Чи часто вам доводиться користуватися громадським транспортом? У другій публікації циклу "Наш транспорт" читайте про низькопідлогові автобуси, які курсують містом. Чи всі вони такі гарні, як їх "малюють"?
Новенькі низькопідлогові автобуси возять пасажирів з лютого поточного року. Хоча перший з’явився у Тернополі ще в червні 2018-го року.
Для реалізації проєкту «Міський громадський транспорт України» у Європейському інвестиційному банку взяли позику - 2 млн євро для реалізації підпроєкту «Оновлення рухомого складу автобусного парку КП «Міськавтотранс» у місті Тернопіль». Проєкт передбачає придбання комунальним підприємством «Міськавтотранс» Тернопільської міської ради 20 нових автобусів за рахунок коштів Європейського інвестиційного банку. Кошти мають віддати за 13 років.
Вартість проїзду при оплаті готівкою – 7 гривень. Власники «Файної карти» платять 6 гривень за проїзд. Школярі, студенти, пенсіонери та пільговики, які мають відповідну картку, можуть їздити безкоштовно.
Під час нашої перевірки ми проїхались у кількох випадкових автобусах. Почали з зупинки «Філармонія», де сіли в автобус MAN, який курсує за маршрутом №35.
Всередині він виглядає як новий, однак якщо почати вдивлятися – стає помітно не дуже приємні речі. Деякі пасажири нищать транспорт. Сидіння пластикові. На спинках є подряпини, написи на залишки наклейок.
На сидіннях є тонка обшивка. Не брудна. Вона не надто м’яка, однак вона не збирає стільки пилу, як в маршрутках чи тролейбусах.
Є місця для батьків з візочками та людей з інвалідністю. У деяких місцях поручні трохи потерті, однак в цілому автобус виглядає добре.
Далі ми сіли до автобусу №16. У ньому сидіння інакші. Вони м’які, однак деякі потерті та брудні.
Є гумові тримачі пасажирів, які стоять. Поручні не іржаві та не потерті. Однак місця для візочка немає, на відміну від автобусів MAN.
Наступний автобус — 1А. До нього також немає претензій. У салоні чисто. Однак в деяких місцях лишились сліди від реклами. Є спеціально відведені місця для пенсіонерів, інвалідів. Двері обладнані датчиками, які не дозволяють зачинитися, доки хтось стоїть близько до виходу. У деяких автобусах і досі вішають повідомлення, щоб люди не стояли близько до дверей.
Далі ми сіли в автобус №29 та №6. Це білоруські автобуси «МАЗ 206». Зовні та зсередини вони однакові. Там є місця для візочка. Обшивка сидінь не забруднена. Однак в одному з автобусів на сидіннях клубки пилу та волосся.
На зупинці «Центральний ринок» та «Автовокзал» багато людей заходить з незвичним багажем до автобусів. Напередодні свят багато тернополян везуть додому живі ялинки з ринку.
Загалом стан автобусів не ідеальний, однак значно кращий, ніж маршруток та тролейбусів. У салоні тепло та відносно чисто. Біля вікон по всьому салоні є спеціальні молоточки для аварійного розбиття скла.
Чи задоволені ви станом низькопідлогових автобусів?
Однак в години пік сісти в автобус не так вже і просто. Водії та контролери пропускають людей лише на сидячі місця, тому зазвичай вхід лише через передні двері.
– Добиратися важко, – каже тернополянин Олег. – Зранку всі їдуть на роботу, діти в школу, з обіду хто на перерву, хто зі школи. Ввечері ще важче сісти. Це не лише з новими автобусами, а і з тролейбусами, і маршрутками таке. Буває таке, що доводиться і годину часу чекати.
У транспорті порушень маскового режиму журналісти не помітили. Усі пасажири заходять в масках, щоправда, не всі їх носять правильно.
На чому ви частіше їздите?
Ми звернулись до керівника «Тернопільелектротранс» Андрія Мастюха, аби дізнатися, чи скоро в Тернополі буде більше такого транспорту? Він пояснює – наразі невідомо, чи побільшає в місті низькопідлогових автобусів. Це буде відомо після того, як приймуть міський бюджет на 2021 рік.
– Компанія несе дуже великі збитки через пандемію, – каже пан Андрій. – Які розміри збитків не можу сказати, щоб не помилитися. Ми щороку готуємо фінансові звіти, тоді все буде оприлюднено. Але збитки чималі. Частину коштів нам компенсує міська рада.
Автобуси регулярно проходять техогляди, запевнили в КП "Тернопільелектротранс".
– Загалом ми маємо 44 автобуси, з них наразі 40 виходять на лінії, – каже Андрій Мастюх. – Автобуси перевіряють при заїзді на станцію. Також виконуємо перевірки відповідно до нормативних документів, які прописані згідно норм Закону. Раз на пів року нас перевіряє спеціальна транспортна комісія з Києва, що дійсно ми проводимо увесь техогляд. Якщо є несправність – транспорт не виїде на маршрут.
Суми витрат на обслуговування транспорту дізнаємося до 15 січня, коли підприємство опублікує фінансовий звіт.
У наступній публікації ми перевіримо стан маршруток міста. Ми вже перевірили, у якому стані місцеві тролейбуси. Про це читайте за посиланням.
А ви часто їздите у нових автобусах? Чи подобаються вони вам? Пишіть у коментарях!
Читайте також:
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер