Після публікації, в якій ми описували, як нова система оплати за проїзд в громадському транспорті працює на практиці, у тернополян виникло чимало додаткових запитань. На них відповіли у прес-службі міської ради.
Нагадаємо, з 2 січня у Тернополі вступив у дію диференційований тариф на проїзд у міському громадському транспорті, відповідно до якого власники карти тернополянина або електронного проїзного квитка сплачують за проїзд за старими тарифами – 3 гривні у тролейбусах та 4 гривні у маршрутках. При готівковому розрахунку вартість проїзду становить 4 гривні у тролейбусі та 5 гривень у маршрутці.
- Пільговиків з картою тернополянина у тролейбусах перевозять безкоштовно у необмеженій кількості, - коментують у прес-службі міської ради. - Кількість пільговиків, які мають право безкоштовного проїзду у маршрутках, залишилася тією ж - три особи. У випадку, якщо заходить четвертий пільговик, він повинен розрахуватися або готівкою у сумі 5 грн., або іншим неперсоніфікованим електронним проїзним квитком, з якого автоматично знімається сума 4 гривні.
Учасники бойових дій їздять без обмежень у всьому загальноміському транспорті міста при наявності пільгової картки тернополянина. Її учасники бойових дій можуть отримати безкоштовно в управлінні соціальної політики - при наявності посвідчення учасника бойових дій.
- Учні тернопільських шкіл, які мають карту тернополянина або електронний квиток, у всьому загальноміському транспорті оплачують 50% від вартості проїзду. Тобто 2 грн за тролейбус, 2 за маршрутку, - кажуть у прес-службі міськради. - У маршрутках учні оплачують 50% лише у навчальний період, а під час канікул - повну вартість проїзду - 4 грн. Студенти з картою чи електронним квитком оплачують 50% вартості за проїзд у тролейбусах та автобусах, які працюють у звичному режимі руху. У маршрутках студенти знижок не мають.
Для того, щоб скористатися 50% знижкою, учні та студенти повинні виготовити картку тернополянина у своєму навчальному закладі або у ЦНАПі (вул. Острозького, 6), ТОВ «Системний зв'язок» (вул. Чорновола, 1, ІІ поверх).
Картка тернополянина, яку виготовляють більше місяця і для якої потрібні персональні дані, коштує 57 грн. Неіменний електроний квиток коштує 20 грн і його можна придбати у будь-якому з пунктів, де поповнюють картки на проїзд. Знижка на проїзд і по картці, і по квитку - та сама. Який сенс було робити карту тернополянина і вистоювати в чергах, якщо електронний квиток, який купляєте раз і просто поповнюєте?
- Планувалося, що буде введений трирівневий тариф, відповідно до якого власники картки тернополянина мали платити найменшу вартість за проїзд – відповідно 3 та 4 грн., а власники проїзних квитків – на 1 грн дорожче, - пояснюють у прес-службі. - Проте наразі у місті введено дворівневий тариф, тому зараз власники карток тернополянина та електронних проїзних оплачують однаково за найнижчим тарифом.
Плюс картки тернополянина у тому, як кажуть у міськраді, якщо її загубиш, то можна відновити весь баланс на картці. А якщо загубити електронний квиток, то баланс відновити вже не можна.
Уже є перші випадки, що валідатор знімає не 4 грн, а скільки хоче. Проте у міській раді кажуть, що це дуже одиничні випадки.
- Але, якщо з вашої картки тернополянина чи електронного квитка валідатор зняв більшу суму, ніж потрібно, то треба звернутися до ТОВ "Системний зв'язок" за адресою вулиця В.Чорновола, 1, 2 поверх, - кажуть у прес-службі міської ради. - Там слід написати заяву, представити чек і гроші повернуть на картку.
Телефони ТОВ "Системний зв'язок": (0352)40- 03-50, 050-04-00-350, 067-24-00-356
Зі всіма питання щодо карти тернополянин також можна звертатись на сайт https://fayna-karta.te.ua/.
Валідатори зависають через...водіїв
Часто тернополяни пишуть у соцмеражах в коментарях на сайті "20 хвилин" і про те, що валідатори зависають чи не працюють. Наприклад, проблеми з валідатором виникли у водія 19-ї маршрутки, якою журналіст їхала близько 18.00 від залізничного вокзалу у сторону "Аляски". У журналістки є електронний квиток, яким вона хотіла оплатити проїзд. Водій взяв його, відклав у бік та почав вмикати валідатор. Відразу за журналісткою зайшло ще двоє пасажирів з картками. Водій більше трьох хвилин намагався включити валідатор, але той видавав помилки. Врешті-решт валідатор запрацював.
Як пояснили в ТОВ "Системний зв'язок", зависають не валідатори, а водії не вміють ними користуватись.
- Коли був тестовий період, то водії маршруток мали навчитись користуватись валідаторами, - кажуть у "Системному зв'язку". - Але вони цього не робили. Точніше не всі. Ми кілька разів казали, що навчимо, вони казали, що все вміють. І тому тепер валідатори "глючать", як вони кажуть. Тепер вони змушені навчитись працювати з ними.
У єдиній системі місцевих петицій уже є петиція з проханням перенести валідатори в доступне для пасажирів маршруток місце.
- У маршрутках валідатори стоять біля водіїв, в більшості випадків самостійно провести оплату неможливо. Система безготівкого розрахунку через картки та валідатори передбачає самообслуговування. Тому валідатори повинні розміщуватися в доступності для пасажирів. 9 з 10 маршруток мають валідатори біля водія, до яких у пасажирів взагалі немає доступу, - пише автор петиції Назарій Решетуха.
Петицію подали 3 січня, за неї уже проголосувало шестеро людей. До кінця збору голосів залишилось тридцять днів. А для того, щоб петицію розглянули потрібно 300 голосів.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Зеник
Марія Зазуля
Катя Попик reply Марія Зазуля
Марія Зазуля reply Катя Попик
Катя Попик reply Марія Зазуля
Марія Зазуля reply Катя Попик
Петро Білецький reply Марія Зазуля
Марія Зазуля reply Петро Білецький
Катя Попик reply Марія Зазуля
Марія Зазуля reply Катя Попик
Anonymous reply Марія Зазуля
Марія Зазуля reply Anonymous
Anonymous reply Марія Зазуля
А з такими мудаками таки потрібно боротись, найкраще їх винищувати як тарганів, дихлофосом.
Vitaliy Peruta
Закони України в Тернополі не діють?
Olga Tanina