їхати з готівкою. Власники «Файної карти» платять за проїзд менше. З загальною картою проїзд коштує 6 гривень. «Соціальна карта тернополянина» дає можливість пільговим категоріям населення та пенсіонерам їхати безкоштовно. Однак у маршрутках безоплатний проїзд з 10:00.
Власники «Учнівської/студентської» картки платять менше. У період навчання учні та студенти платять 3 гривні за проїзд.
Оплатити проїзд можна і звичайною банківською карткою, якщо вона має NFC-чіп. Однак вартість буде такою ж, як і при оплаті готівкою – 7 гривень.
Ми звернулись до міської ради, щоб дізнатися, чи не планують у місті переглянути вартість проїзду у громадському транспорті. Хто та як контролює приватних перевізників. Коли чекати нових автобусів на дорогах? Наразі у міській раді готують відповідь на наш запит. Про це читайте в наступній публікації з циклу «Наш транспорт».
А як вам наші маршрутки? Чи задоволені їх станом? Пищіть у коментарях!
Читайте також:
Наш транспорт: у якому зараз стані низькопідлогові автобуси, які придбали за 2 млн євро. Ми перевірили
Як виглядає наш транспорт: одні тролейбуси як нові, інші – розсипаються. Ми перевірили
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер