«Неодноразово чула нарікання знайомих на роботу ЖЕКів, розуміючи, що перші хочуть якості, другі, в силу певних обставин, не завжди все можуть забезпечити. На початку вересня довелося зазнати на собі їхню роботу, а, точніше, бездіяльність та грубість», - розповіла мешканка багатоповерхівки, що на вул. 15 Квітня, 7 Катерина Марчак (ім’я змінене на прохання заявниці. Справжні дані є в редакції – прим. авт.).
- У понеділок, 2 вересня, почалися проблеми з електропостачанням, - пояснила жінка. - Від перепадів напруги миготіло світло, нестабільно працював двигун холодильника, декілька разів вимикався комп"ютер. Звернутися в ЖЕК не було можливості, оскільки це вже було після 19 год. Зателефонували на гарячу лінію міськради, нам дали номер стаціонарного телефону електрика.
Щоправда, прийшов через годинку-дві, робити нічого не став, бо напруга на той час стабілізувалася, і проблеми як би й не було, пригадує жінка. Сказав, що у них старий пакетник, тому можуть виникати проблеми. Чоловік, коли йшов, видав, мовляв, викликали, бо хотіли поговорити. Про подальші плани та дії з усунення проблеми люди від нього не почули.
- У вівторок, 3 вересня, близько 22.47 години знову почалися проблеми, - пригадує пані Катерина. - Світло зникало, миготіло, знову зникало і так декілька разів. Чоловік зняв відео. Вийшли в коридор не одні ми, а й сусіди поверхом нижче. У них відбувалося те ж саме. Пробували дотелефонуватися електрику, але гроші на мобільному швидко закінчилися. І пояснити все, як є, ми не встигли. В таку пору йти до сусідів, у яких є стаціонарний телефон, ми не наважилися, тому зателефонували на ту ж "гарячу" лінію у міськраду.
Як виявилося, там нам нічим допомогти не змогли, порадили все вимкнути і чекати до ранку. Та пообіцяли подати заявку до ЖЕКу... Через деякий час все знову стабілізувалося, пригадують мешканці «Сонячного».
- У середу, 4 вересня, чоловік залишився вдома, електрик прийшов близько 12.00 год., сказав, що йде по ключ, - розповіла Катерина Марчак. – А коли чоловік через годину вирішив поцікавитися, чи вдалося ліквідувати несправність, електрик вже йшов на обід, так нічого й не почавши робити. Це вже обурило, тому мій чоловік почав робити відеозйомку розмови. Врешті-решт, замість пообіцяти зробити конкретні дії, електрик кричав образливі слова і накинувся в приміщенні ЖЕКу на мого чоловіка, подряпавши його та вибивши телефон з рук.
Почувши крики і сварку, вийшли й інші працівники. При всіх чоловік пообіцяв поширити відео в потрібних інстанціях, якщо будуть далі ігнорувати проблему.
- Уже 5 вересня, після такого інциденту, проблема зі значним перепадом напруги або не повторювалася, або ми не помічали, або ж, сподіваємося, її ліквідовано, - каже пані Катерина. – Тоді, чому ж я піднімаю питання у пресі? Тому, що прагну нормального відношення до нас від працівників ЖЕКу. Все можна вирішити, домовитися, порозумітися без вживання образливих слів.
Якщо у ЖЕКу є електрик, то він повинен виконувати свої обов’язки вчасно, а не футболити людину в іншу інстанцію, звідки її знову направлять в ЖЕК. Не казати: "У вас світло є? - Є. То які проблеми?", каже жінка.
- Як довести, що виникали проблеми? Не всі могли її помітити, адже хтось вдень був на роботі, хтось ввечері вже спав, та й, зрештою, це відбувалося не у всіх, - каже пані Катерина. - Як відшкодувати завдані матеріальні збитки, якщо такі матимуть місце? До того ж, сьогодні багато мешканців стаціонарних телефонів не має, на мобільних рахунках залишається небагато коштів, оскільки переважна більшість на абонплаті. Як у таких випадках звертатися до працівника чи в службу на міський номер?
У робочий час за будинкові електомережі відповідає обслуговуюче підприємство (у даному будинку – ПП «Сонячне»), а у позаробочий час та у вихідні аварійна служба з ремонту електромереж, з якою у ПП укладена угода. Саме її представник, Василь Стешин, і прибув на виклик до заявника ввечері другого вересня. На той момент неполадок ним не було виявлено, що підтвердив і сам заявник. Світло не блимало, діагностика показала, що жодних проблем немає.
Фахівець, наголошують комунальники, пояснив мешканцю, що перепади напруги можуть бути зумовлені тим, що потужність будинкових мереж при здачі будинку в експлуатацію була значно меншою, ніж та, у якій є потреба зараз. Адже зараз у кожній квартирі є стільки побутової техніки, скільки не було ще навіть двадцять років тому, не кажучи про давніший період. Мешканець дав ще ряд особистих питань, зокрема – про принципи роботи холодильника. Майстер в міру можливості відповів, але, маючи інші виклики, не міг затриматися надовго.
- Отримавши заявку від служби 15-80, наступного дня у будинок навідався електрик підприємства «Сонячне», - каже директор ПП «Сонячне» Мирослава Ленчишин.- Провівши необхідні обстеження як в квартирі заявника, так і в електрощитовій та не виявивши проблем, він повернувся на підприємство.
«Однак мешканець, у якого не було жодних проблем із електропостачанням, почав його ображати та переслідував електрика від свого будинку і аж до підприємства. Електрик терпляче йшов під прицілом камери і жодних дій не чинив, хоч мешканець викрикував образливі слова та всю дорогу кричав: «Йди щось роби, йди зроби мені світло!», - розповідає Мирослава Ленчишин.
– Про це я дізналася щойно, вже після звернення журналістів, наш електрик і словом не обмовився про це, крім того – він від сьогоднішнього дня у відпустці, тому не турбуватиму його із розпитуваннями, - пояснила Мирослава Ленчишин. - Таким чином мешканець переслідував електрика аж до приміщення підприємства, і тут вже, можливо, щось сталося. Але це була обідня перерва, тому свідків інциденту не було.
Мирослава Ленчишин просить тернополян: якщо є зауваження до роботи працівників підприємства, то варто звертатися до директора. Мешканець міг прийти особисто, міг показати відео, розповсюдженням якого погрожує, і під час розмови обов’язково дійшли б згоди.
Ми також адресували питання читачки щодо поламаної техніки до юристів. Вони погодились пояснити, як відшкодувати кошти за техніку, що вийшла з ладу через перепади напруги. Куди звертатись і про які докази подбати. Миготить світло і вийшла з ладу електрика – відсудити компенсацію можна, - юрист
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер