І в маршрутках, і в тролейбусах можливість розрахунку банківськими картами передбачена, але… не реалізована, - кажуть перевізники. В міськраді обіцяють невдовзі зробити можливим оплату за проїзд у громадському транспорті банківською карткою. Проте юрист говорить: не забезпечили наразі технічну можливість розрахуватись банківською картою, – ви маєте право їхати безкоштовно.
Чоловік цікавиться: чи є технічна можливість оплатити проїзд в тернопільському громадському транспорті? І чи потрібно обов’язково його оплачувати, адже «збій» не з вини пасажира.
Тернополянин також процитував додаток до рішення виконавчого комітету
№686 від 21.09.2017р. Йдеться про Правила користування міським пасажирським транспортом (тролейбусом, автобусом) у місті Тернополі.
Корисне посиланняАктуальні ціни на Baw у Тернополі на Automoto.ua.
"3.1. Право на проїзд надають: 3.1.3. безконтактні банківські картки..... які звалідовані, а пасажиром внаслідок валідації отримано квиток про успішну реєстрацію."
- Я прийшов з безконтактною банківською карткою, згідно з правилами, - каже Андрій Крищук. - І якщо вона не звалідувалась, то не моя вина. Тобто, я можу отримати безкоштовну послугу?
Термінал видає «помилку»
Спробував розрахуватись у тролейбусі банківською карткою і тернополянин Володимир Андрунько. Чоловік каже – нічого не вийшло. Термінал видає «помилку». Врешті пасажир придбав проїзний – ним і користується. Хоча каже, йому набагато зручніше було б розраховуватись банківською картою.
- Сьогодні можливість розрахуватись за проїзд банківською карткою у тролейбусах щe нe рeалізована, проте вона пeрeдбачeна, - коментує начальник відділу інформаційно-комунікаційних тeхнологій КП «Тернопільелектротранс» Тетяна Фурман. - Адже програмнe забeзпeчeння підримує оплату NFC, в т.ч. і банківськими картками.
Щодо маршруток – там теж неможливо розрахуватись банківською карточкою, з’ясували журналісти «20 хвилин» у прес-службі міськради.
- На даний момент розрахунок за проїзд проводиться через електронний неперсоніфікований та персоніфікований квиток, - каже керівник прес-служби міськради Мар’яна Зварич. - Можливість розрахунку за проїзд банківською карткою передбачається у стратегії впровадження електронного квитка, також операції з розрахунком в транспорті за допомогою безконтактної банківської картки передбачені в порядку функціонування АСОП (автоматизована система оплати за проїзд – прим. авт.) та правилах перевезення пасажирів.
Роботи з розгортання процесінгу з платіжними системами Visa та MasterCard тривають. Про їх запуск буде повідомлено додатково, запевнила Мар’яна Зварич.
Не приймають банківську карту – їдемо безкоштовно
Чи зобов’язаний пасажир таки оплатити проїзд, якщо банківською картою зробити це неможливо – це питання ми адресували до юриста Олени Степанової.
Юрист посилається на ст. 1 Закону України (далі ЗУ – прим. авт.) «Про міський електричний транспорт», згідно з якою транспортні послуги – це перевезення пасажирів та їх багажу міським електричним транспортом, а також надання інших послуг, пов'язаних з таким перевезенням.
Відповідно до ст.1 ЗУ «Про захист прав споживачів», послуга - діяльність виконавця з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб.
Відповідно до Правил користування міським пасажирським транспортом (тролейбусом, автобусом) у місті Тернополі, затверджених рішенням виконавчого комітету № 686 від 21.09.2017 р., право на проїзд надають: 3.1.3. безконтактні банківські картки... які звалідовані, а пасажиром внаслідок валідації отримано квиток про успішну реєстрацію".
- Отже, якщо банківська безконтактна картка не валідуєтся валідатором, то, відповідно, це є недоліком надання послуги, - переконана Олена Степанова. – А, отже, я маю право вимагати надання мені цієї послуги безкоштовно.
Коментар
Назар ЗЕЛІНКА, депутат міськради:
На бюджетній комісії директор ТОВ "Системний зв'язок" запевняв членів комісії, що так і буде, що валідатори будуть сприймати звичайні безконтактні платіжні картки і тариф для них буде менший. Але виконком прийняв рішення, що 4 грн. лише при розрахунку карткою тернополянина і електронним квитком, а 5 грн. при розрахунку готівкою, банківською карткою або nfc-пристроєм. Чому? Не ясно.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
S S
Serhii Ryzhenko
Роман reply Serhii Ryzhenko
1) міська рада приймає рішення де вказує, що при впровадженні електронного квитка можна буде розраховуватись карткою, витрачає на це чималі гроші
2) міська рада гроші витрачає, в повному обсязі але робить не усе що обіцяла, але гроші кудись пішли
3) у нас є закон, якщо послуга надана не в повному обсязі то її можна не оплачувати
4) якщо ви не будете оплачувати послугу, яка вам не надається, але гроші на яку чиновники отримали і вкрали, то може хоч тоді правоохоронні органи звернуть увагу на дану ситуацію !!!
