-На засіданні комісії з надзвичайних ситуацій в Тернополі були заслухані експерти, - говорить заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Владислав Стемковський. - Їхні звіти про обстеження даного шляхопроводу говорять про те, що він перебуває в аварійному стані, а саме - непрацездатний. Тобто він повинен бути виведений із експлуатації у зв'язку з тим, що проїзд по даному шляхопроводі загрожує обвалу і ймовірним техногенним катастрофам, людським жертвам. Представники ДСНС підтримали цю пропозицію.
А представники львівської колії "Укрзалізниці", як каже пан Стемковський, щомісяця направляли листи з пропозицією обмежити експлуатацію мосту, бо з нього на колії падають бетонні брили і створюють небезпеку для руху потягів. Директор департаменту Львівської залізниці звертав увагу на те, що вантажні потяги тією ділянкою часто перевозять хімсполуки.
- Відповідно, не дай Бог, у випадку якихось техногенних ситуацій, коли станеться обвал конструкції або може впасти авто, а в той момент якраз проїжджатиме вантажний потяг з цистернами із хімічною речовиною, то може прийдеться евакуйовувати частину міста. Це були його слова, - каже Владислав Стемковський. - Був варіант взагалі припинити експлуатацію. Але враховуючи, що шляхопровід складається з двох мостів: один збудований на одинадцять років раніше в 1968-ому році, а інша на початку 80-х років і саме ця, так звана, нова частина швидше вийшла з належного стану, бо там світлофори, перехрестя, відбувалося гальмування вантажівок.
Влада розуміє, що пропозицію повністю перекрити міст спричинить проблеми з трафіком руху авто в Тернополі, тому пропонують вивести з експлуатації саме "нову" частину шляхопроводу у напрямку від Протасевича на Об'їзну.
- Почати її терміновий демонтаж. А частину, яка введе з Об'їзної на Протасевича, тимчасово залишити виключно для легкового транспорту в режимі двостороннього руху, - каже заступник міського голови. - Заборонити проїзд вантажівок, встановити висотних обмежувачів, щоб навіть фізично не допустити там руху великогабаритного транспорту. Ми зараз запобігаємо виникненню ймовірних аварій, катастроф.
Схема об'їзду для вантажівок та іншого транспорту:
Як додав міський голова, це проблема не лише Тернополя, а й всієї області. Місто виділило частину коштів, а решту очікують з держбюджету. Якщо фінансування не буде, то місто самостійно оплатить ремонт, але це буде довше. Щоб не допустити транспортного колапсу, до моменту перекриття частини мосту мають відремонтувати вулицю Гайову та "горбатого мосту". Як повідомляли раніше, уся вартість робіт з реконструкції шляхопроводу та підходів складає 205,476 млн. грн.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер