Зовсім скоро у Тернополі обіцяють повністю облаштувати стаціонарне кільце біля Двоаркового мосту. На всі роботи, згідно із проектною документацією, мають витратити 1,5 млн грн. Як ще збираються розвантажувати вулиці міста, вивчали «20 хвилин».
Скупчення приватного і громадського транспорту спонукає органи місцевого самоврядування задуматися про те, як вирішувати проблему транспортного «застою» у місті. Одна із ініціатив, яку реалізували останнім часом, - на примиканні вулиці Богдана Хмельницького до вулиці Соломії Крушельницької у районі Двоаркового мосту облаштовують кільце.
Таке рішення прийняли на засіданні виконавчого комітету ще на початку серпня. Кільце спочатку тестували, його облаштували із 25 спеціальних блоків, таких, як на Гаївському перехресті. Міському бюджету, за попередньою інформацією міськради, що озвучували у ЗМІ, це обійшлося у 37 тис. грн.
Після двох місяців тестування на цій ділянці таки вирішили зробити стаціонарне кільце. Адже, як запевняють у відділі технагляду міської ради, експеримент має позитивний результат.
- Експеримент себе виправдав. Ми встановили бар’єрні блоки, встановили дорожню розмітку. Ми постійно комунікували із працівниками поліції. За їхніми даними, кількість ДТП біля Двоаркового проїзду зменшилася. Якщо було пару випадків, то все через те, що водії не звертають увагу на розмітку та дорожні знаки, - розповідає заступник відділу технагляду Тернопільської міської ради Ярослав Копча. – У майбутньому планується розширення проїзду до залізничного вокзалу від вулиці Чорновола, облаштування ще однієї смуги руху. Але це в перспективі.
На кільці, яке облаштовують біля тунелю, за словами пана Копчі, встановлюють опору електромережі для проїзду тролейбусів, тут розширяють зелені зони. Також тут передбачено влаштування острівця з плитки, загальною площею 81 м.кв., ліквідація пішохідних переходів через вулиці Крушельницької та Родини Барвінських із подальшим перенесенням на перехрестя вул. Крушельницької-вулю. Чехова та вул. Родини Барвінських №18. Має бути встановлене пішохідне обгородження на бетоні. Ці всі пункти прописані у проектно-кошторисній документації.
До речі, проект капітального ремонту-схеми організації дорожнього руху влаштування транспортної розв’язки вул. Б. Хмельницького - вул. Крушельницької розробляло ТОВ «НТ Дорбудпроект», а замовником робіт виступило управління ЖКГ міської ради.
Що відомо про проектанта? Підприємство здійснює діяльність у сфері архітектури, технічні випробування та дослідження, торгівлю деревиною. будівельними матеріалами. Директор – Накураш Іван Михайлович. Серед засновників ще один фігурант – Терешко Юрій. Ця організація багато років співпрацює з міською радою, кажуть в управлінні ЖКГ.
Вартість розробки проектної документації – 86 тис. грн.
Загальну вартість робіт із облаштування кільця оцінили у 1 млн 493 тис. грн.
Згідно з чинним законодавством, переважна більшість держпідприємств повинні проводити торги на придбання послуг і товарів, необхідних для виконання їх функцій. Це відкриває широкі перспективи перед компаніями-виконавцями, які бажають брати участь в держзамовленнях.
У даному випадку має бути укладений тендер на роботи. Згідно із класифікацією, органи місцевого самоврядування оцінюють цей вид тендерів, як допороговий, тобто купуються товари/послуги на загальну суму менше 200 тис. грн. та роботи на суму не більше 1,5 млн. грн. У такому випадку оголошення конкурсу, за процедурою, не потрібне, говорить заступник начальника управління- начальник відділу інженерно- транспортної інфраструктури управління ЖКГ Андрій Дроздовський.
Оголошення про державні торги має бути опубліковане на електронних майданчиках, авторизованих системою ProZorro.
На ресурсі ProZorro знаходимо інформацію про підрядну організацію, яка є єдиним учасником та переможців торгів - ТМШРБП "Міськшляхрембуд". Вона оцінила вартість проведення робіт із облаштування кільця у 1 374 964,77 грн.
- Оскільки цей тендер допорогового рівня, і конкурс не потрібно було проводити, ми обрали саме ту підрядну організацію, із кою співпрацюємо десятки років, яка має гарну репутацію, - каже Андрій Дроздовський. Оскільки це капітальний ремонт, підрядна фірма дає 5 років гарантії на виконані роботи. Тож в будь-яких питаннях ми можемо звертатися до них. У варіанті з тендерами складніше. Не завжди переможці, які дають вигіднішу ціну, так же добросовісно працюють.
За словами пана Дроздовського, вартість кільця, що веде від вул. 15 Квітня у напрямку Збаража, оцінили у 600 тис. грн. То чому ж кільце біля Двоаркового таке дороге?
- Тут запланований значно більший обсяг робіт, має бути освітлення, перенесення лінії електроопори для тролейбусів. Плюс ми маємо замінити частину асфальтного покриття в цьому напрямку. Частину робіт, які запланували та спроектували, не будемо робити. Тому загальна сума витрат буде меншою. Але на скільки, зможемо сказати пізніше.
Кільце має бути із бруківки. Тернополяни у коментарях на сайті «20 хвилин» кажуть, що недаремно. В управлінні ЖКГ наполягають, що це – краще, надійніше, естетичніше та дешевше.
- Бруківка дуже гарно виглядає. Дот того ж, вона значно практичніша у використанні. При проведенні ремонтних можна легко розібрати її та покласти назад. А ще – вартість покриття із бруківки орієнтовно на 20% дешевша, ніж асфальту. Адже при вкладанні останнього потрібно наймати техніку, залучати людей, спецзасоби. Ми це вже перевірили на практиці.
На рахунок постачальника бруківки, то, за нашою інформацією, це підприємство, що має не один десяток угод із місцевими органами самоврядування. Ми скерували офіційні запити у міську раду, аби нам надіслали копії проектно-кошторисної документації з погодженнями відповідних структур, аби проаналізувати всі статті витрат по даному об’єкту.
До слова, думки тернополян щодо доцільності влаштування кільця розділилися.
Далі буде.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Анонім
Irina Shaban
ОЛег
тарас