Oleg Kolisnyk
Serhii Ryzhenko reply Oleg Kolisnyk
Олесь
1) Аргументації ноль, люди явно не володіють жодними необхідними знаннями.
2) Карта киянина, дійсно цікавий проект в форматі того як не потрібно робити. Карта киянина це тупикова технологія, а саме використання комбінованих карт. Так от, зараз необхідно міняти всі видані карти, всі півтора міліони, а чому, все просто, тому що ця карта це банальний банківський пластик з магніткою і контактним чіпом ііііі сюрприз така ж карта майфер як і любий безконтакт, яка не може фізично вже вмістити необхідні дані. Це карта яка навіть не пейпас, тобто це не безконтактна банківська карта, а в одному пластику дві карти. Ви спокійно можете перевірити мої слова отримавши таку карту на руки і перевіривши це телефоном з NFC і офіційним додатком від NXP.
Рухаємся далі, ця карта працює лише в метрополітені так як по суті це звичайний абонемент і о чудо, в наземному транспорті Києва жодного обладнання немає, там немає де її приймати. Що до обслуговуванні в банку))))) ощадбанк, ви серйозно? вам потрібна магнітка від ощадбанку?
Що до вартості карти, банк оформляє безконтактні банківські карти від 100 грн. Тобто, якщо вам цікаво за скільки банк продає безконтактні банківські карти так це 100 грн, вартість карти, а все решта це акції, отримали таку карту безплатно вітаю, ви попали в акцію.
Одним словом, ця стаття і коментарі дійсно нісенітниця, а люди некомпетентні.
Anonymous reply Олесь
Ну тепер по-суті. Сенс всіх цих нововведень мав би бути в тому, щоб була можливість контролювати кількість пасажирів і коштів, які перевізники від того отримують. Це в ідеалі. Для цього вводиться система безготівкового розрахунку в транспортному засобі, водій лише для того, щоб керувати цим транспортним засобом, оплата здійснюється шляхом зняття коштів з електронного носія - електронного проїзного, банківської карти, з гаджетів, що мають технологію NFC і т.п. Можливий і розрахунок готівкою, при умові, що водій чітко фіксує ту оплату відповідним касовим документом. А кошти мають поступати на якийсь контрольований рахунок, з якого, після визначення кількості перевезень поступають на рахунки перевізників і оподатковуються.
Так от. що ви, мудаки, зробили по-факту.
1. Кількість пасажирів як була неконтрольованою так і залишилась. Хто ж іх порахує, якщо готівка як некотрольовано оберталась в маршрутках так і обертається. Сума надходжень від продажу електронних проїзних чи карт тернополянина, а особливо від їх поповнень також неконтрольована, бо фіскальні чеки, які пасажири отримають при їх поповненні не ідентифікують ні карти ні її власника. А так, хтось комусь віддав певну суму.
3. Дальший рух цих коштів взагалі в повному мороці, бо проходить не через банківські рахунки, а передається готівкою з Ксюші, а далі в системний звязок, а далі перевізникам. Проконтролювати, чи зробити аудит тих переміщень неможливо, бо нема чіткої і однозначної фіксації цих коштів вже на рівні ксюші. А далі кому скільки по-договорняку.
Тобто, визначити реальну вартість і рентабельність перевезень в Тернополі як не було можливим так і залишилось. Єдиним реальним способом контролю руху грошей є банківська система, але ж ви, мудаки, від цього відмовились, бо тоді ж ви не зможете кеш деребанити, тому й така складність.
А що при цьому отримали пасажири? А пасажирам підвищену вартість проїзду, до речі, НАЙВИЩУ в Україні з розрахунку на 1 км проїзду. Пасажири отримали купу проблем з отриманням, придбанням, поповненням ти довбаних ваших карток. Пасажирам дістались страйки водії, хоча насправді, то страйкують перевізники, бо їм увірвали добрий шматок. А надалі будуть проблеми з відновленням карток і рахунків на них. А зробити то є просто неможливим бо контролю ж нема. Все мутно і запутано.
Ну і до слова. Карта кияни не діє в маршрутках, бо то є не громадський транспорт а маршрутне ТАКСІ. Все правильно і зрозуміло. Громадськими є автобусні маршрути, тролейбусні і метро. А таксі на то і є таксі. До речі, їздять там, в Києві, ЛИШЕ СИДЯЧИ. В Тернополі громадськими є тролейбуси і два автобуси 1А. І все!
А тепер щодо диференціації вартості проїзду. Мудаки, вартість може бути диференційованою лише по кількості наперед оплачених поїздок, по зонах поїздок і по часу доби. Все! Диференціація за місцем проживання, статтю, расою, релігійною приналежністю і т.п. називається расизмом і є грубим порушенням не тільки Конституції України і її законів, а ще й величезної купи різноманітних договорів і конвенцій, які Україна підписала.
Так що, ідіоти ви і є ідіоти. Ідіоти, мудаки в і сволочі.