Нагадаємо, тернопільський юрист Ростислав Небельський подав до суду на виконком ТМР 1 листопада 2018-ого року. Чоловік хоче повернути тарифи, які діяли в місті до 30 жовтня 2018-ого року, тобто готівкою 5 грн у маршрутках та 4 грн у тролейбусах. Засідання, яке відбувалося 31 січня, відтермінували, оскільки представник виконкому має донести необхідні для розгляду справи документи. Продовжили розгляд справи 12 лютого. Читайте тут: Тернополянин судиться з міською радою: вимагає відмінити рішення про тарифи на проїзд (відео). На останньому судовому засіданні суд не задовольнив позов. Чоловік подавав апеляцію. І виграв.
У міській раді 16 квітня казали, що чекають офіційного рішення суду, а вартість проїзду у всьому громадському транспорті Тернополя залишається без змін. Як з'ясувалося згодом, 17 квітня після ухвалення апеляційним судом постанови про скасування тарифів і відновлення попередніх, з міської ради до Верховного Суду направили клопотання зупинити дію постанови апеляційного суду. Підписав документ міський голова Сергій Надал.
Читайте також: Нові-старі тарифи на проїзд: у міській раді "під шумок" прийняли чергові рішення
Після проголошення рішення апеляційного суду міська рада мала повернути тарифи, які діяли до 30 жовтня 2018-ого, тобто 4 грн - у тролейбусі та 5 - у маршрутках, говорить юрист Василь Когут.
- Після проголошення рішення суду, на якому, як відомо, були присутні начальник управління транспорту та захисник виконкому, воно вступає в законну силу, - коментує юрист. - Тобто рішення виконкому про підняття тарифів, які оскаржував Ростислав, мали б бути скасованими. Отже, якісь тарифи мають діяти, бо безкоштовно перевізники пасажирів не возитимуть. Значить, 17 квітня мали повернути старі тарифи - 4 та 5 гривень.
А, якщо міська рада планує їх змінювати, то це - після засідання виконкому, громадських обговорень. І скільки часу на це піде та коли це має відбуватися - проблеми міської ради. Так само, як і їхні проблеми те, як довго вони чекали на друковане рішення суду.
Впродовж всього часу від моменту оголошення рішення судом і станом на 10 травня у міській раді говорять, що тарифи незмінні. І більше жодних коментарів на цю тему. Тернополян цікавить чи можуть вони платити менше за проїзд. Як пояснює юрист, тут не все так просто. Хоча рішення і незаконне, але поки міська рада не дасть вказівок перевізникам - за меншу вартість вони не возитимуть. А перевізники і справді жодних вказівок від міськради про зменшення тарифу не отримували. І кажуть, якщо тарифи таки зменшать, то їм не буде за що купувати пальне, платити зарплату водіям та здійснювати техогляд.
- Ну зайде людина в маршрутку, наприклад. Платити сім гривень не хоче, - каже юрист Василь Когут. - Але водій не візьме менше, бо йому власник каже, що по сім гривень. Поки міська рада не дала вказівку, що тариф змінений. Сваритися з водієм нічого не дасть, а не доплатиш - не поїдеш. То виходить, що у людей вихід або платити, або не їхати. Тут усе залежить від міської ради, на жаль.
Проте, як ми писали раніше, пасажири мають право на компенсацію коштів за переплачені кошти після 16 квітня. Потрібно мати квитки за проїзд. Спершу звернутися до виконкому, щоб повернули гроші. Якщо там відмовляться, тоді слід писати заяву в суд. І додати заяву, яку писали до виконкому та їхньою відповіддю. В заяві відповідачами слід вказувати і перевізників, і міську раду. А хто винен - визначить суд.
Директор КП “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх каже, якщо відмінити діючі тарифи, то буде несплата за електроенергію, борги по заробітній платі, податках. Це зупинить підприємство взагалі.
- Ми і так на сьогоднішній день збиткове підприємство, а із зміною тарифів на нижчі будуть ще більші збитки. Це буде катастрофа, - каже пан Мастюх. - Зменшать тарифи, ми не зможемо, наприклад, виплачувати вчасно заробітну плату працівникам. Я вже не говорю про оплату за електроенергію та техогляд. Якщо порівнювати вартість квитка на проїзд, в Тернополі не є найвищий тариф серед інших міст. І будь-який тариф розраховується відповідно до постанови Кабміну. Є формула, методологія.
Проте, як зазначив пан Мастюх, бойкоту від КП не буде, адже вони не мають на це права. Бо є соціально направленим підприємством. І додає, що у світі комунальний транспорт для перевезення пасажирів теж збитковий. Але всюди він дотується, а в нас з цим проблема.
- Ще чотири роки тому за електроенергію ми платили 68 копійок, а зараз платимо 3 гривні 2 копійок. І мова може йти про те, що з середини літа ще буде ріст. Чому на цьому ніхто не робить акцент? - додає Андрій Мастюх.
До слова, якщо міська рада не виконає рішення суду, то може понести кримінальну відповідальність згідно із ст. 382 ККУ “Невиконання судового рішення” передбачається кримінальна відповідальність. І на основі цього можна звертатися в поліцію із заявою про порушення кримінального провадження і притягнути виконком до кримінальної відповідальності.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Ольга
Петро Білецький reply Ольга
Ольга
Ната Ли
Валера Матів