Тернополяни у редакцію “20 хвилин” неодноразово скаржилися на вигляд, технічний стан та чистоту маршруток і тролейбусів. Як часто громадський транспорт Тернополя ремонтують, проводять технічний огляд та куди скаржитися, дізнавалась журналістка “20 хвилин”.
Щодня жителі Тернополя користуються маршрутками чи тролейбусами. Часто люди нарікають на їхній стан. Скаржаться на обдерті сидіння, брудні салони, що інколи з даху капає на голову, а замість вікон - фанера.
На сайті “20 хвилин” ми створили обговорення щодо того, що тернополяни думають про стан громадського транспорту. Жителі міста почали згадувати, як пасажири штовхали несправний тролейбус.
Тернополянин Олег пише, що 90% транспорта - повна катастрофа. А пан Сергій зазначає, що вже рік не користується громадським транспортом через його стан.
“Такого поганого транспорту більше ніде немає, тільки в Тернополі”, - каже тернополянин Сергій.
Пишуть тернополяни у соцмережах гнівні пости про стан транспорту вже не перший рік.
"Потрібно замінити треба старі на нові і комфортні, і відповідно відношення до пасажира.", - каже тернополянин Ігор.
“Перший раз за останні кілька місяців користуюся в Тернополі громадським транспортом. Сидіння настільки брудні, що не хочеться на них сідати, при цьому тариф один з найвищих в Україні, зате розвішані новорічні прикраси і мера не припиняють транслювати на екран.”, - писав у соцмережі громадський активіст Олег Синовець.
За коментарем щодо стану тролейбусів і маршруток ми звернулись у КП “Тернопільелектротранс” та до місцевих перевізників.
- За ремонти маршруток відповідає їхній власник - перевізник, так було завжди, - коментують у міській раді. - За ремонт тролейбусів та автобусів - КП “Тернопільелектротранс”.
У тролейбусах поступово замінюють обшивку сидінь. Обновки з’явилися у машинах №159 і №162. На черзі – інші тролейбуси, зазначали у спільноті “Транспорт Тернополя” у соцмережі “Фейсбук”.
Директор КП “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх пояснив, що змінювати обшивку почали, бо були звернення громадян.
- Я видав наказ по підприємству, і ми провели обстеження, - каже Андрій Мастюх. - Склали графік першочерговості заміни. Буде проводитись планова заміна обшивки салонів для того, щоб привести їх до ладу. Ми хочемо, щоб сидіння були чистіші. Вік тролейбусів є не малий, користуються пасажири різні. Ми пробували залучати хімчистку, але вона не допомагає у деяких салонах.
Замінювати обшивку будуть лише у тих тролейбусах, у яких є необхідність.
- Якщо тролейбус вийшов три-чотири року тому після капітального ремонту, то йому не потрібно змінювати обшивку, - каже пан Мастюх. - Капітальний ремонт проводимо у відповідності до виділених міською радою коштів. Кожного року даємо бюджетні запити. І після виділення коштів на рік проводимо два-три капітальних ремонти транспортних засобів. Ремонтуємо транспорт, не рекламуючи це. Ми виявляємо проблему і вирішуємо її. Це є наша робота.
Заміну обшивки проводять за кошти підприємства.
- Тканина коштує близько восьми тисяч гривень на весь салон, - каже співрозмовник. - У нас є відповідний цех пошивки, маємо обладнання і самі це робимо.
Як зазначив Андрій Мастюх, якщо тернополяни побачать не належний стан тролейбусів, то вони можуть звернутись у КП “Тернопільелектротранс”. Контактні телефони: 0352 43-62-88 або 0352 53-69-91.
- Ми раді, коли тернополяни інформують нас. Краще у письмовому вигляді писати скарги, якщо у жителів є така можливість, - каже пан Мастюх. - Будемо реагувати.
Директор ТОВ “Менс-Авто” Андрій Намака розповів, що на його підприємстві маршрутки техогляд проходять двічі вдень: перед виїздом на маршрути та після робочого дня. Несправний транспорт на маршрути не випускають в жодному разі.
- Огляд проходить щоденно, - каже пан Намака. - Роблять перевірку всіх вузлів та агрегатів візуально. Перевіряють і тормозні колодки.
Перевірку ТЕО 2 роблять раз у тиждень, а ТЕО 1 проводять раз у місяць.
- Зовнішній вигляд перевіряємо щотижня, а капітальні ремонти робимо влітку, - продовжує перевізник. - Влітку проводять зварювальні роботи, фарбування. Якщо механік побачить порване сидіння, то він пише зауваження і у найближчі дні його замінюють.
Перевізник зазначає, що сидіння дуже часто пошкоджують тернополяни.
- Навіть у автобусах, які тільки прийшли з капремонту, можна побачити пописані крісла, - каже пан Намака. - Про жуйки я взагалі мовчу. Хотілось би, щоб тернополяни краще ставились до транспорту.
Капітальний ремонт автобуса обходиться перевізникам у понад 200 тисяч гривень, пояснює співрозмовник.
- Стан маршруток залежить від багатьох факторів, - каже Андрій Намака. - Відіграють роль і умови експлуатації, наприклад, цього року зима лагідна, менше сипали солі і, можливо, не так швидко почнуть ржавіти автобуси. Також стан автобуса залежить і від відношення пасажирів. А ще від насиченості маршруту.
Але у місті є і чисті маршрутки, за якими перевізники стежать і намагаються зробити усе для комфорту пасажирів. Якщо ж є поломки серйозні, то маршрутку знімають з рейсу і ми на її заміну випускають транспорт з резерву.
ДОВІДКА
Поскаржитися на стан маршруток можна у управління транспортних мереж та зв’язку. Контактний телефон: 52-15-14.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер