Після публікації, в якій ми описували, як нова система оплати за проїзд в громадському транспорті працює на практиці, у тернополян виникло чимало додаткових запитань. На них відповіли у прес-службі міської ради.
Нагадаємо, з 2 січня у Тернополі вступив у дію диференційований тариф на проїзд у міському громадському транспорті, відповідно до якого власники карти тернополянина або електронного проїзного квитка сплачують за проїзд за старими тарифами – 3 гривні у тролейбусах та 4 гривні у маршрутках. При готівковому розрахунку вартість проїзду становить 4 гривні у тролейбусі та 5 гривень у маршрутці.
- Пільговиків з картою тернополянина у тролейбусах перевозять безкоштовно у необмеженій кількості, - коментують у прес-службі міської ради. - Кількість пільговиків, які мають право безкоштовного проїзду у маршрутках, залишилася тією ж - три особи. У випадку, якщо заходить четвертий пільговик, він повинен розрахуватися або готівкою у сумі 5 грн., або іншим неперсоніфікованим електронним проїзним квитком, з якого автоматично знімається сума 4 гривні.
Учасники бойових дій їздять без обмежень у всьому загальноміському транспорті міста при наявності пільгової картки тернополянина. Її учасники бойових дій можуть отримати безкоштовно в управлінні соціальної політики - при наявності посвідчення учасника бойових дій.
- Учні тернопільських шкіл, які мають карту тернополянина або електронний квиток, у всьому загальноміському транспорті оплачують 50% від вартості проїзду. Тобто 2 грн за тролейбус, 2 за маршрутку, - кажуть у прес-службі міськради. - У маршрутках учні оплачують 50% лише у навчальний період, а під час канікул - повну вартість проїзду - 4 грн. Студенти з картою чи електронним квитком оплачують 50% вартості за проїзд у тролейбусах та автобусах, які працюють у звичному режимі руху. У маршрутках студенти знижок не мають.
Для того, щоб скористатися 50% знижкою, учні та студенти повинні виготовити картку тернополянина у своєму навчальному закладі або у ЦНАПі (вул. Острозького, 6), ТОВ «Системний зв'язок» (вул. Чорновола, 1, ІІ поверх).
Картка тернополянина, яку виготовляють більше місяця і для якої потрібні персональні дані, коштує 57 грн. Неіменний електроний квиток коштує 20 грн і його можна придбати у будь-якому з пунктів, де поповнюють картки на проїзд. Знижка на проїзд і по картці, і по квитку - та сама. Який сенс було робити карту тернополянина і вистоювати в чергах, якщо електронний квиток, який купляєте раз і просто поповнюєте?
- Планувалося, що буде введений трирівневий тариф, відповідно до якого власники картки тернополянина мали платити найменшу вартість за проїзд – відповідно 3 та 4 грн., а власники проїзних квитків – на 1 грн дорожче, - пояснюють у прес-службі. - Проте наразі у місті введено дворівневий тариф, тому зараз власники карток тернополянина та електронних проїзних оплачують однаково за найнижчим тарифом.
Плюс картки тернополянина у тому, як кажуть у міськраді, якщо її загубиш, то можна відновити весь баланс на картці. А якщо загубити електронний квиток, то баланс відновити вже не можна.
Уже є перші випадки, що валідатор знімає не 4 грн, а скільки хоче. Проте у міській раді кажуть, що це дуже одиничні випадки.
- Але, якщо з вашої картки тернополянина чи електронного квитка валідатор зняв більшу суму, ніж потрібно, то треба звернутися до ТОВ "Системний зв'язок" за адресою вулиця В.Чорновола, 1, 2 поверх, - кажуть у прес-службі міської ради. - Там слід написати заяву, представити чек і гроші повернуть на картку.
Телефони ТОВ "Системний зв'язок": (0352)40- 03-50, 050-04-00-350, 067-24-00-356
Зі всіма питання щодо карти тернополянин також можна звертатись на сайт https://fayna-karta.te.ua/.
Валідатори зависають через...водіїв
Часто тернополяни пишуть у соцмеражах в коментарях на сайті "20 хвилин" і про те, що валідатори зависають чи не працюють. Наприклад, проблеми з валідатором виникли у водія 19-ї маршрутки, якою журналіст їхала близько 18.00 від залізничного вокзалу у сторону "Аляски". У журналістки є електронний квиток, яким вона хотіла оплатити проїзд. Водій взяв його, відклав у бік та почав вмикати валідатор. Відразу за журналісткою зайшло ще двоє пасажирів з картками. Водій більше трьох хвилин намагався включити валідатор, але той видавав помилки. Врешті-решт валідатор запрацював.
Як пояснили в ТОВ "Системний зв'язок", зависають не валідатори, а водії не вміють ними користуватись.
- Коли був тестовий період, то водії маршруток мали навчитись користуватись валідаторами, - кажуть у "Системному зв'язку". - Але вони цього не робили. Точніше не всі. Ми кілька разів казали, що навчимо, вони казали, що все вміють. І тому тепер валідатори "глючать", як вони кажуть. Тепер вони змушені навчитись працювати з ними.
У єдиній системі місцевих петицій уже є петиція з проханням перенести валідатори в доступне для пасажирів маршруток місце.
- У маршрутках валідатори стоять біля водіїв, в більшості випадків самостійно провести оплату неможливо. Система безготівкого розрахунку через картки та валідатори передбачає самообслуговування. Тому валідатори повинні розміщуватися в доступності для пасажирів. 9 з 10 маршруток мають валідатори біля водія, до яких у пасажирів взагалі немає доступу, - пише автор петиції Назарій Решетуха.
Петицію подали 3 січня, за неї уже проголосувало шестеро людей. До кінця збору голосів залишилось тридцять днів. А для того, щоб петицію розглянули потрібно 300 голосів.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 27 від 2 липня 2025
Читати номер
А з такими мудаками таки потрібно боротись, найкраще їх винищувати як тарганів, дихлофосом.
Закони України в Тернополі не діють?